PracaGrupypl.praca.dyskusje › Finlandia

  • 1. Data: 2004-05-29 23:30:48
    Temat: Finlandia
    Od: "berbec" <b...@h...pl>

    Czy ktos wyjezdzal do pracy w finlandii?
    dostalem wlasnie propozycje wyjazdu do pracy do tego panstwa, cos w stylu
    domokrazcy.
    Co sadzicie o tym panstwie? mozna troche zarobic? czy zycie tam jest bardzo
    drogie? jacy ludzie
    Prosze o szczegoly

    thx i pozdrawiam

    Berbec

  • 2. Data: 2004-05-30 07:15:51
    Temat: Re: Finlandia
    Od: Witek <n...@p...pl>

    "berbec" <b...@h...pl> napisal w

    > Co sadzicie o tym panstwie? mozna troche zarobic? czy zycie tam jest
    > bardzo drogie? jacy ludzie
    Bylem w pobliskiej Norwegii - co prawda nie za praca, ale na wymianie
    szkolnej. Moje wrazenie z kontaktow z tubylcami sa takie, ze to mili,
    uprzejmi i uczynni ludzie. 99% osob znala angielski wiec problemow z
    rozmowa nie bylo.

    Mysle ze Finlandia nie bedzie sie znacznie roznic.

    --
    Witek
    email: n...@p...pl (dziala)

  • 3. Data: 2004-05-30 07:22:24
    Od: "/silver" <f...@u...cy>

    "berbec" <b...@h...pl> wrote in

> [...]
    > stylu domokrazcy.
    > Co sadzicie o tym panstwie? mozna troche zarobic? czy zycie tam jest

    Duzo ludzi mozna spotkac na promie, wtedy sie sporo wyjasnia. Ale jako, ze
    to temat rzeka, to zapraszam na:

    http://users.nethit.pl/forum/forum/aurinko/
    http://www.finlandia.boo.pl/phpBB2/

    /silver

  • 4. Data: 2004-05-30 07:30:38
    Od: "/silver" <f...@u...cy>

    Witek <n...@p...pl> wrote in news:

> [...]
    > rozmowa nie bylo.
    >
    > Mysle ze Finlandia nie bedzie sie znacznie roznic.

    Jednak sie rozni. Tubylcy w 85% nie mowia wcale po angielsku, albo bardzo
    slabo. Znajdzie sie za to zawsze w poblizu osoba, ktora mowi na 110%. Przy
    dobrym planie nie moze byc zle, ludzie sa wlasnie zyczliwi ponad miare.
    Szczegolnie w regionach odleglych od duzych miast. Poza tym ich jest tam
    bardzo malo, nawet komary nie przywykly do ludzi. Ja znam sporo ludzi tak
    na studiach jak i pracujacych i moge spokojnie polecic. Nie znam nikogo kto
    by narzekal lub sie w jakis sposob zawiodl.

    Jesli to pewna i sprawdzona oferta, to nie ma sie czego bac.

    /silver

  • 5. Data: 2004-05-30 07:35:13
    Od: jaQbek <a...@n...koncu.postu>

    Dnia Sun, 30 May 2004 01:30:48 +0200, berbec <b...@h...pl> napisał:

    > Czy ktos wyjezdzal do pracy w finlandii?
    > dostalem wlasnie propozycje wyjazdu do pracy do tego panstwa, cos w stylu
    > domokrazcy.

    Obrazki? Z moich studenckich czasów popularne (ja w nim jednak nie
    uczestniczyłem) było zarobkowanie w Finlandii na sprzedaży kolorowych
    obrazków odbiajnych na ksero. Było to tandetne, ale ponoć Finowie kupowali
    to, i to za całkiem przyzwoite pieniądze. Choć moze trochę z litości ...

    --
    j...@N...onet.pl.USUNTO

  • 6. Data: 2004-05-30 16:45:16
    Od: "Asia Witek" <asiek@_USUNTO_bcx.pl>

    Użytkownik "jaQbek" <a...@n...koncu.postu> napisał w wiadomości

> [...]
    > to, i to za całkiem przyzwoite pieniądze. Choć moze trochę z litości ...

    na alt.pl.skandynawia jakis czas temu byla rozmowa na ten temat, zdaje sie
    ze sprzedaz "obrazkow" juz nie przejdzie. Tzn ludzie narzekali ze nikt od
    nich tych "arcydziel" kupic nie chcial, a ludzie mieszkajacy w krajach
    skandynawskich narzekali na naciagaczy usilujacych sprzedac szajs (bo prosba
    o narysowanie czegokolwiek na miejscu nie przechodzila, tzn artysta szybko
    sie zmywal ;)

    pozdr
    Asiek

  • 7. Data: 2004-05-30 17:41:02
    Od: "=sve@na=" <s...@h...com>

    "Asia Witek" <asiek@_USUNTO_bcx.pl> skrev i meddelandet

> [...]
    > skandynawskich narzekali na naciagaczy usilujacych sprzedac szajs (bo
    > prosba o narysowanie czegokolwiek na miejscu nie przechodzila, tzn

    Zgadza sie. Bralam udzial w tej dyskusji. Jakos "artystow" juz dawno nie
    bylo, widocznie zrozumieli, ze nie bedziemy kupowac kolejnego obrazka "do
    szuflady", nawet z litosci......

    --
    Ania Björk

  • 8. Data: 2004-05-31 06:52:18
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    http://info.onet.pl/928933,11,item.html

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 9. Data: 2004-05-31 07:25:51
    Od: "/silver" <f...@u...cy>

    Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net> wrote in

    > http://info.onet.pl/928933,11,item.html

    To samo na stronach MSZ:
    "Obowiazuje calkowity zakaz pracy sezonowej bez wczesniej uzyskanego
    pozwolenia na prace i odpowiedniej wizy. Handel domokrazny (np. sprzedaz
    tzw. obrazków) jest nielegalny. Wszystkie osoby chcace pracowac w
    Finlandii sezonowo lub dluzej winny kontaktowac sie z Ambasada Finlandii
    w Warszawie, gdzie moga uzyskac szczególowe informacje na ten temat."

    /silver