PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jezyki obce

  • 1. Data: 2004-06-23 17:14:40
    Temat: Jezyki obce
    Od: "Janusz Świekatowski" <j...@x...wp.pl>

    W ostatnim czasie, tzn. po wstapieniu do Unii wydaje mi sie ze zmienilismy
    lokalizacje naszego kraju. Rozumiem , ze duzo firm ma zachodnich odbiorcow,
    ale czy jest przesada, aby "ciec" znal jezyki. Jest wiele stanowisk niskiego
    i sredniego szczebla, gdzie pracodawcy przesadzaja z wymaganiami ( ...bo
    maja w czym wybierac!).
    Czy na zachodzie w firmach kooperujacych z Polska sekretarka zna takowy
    jezyk ???????????????

    ---

  • 2. Data: 2004-06-23 17:25:35
    Temat: Re: Jezyki obce
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > Czy na zachodzie w firmach kooperujacych z Polska sekretarka zna takowy
    > jezyk ???????????????

    heh, w większości przypadków sekretarka to jedna z najważniejszych osób w
    firmie. To ona odbiera telefony (czy możesz założyć że będą dzwonić jedynie
    osoby z niższego szczebla i znający jedynie język polski?), ustawia grafik
    przełożonego (np prezesa, dyrektora), prowadzi korespondencję...
    a co do stanowisk w których nie jest potrzebna znajomość języka, to się
    zgodzę. Chyba że na przykład przełożonym jest obcojęzyczny i miałby wydać
    polecenie typu "can you clean my table, please" a pracownik wybałuszy oczy o
    co też mu może chodzić ....

  • 3. Data: 2004-06-23 18:04:05
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Janusz Świekatowski" <j...@x...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:cbce0p$nld$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Czy na zachodzie w firmach kooperujacych z Polska sekretarka zna takowy

    Nie podniecaj się tak.
    Biznesy robi sie dla pieniędzy. Jeżeli właściciel firmy stwierdzi, że już
    opłaca mu się mieć osobę z językiem polskim to taką natychmiast zatrudni.
    Od dawna robią już tak na przykład zachodnie firmy spedycyjne.

    andrzej