PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informacja o zatrudnieniu dla byłego pracownika do UE

  • 1. Data: 2005-12-27 17:00:28
    Temat: Informacja o zatrudnieniu dla byłego pracownika do UE
    Od: "Sulami" <s...@o...pl>

    Witajcie :)

    Szukam informacji i sugestii na temat z tytułu posta.
    Pracownik zażyczył sobie po rozwiązaniu stosunku pracy, aby pracodawca wydał
    mu takie zaświadczenie o zajmowanym stanowisku oraz kwocie wynagrodzenia
    netto i brutto. Aha, zaświadczenie ma być w języku angielskim.
    Przyznam, że mam tu pewien problem, bo nie wiem, jaką formę powinno mieć
    takie zaświadczenie...

    Możecie mi pomóc?
    Choćby odwołanie do jakiejś strony internetowej,gdzie mogę się dokształcić
    na ten temat :)

    Będę wdzięczna :)

    Pozdrawiam, Sulami.

  • 2. Data: 2005-12-27 17:38:31
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >Mo?ecie mi pomóc?
    >Cho?by odwo?anie do jakiej? strony internetowej,gdzie mog? si? dokszta?ci?
    >na ten temat :)

    a czy pracownik nie powinien sobie przetlumaczyc polskiego oryginalu u
    tlumacza przysieglego?
    Wydaje mi sie ze polski pracodawca nie ma obowiazku wystawiania
    takiego dokumentu w jezyku angielskim, no chyba ze chce pojsc bylemu
    pracownikowi na reke :)

    CanoE
    _______________________________
    aphoto.uni.cc

  • 3. Data: 2005-12-27 17:46:32
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    sensu stricte to nie jest dokument, moze to być opinia czy też tzw.
    referencje, czyli inaczej mówiąc laurka od pracodawcy.

    pracownik, w okresie od do pracował na stanowisku, z wynagrodzeniem, był
    upierdliwy i często poszukiwał takich rozwiązań jak niniejsze pismo
    całujemy go w nos
    byli pracodawcy

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2005-12-27 20:37:58
    Od: "Sulami" <s...@o...pl>

> [...]
    > Wydaje mi sie ze polski pracodawca nie ma obowiazku wystawiania
    > takiego dokumentu w jezyku angielskim, no chyba ze chce pojsc bylemu

    Ano właśnie, w tym się rzecz ma cała, że pracodawca mimo wszystko chce pójść
    pracownikowi na rękę... nie do końca rozumiem, ale to miłe, że są życzliwi
    pracodawcy :) (to nie ja jestem tym pracodawcą... )

    pozdrawiam :)

  • 5. Data: 2005-12-27 20:41:19
    Od: "Sulami" <s...@o...pl>

    > sensu stricte to nie jest dokument, moze to być opinia czy też tzw.
    > referencje, czyli inaczej mówiąc laurka od pracodawcy.

    Tak mi się wydawało, że to może mieć taką formę... ale pracownik twierdzi,
    że potrzebuje tego do pracy w Unii... i to mnie troszkę zdezorientowało...
    Może jednak są jakieś formularze?
    Może ktoś się z podobną sprawą spotkał?

    Dziękuję za odpowiedzi :)

    Pozdrawiam :)

  • 6. Data: 2005-12-29 15:09:01
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Tue, 27 Dec 2005 21:41:19 +0100, "Sulami" wrote:

    >Tak mi się wydawało, że to może mieć taką formę... ale pracownik twierdzi,
    >że potrzebuje tego do pracy w Unii... i to mnie troszkę zdezorientowało...

    Zapytaj się po prostu do czego konkretnie mu to potrzebne, ewentualnie
    niech sam to sobie napisze, a pracodawca tylko wydrukuje na papierze
    firmowym i podpisze.
    Nie wiem, może chodzi o zasiłek dla bezrobotnych, który miałby być
    wypłacany w innym państwie (jego wysokość będzie przeliczona ze zł),
    ale to już chyba z polskim urzędem bezrobocia trzebaby załatwiać, a
    nie z pracodawcą.

    >Może jednak są jakieś formularze?
    >Może ktoś się z podobną sprawą spotkał?

    Spotkałem się z czymś podobnym w jednej z agencji pośrednictwa pracy
    (takie procedury mieli). Chcieli zaświadczenia (referencje? -
    informację od pracodawców o tym że taki a taki człek pracował) o
    zatrudnieniu z ostatnich 2 lat.

    --
    pozdrawiam
    Bremse