PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaka umowa o prace?

  • 1. Data: 2006-09-20 08:08:48
    Temat: Jaka umowa o prace?
    Od: "KubaS" <s...@g...com>

    Chce zawrzec umowe o prace taka aby mój pracodawca nie placil za
    mnie skladek ofe i abym mógl samodzielnie inwestowac te srodki.

    Jaka forme prawna umowy wybrac?

    Jaka czesc kosztu wynagrodzenia pracownika idzie na ofe przy
    normalnej umowie o prace?

    O ile wiecej moge w takich warunkach wynegocjowac?

    Czy pracodawcy by byli sklonni isc na taki uklad jezeli dal bym
    im upust cenowy polegajacy na rezygnacji z 10 - 20 procent skladki
    emerytalnej, gdyz jestem w stanie sobie to zrekompensowac wyzsza
    stopa zwrotu z kapitalu niz OFE.

    Dziekuje za odpowiedz
    pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2006-09-20 09:27:19
    Temat: Re: Jaka umowa o prace?
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Uzytkownik "KubaS" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    Chce zawrzec umowe o prace taka aby mój pracodawca nie placil za
    mnie skladek ofe i abym mógl samodzielnie inwestowac te srodki.

    ***
    Mozesz zawrzec jedynie umowe o dzielo. Kazda inna umowa (o prace, zlecenie)
    obliguje zleceniodawce/pracodawce do oplacania skladek ZUS/OFE.
    Albo mozesz próbowac dostac sie do Zarzadu ;-) Wynagrodzenie czlonków (nie
    jest to jednak umowa o prace!) jest tylko opodatkowane.
    Pamietaj jednak, ze umowa o dzielo nie robi z Ciebie pracownika w swietle
    przepisów KP.

    N.