PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy zawiadomić US ?

  • 1. Data: 2004-02-05 20:18:52
    Temat: Czy zawiadomić US ?
    Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu>

    Czekam na PIT od poprzedniego pracodawcy. Rozstaliśmy się w niemiłej
    atmosferze we wrzesniu. Nie otrzymałem wówczas od niego rozliczenia, mimo iż
    powinien mi je dać w momencie . Nie otrzymałem go też do dziś. Dzwoniłem do
    niego drugiego - twierdził, że wysłał. Mam podstawy, by mu nie wierzyć -
    pracownikom na miejscu dał dopiero dziś, poza tym często niedotrzymywał
    terminów, chocby przy wypłatach.
    Czy jak już ten PIT do mnie dotrze i okaże się, że został wysłany po 2
    lutego, mogę powiadomić o tym Urząd Skarbowy ?? W końcu przez niego nie mogę
    złożyć rozliczenia, a czekam na zwrot podatku. A to sa MOJE PIENIĄDZE !!!

    --
    j...@p...onet.WYTNIJTO.pl

  • 2. Data: 2004-02-05 20:56:28
    Temat: Re: Czy zawiadomić US ?
    Od: Karolina <k...@i...pl>

    Powiadomić. Chociaż róznie to bywa. Mam podobną sytuację z tą tylko róznicą,
    że mój były 'pracodawca' (za duże słowo, a jednak...) prawdopodobnie nie ma
    w ogóle zamiaru przygotowywać PITów, jakichkolwiek...
    Znajoma księgowa poradziła mi napisać do niego oficjalne pismo, że w związku
    z niedotrzymaniem terminu dostarczenia PIT wzywasz go do przygotowania
    dokumentu i dostarczenia go w ciągu np. 7 dni itd. itp., a potem pismo do
    US. Ale pomyślałam, że co ja będę głupkom pisma wysyłać i zadzwoniłam sobie
    do US, gdzie miła pani powiedziała mi, że US nie interesuje, że ja nie
    otrzymałam PIT, a rozliczyc sie mogę "według własnego uznania". Czyli od
    pobieranej pensji wyliczyc sobie ile podatku powinno byc odprowadzone i na
    tej podstawie się rozliczyć. I tak właśnie zrobię, dołączając do rocznego
    zeznania informację, że od byłego 'pracodawcy' PITa nie otrzymałam. I tyle.
    Aha, i mogę złożyc z powództwa cywilnego sprawę do sądu, co zamierzam
    uczynić.

    No to pozdrawiam!

    --
    Karolina

  • 3. Data: 2004-02-05 21:00:44
    Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu>

    > Aha, i mogę złożyc z powództwa cywilnego sprawę do sądu, co zamierzam
    > uczynić.
    >
    > No to pozdrawiam!

    No ale to chyba US powinien go z urzędu ścignąć za niedotrzymanie terminu

  • 4. Data: 2004-02-05 21:16:37
    Od: Karolina <k...@N...pl>

    Jakub Zysnarski wrote:

    > No ale to chyba US powinien go z urzędu ścignąć za niedotrzymanie terminu

    nie. US może ścignąć za niedostarczenie PITa do urzędu. A czy ja go
    dostałam, czy nie, to sprawa pomiędzy mną a pracodawcą.

  • 5. Data: 2004-02-05 21:20:01
    Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu>

    Użytkownik "Karolina" <k...@N...pl> napisał w wiadomości

    > nie. US może ścignąć za niedostarczenie PITa do urzędu. A czy ja go
    > dostałam, czy nie, to sprawa pomiędzy mną a pracodawcą.

    A czy w US powiedzą mi, czy wpłynął PIT od tego a tego pracodawcy ??

  • 6. Data: 2004-02-05 21:24:00
    Od: Karolina <k...@N...pl>

    Jakub Zysnarski wrote:

    > A czy w US powiedzą mi, czy wpłynął PIT od tego a tego pracodawcy ??

    hm... szczerze mówiąc nie wiem, ale mozna spróbować w ewidencji w US
    zapytać. Może się trafi na jakąś przychylna osobę. Muszę to sprawdzić, czy
    mamy prawo uzyskać taką informację.

  • 7. Data: 2004-02-05 21:42:14
    Od: "Rob59" <R...@g...pl>

    > nie. US może ścignąć za niedostarczenie PITa do urzędu. A czy ja go
    > dostałam, czy nie, to sprawa pomiędzy mną a pracodawcą.

    Spytaj się wi innym US, bo coś nieprawdopodobnie to mi wygląda

  • 8. Data: 2004-02-05 21:54:58
    Od: Karolina <k...@N...pl>

    Rob59 wrote:

    > bo coś nieprawdopodobnie to mi wygląda

    nieprawdopodobnie wygląda jak inna sprawa: niepłacenie składek ZUS. Po
    interwencji w ZUS okazało się, że zakład 'uzupełnił brakujące dokumenty' i
    teraz juz nie moja rzecz, czy składki wpłyną, czy nie. teraz stroną w
    konflikcie jest ZUS. A sobie znów mogę z powództwa cywilnego sprawę w
    sądzie założyć....

    nieprawdopodobne? tak, ale niestety prawdziwe.

    pozdrawiam,
    --
    Karolina

  • 9. Data: 2004-02-05 22:10:56
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Karolina" <k...@N...pl> napisał w wiadomości

    > nie. US może ścignąć za niedostarczenie PITa do urzędu. A czy ja go
    > dostałam, czy nie, to sprawa pomiędzy mną a pracodawcą.

    A sprawdzales w zus skladki za ciebie? Moze robiles bezwiednie na czarno?

    ---

  • 10. Data: 2004-02-05 23:46:43
    Od: "Paweł Przybyła" <p...@o...pl>

    Moja dziewczyna miałą podobną sytuację. Jej pracodawca zamknął zakłąd w
    którym pracowałą i nie dostarczył PIT-u. W urzędzie skarbowym złożyliśmy PIT
    wraz z pisemnym oświadczeniem, że są to wyliczenia przybliżone ponieważ
    pracodawca nie dostarczył PIT-u. A oprócz tego złożyliśmy u naczelnika
    Urzędu Skarbowego pismo z informacją, że pracodawca nie dostarczył
    odpowiednich dokumentów. Pan ten był bardzo miły i powiedział, że szybko się
    nim zajmą. Dodatkowo podpisał nam kopię tego pisma i kopię tę dołączyliśmy
    do składanego PIT-a. Po kilku dniach pracodawca przysłał PIT i wtedy
    musieliśmy złożyć w US korektę.

    Paweł Przybyła