PracaGrupypl.praca.dyskusje › Komputer pracownika.

  • 1. Data: 2005-12-27 19:22:33
    Temat: Komputer pracownika.
    Od: pw <p...@o...pl>

    Witam

    1. Czy zgodne jest z prawem wykorzystywanie zdalne / jakakolwiek praca
    zdalna na komputerze pracownika bez wiedzy tego pracownika?

    2. Czy zgodne jest z prawem szpiegowanie co pracownik robi na komputerze
    bez poinformowania pracownika o takiej możliwości, bez wiedzy pracownika
    o tym?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi
    pw

  • 2. Data: 2005-12-27 19:27:00
    Temat: Re: Komputer pracownika.
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    pw napisał(a):

    > 1. Czy zgodne jest z prawem wykorzystywanie zdalne / jakakolwiek praca
    > zdalna na komputerze pracownika bez wiedzy tego pracownika?

    skoro służbowy a nie prywatny....

    > 2. Czy zgodne jest z prawem szpiegowanie co pracownik robi na komputerze
    > bez poinformowania pracownika o takiej możliwości, bez wiedzy pracownika
    > o tym?

    Generalnie tak, ale prawo w tej materii ma kilka niedopowiedzeń.
    Masturbowano się czasami w prasie na ten temat, warto poszukac.

    --
    http://www.ef2.prv.pl
    fotografia ślubna | monochromatyczna | retro

  • 3. Data: 2005-12-27 20:03:44
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "pw" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > 1. Czy zgodne jest z prawem wykorzystywanie zdalne / jakakolwiek praca
    > zdalna na komputerze pracownika bez wiedzy tego pracownika?

    Nie maja prawa. Pod warunkiem, ze jest to komputer pracownika (czytaj:
    bedacy wlasnoscia pracownika).

    > 2. Czy zgodne jest z prawem szpiegowanie co pracownik robi na komputerze
    > bez poinformowania pracownika o takiej możliwości, bez wiedzy pracownika
    > o tym?

    Nie. Pod warunkiem jak wyzej.

    sz.

  • 4. Data: 2005-12-27 20:13:35
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 27 Dec 2005 20:22:33 +0100, pw <p...@o...pl>
    zakodował:

    >1. Czy zgodne jest z prawem wykorzystywanie zdalne / jakakolwiek praca
    >zdalna na komputerze pracownika bez wiedzy tego pracownika?

    A co pracodawcę może obchodzić prywatny komputer pracownika? Od czego
    masz firewalla?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2005-12-29 14:46:14
    Od: "Dawid" <j...@w...pl>

    > Nie. Pod warunkiem jak wyzej.
    >
    > sz.

    a mozna prosic o jakis paragraf? bylbym wdzieczny

  • 6. Data: 2005-12-29 15:15:27
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Dawid" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a mozna prosic o jakis paragraf? bylbym wdzieczny

    Kodeks Cywilny, Ksiega Druga - Wlasnosc i prawa rzeczowe.

    Ale ja bym sp..lal z pracy, do ktorej trzeba przynosic _wlasny_ komputer.

    Zreszta i on nie bedzie nietykalny - patrz art. 142 KC.

    A teraz na powaznie: a coz masz takiego w zakresie obowiazkow, ze nie
    dzialania zwiazane z wykonywaniem pracy nie powinny byc
    rejestrowane/monitorowane?

    sz.

  • 7. Data: 2005-12-30 01:00:20
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > 2. Czy zgodne jest z prawem szpiegowanie co pracownik robi na komputerze
    > bez poinformowania pracownika o takiej możliwości, bez wiedzy pracownika

    http://www.okoszefa.pl/opinia.pdf

    Nie traktowalbym tego jako prawdy objawionej, ale wydaje sie to dosc rozsadne.

    --

    pozdrawiam,

    glos