PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czytanie prywatnych maili przez pracodawc

  • 31. Data: 2003-05-24 19:59:17
    Temat: Re: Czytanie prywatnych maili przez pracodawc
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "KarolS" <t...@c...sz> wrote in message
    news:baivh8$na6$1@inews.gazeta.pl...

    > Konstytucja RP mówi :
    > Art. 49.
    > Zapewnia się wolność i ochronę tajemnicy komunikowania się. Ich
    ograniczenie
    > może nastąpić jedynie w przypadkach określonych w ustawie i w sposób w
    niej
    > określony.
    >
    > Więc podaj mi Ustawę która art 49 konstytucji RP znosi w przypadku
    > komunikowania się mailem prywatnym w pracy.

    Pomijając fakt, że to Polska i pracodawcy skubią pracowników równie dobrze
    jak pracownicy pracodawców to za takie hasło dostałbyś dyscyplinarkę.
    U mnie w firmie rozwiązano sprawę bardzo prosto.
    Na koniec miesiąca na biurku leżała list stron www, do których zaglądał
    pracownik.
    Dwa ostrzeżenia od szefa, że czyta pierdoły i do widzenia.
    Ja czytanie listów z prywatnej skrzynki zostawiałem sobie do domu.

  • 32. Data: 2003-05-25 00:54:07
    Od: jw <d...@n...poczta.fm>

> [...]
    > Dwa ostrzeżenia od szefa, że czyta pierdoły i do widzenia.
    > Ja czytanie listów z prywatnej skrzynki zostawiałem sobie do domu.

    przypomina mi to metody tajnej policji naszych zachodnich sąsiadów, z
    tym że oni jeszcze zbierali zapachy ludzi...

  • 33. Data: 2003-05-25 04:41:51
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "jw" <d...@n...poczta.fm> wrote in message

    > przypomina mi to metody tajnej policji naszych zachodnich sąsiadów, z
    > tym że oni jeszcze zbierali zapachy ludzi...

    A mnie to przypomina normalnie działającą firmę, która płaci normalne
    pieniądze i nie życzy sobie aby za te pieniądze pracownik się op**** w
    godzinach pracy. Tym bardziej, że na koszt firmy jest lekarz, ubezpieczenie,
    basen i comiesięczne wyjazdy w różne zakątki dla całej rodziny.

  • 34. Data: 2003-05-25 14:34:23
    Od: jw <d...@n...poczta.fm>

> [...]
    > godzinach pracy. Tym bardziej, że na koszt firmy jest lekarz, ubezpieczenie,
    > basen i comiesięczne wyjazdy w różne zakątki dla całej rodziny.

    no to ja bym też zaprzedał duszę za taką pracę

  • 35. Data: 2003-05-26 07:18:25
    Od: b...@a...pl

    > no to niech potem nie maja pretensji do pracodawcy, ze ich inwigiluje
    > albo czyta ich "prywatna" poczte.
    >
    > --
    A kto mówi o pretensjach???????????
    BJ

  • 36. Data: 2003-05-26 07:58:47
    Od: "ciafka" <c...@N...gazeta.pl>

    p...@g...pl <s...@g...pl> napisał(a):

    > "jw" <d...@n...poczta.fm> wrote in message

    .. a piszac o PRZECIETNYM POLSKIM pracodawcy, ktory wymaga od pracownika:
    1. podania wlasnego telefonow domowego i najlepiej tez komorkowego, i czasami
    nawet potrafi zadzwonic o dziwnej porze pod ten numer :-(
    2. pracy po godzinach - niech to nawet bedzie 30 minut dziennie, bez zboczen w
    rodzaju 14 godz pracy na dobe
    3. no i nawet nie wie o tym, ze sie nalezy przerwa przy dluzszej pracy przy
    komputerze
    itd itp..., uwazam, ze jest uzasadnione, i co wiecej - po prostu wypada -
    umozliwic pracownikowi sprawdzenie raz czy dwa dziennie prywatnego e-maila i
    wykonanie telefonu do domu.
    chodzi mi o to, ze jak pracownicy zaczna sie czepiac umow i paragrafow tak
    samo jak pracodawcy, koszty pracy moga u nas jeszcze wzrosnac...
    no nie mam tu na mysli zamontowanie dodatkowego dysku 60GB zeby Jasio i Mirek
    mieli gdzie zapisac swoje nowe 114 smiesznych obrazkow ktore wlasnie przyszly
    e-mailem, rzecz jasna!

> [...]
    > godzinach pracy. Tym bardziej, że na koszt firmy jest lekarz, ubezpieczenie,
    > basen i comiesięczne wyjazdy w różne zakątki dla całej rodziny.

    a ja myslalem, ze tak jest w niebie, a nie w pracy :-))))

  • 37. Data: 2003-06-02 21:47:56
    Od: "Kiszon" <opentv@_AQQ_poczta.onet.pl>

    > Kto zna jakieś przepisy prawne mówiące czy pracodawca może czy nie może
    > czytać maili przychodzących na PRYWATNĄ skrzynkę pracownika
    > Pozdrowienia
    > stachu

    Jezeli w umowie nie ma zadnej w zmianki na ten temat, wygrywasz sprawe bez
    problemu, nawet jezeli pojawia sie argumenty o sluzbowym komputerze, laczu
    itp.