PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy pracodawca postąpił fair

  • 1. Data: 2006-05-17 07:44:06
    Temat: Czy pracodawca postąpił fair
    Od: "Urszula Maciukiewicz" <u...@N...gazeta.pl>

    Pracowałam w firmie na umowe o dzieło wraz z koleżanką która została zwolniona
    pod koniec miesiąca w dniu wypłaty przyszła się rozliczyć.Dostała pieniądze i
    umowe ja niestety nie.Na drugi dzień w pracy dowiedziałam się że księgowa
    obliczyła nam (byłyśmy na tych samych umowach)wypłaty.
    Pracodawca wypłacił koleżance pensje obliczona według starych zasad
    wynagrodzenia a mi obliczył według nowych. Okazuje się ze ja jestem tą
    poszkodowana ponieważ nie dość że do dzisiaj nie dostałam wypłaty to jeszce
    mam mieć ją mniejszą niż koleżanka aż o 300 zl.
    Czy pracodawca może tak zrobić??
    Czy moge starać się o to żebym dostała taką samą pensje jak koleżanka??

  • 2. Data: 2006-05-17 08:19:28
    Temat: Re: Czy pracodawca postąpił fair
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Urszula Maciukiewicz wrote:
    > Pracowałam w firmie na umowe o dzieło

    To juz jest nie fair... Dzielo nalezy wykonac, wtedy kiedy jest Ci
    najwygodniej, natomiast umowa o dzielo mowi do kiedy ma byc wykonane
    dzielo a nie kiedy masz je wytwarzac...

> [...]
    > Czy pracodawca może tak zrobić??
    > Czy moge starać się o to żebym dostała taką samą pensje jak koleżanka??

    Ja wychodze z zalozenia, jesli pracodawca kombinuja zanadto z umowami na
    zasadzie ktorych mnie zatrudnia to i kombinowac bedzie by wyplacic mi
    jaknajmniej pieniedzy. Dodatkowo umowe powinnas dostac przed
    przystapieniem do wykonania dziela (nie jest to obligatoryjne ale z
    twojego punktu widzenia istotne, poniewaz moze sie okazac, ze klient
    zrezygnuje w trakce z zakupu tego dziela i wtedy jesli umowy nie bylo to
    i pieniedzy nie bedzie wogole).

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl