PracaGrupypl.praca.dyskusje › Koszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - żenada

  • 91. Data: 2007-02-26 13:40:25
    Temat: Re: Koszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - ?enada
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2007-02-06 20:44:16 +0100, futszaK <f...@g...com> said:

    > oczywiscie nasi rzadzacy twierdza ze zamiast obnizac obciazenia lepiej
    > powiekszyc wysokosc kar a nie ich nieuchronnosc co prowadzi do
    > absurdalnych sytuacji ze jeszcze bardziej oplaca sie oszukiwac (juz nie
    > tylko fiskusa ale wszystkich dookola) bo jak juz sie wpadnie to sie
    > wpadnie na calego, a z wyprowadzonych pieniedzy bedzie sie mialo na
    > prawnika czy na ucieczke z kraju :(

    Masz rację - jest tu też dodatkowy element: aby robić takie interesy w
    normalnych krajach, trzeba robić coś nagannego moralnie. Sprzedawać
    prochy dzieciakom czy porywać i mordować. W Polsce wystarczy tylko
    spóźnienie z deklaracją, by znaleźć się "pod paragrafem". Represyjność
    przepisów powoduje przedziwny efekt: bezpieczniejsze jest prowadzenie
    interesów na czarno. Wtedy kontrola ci nie grozi i podatki całkiem
    znośne (pamiętajmy, że akcyza za paliwo, prąd a także wysoki VAT są
    nadal płacone). Przy zarejestrowanej działalności dochodzi dochodowy,
    ZUS, VAT i strach przed władzą urzędników, karami. Samo państwo
    wskazuje jasno: zarejestrowanie działalności jest karane finansowo!

    camel[OT]

    --
    -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

  • 92. Data: 2007-02-26 15:22:09
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Mon, 26 Feb 2007 14:40:25 +0100, camel wrote:

> [...]
    > interesów na czarno. Wtedy kontrola ci nie grozi i podatki całkiem
    > znośne (pamiętajmy, że akcyza za paliwo, prąd a także wysoki VAT są

    w rzeczy samej, swego czasu znajomy miał pracownika który w pewnym
    momencie odszedł zabierając mu paru klientów (lekcje angielskiego). Ten
    poleciał do skarbówki gdzie panie mu powiedziały wprost: "wie Pan, to jest
    dosyć trudne do udowodnienia, gdyby gościu miał firme to byśmy mu kontrole
    dokumentów zrobili a tak to nie bardzo mamy jak"

    > Przy zarejestrowanej działalności dochodzi dochodowy,
    > ZUS, VAT i strach przed władzą urzędników, karami. Samo państwo
    > wskazuje jasno: zarejestrowanie działalności jest karane finansowo!

    Może inaczej:
    Za prace na czarno grożą kary finansowe, za prowadzenie legalnej
    działalności kary finansowe są wymierzane i egzekwowane

    --
    futszaK
    0601061867

  • 93. Data: 2007-02-26 15:26:48
    Temat: Re: Koszty pracy pracodawcy widziane oczami "Lewiatana" - żenada
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Mon, 26 Feb 2007 14:31:35 +0100, camel wrote:

    > Ale jak będzie parę milionów nieprzystosowanych, to coś to zmieni.

    są 2 miliony, pracują za granicą, gdybym mógł mówić za pare milionów ludzi
    to bym stworzył partie polityczną która zniosłaby redystrybucje pieniędzy
    przez państwo, nawet kosztem tego ze EU troche sobie pokrzyczy, a to
    niejako z automatu zmniejszyłoby ilość OKAZJI do korupcji w urzędach
    państwowych bo przecież nie od dzisiaj wiadomo że okazja czyni złodzieja.