PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czas pracy a delegacja

  • 11. Data: 2007-08-01 12:18:18
    Temat: Re: Czas pracy a delegacja
    Od: " Gamon'" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl> napisał(a):
    > W poprzedniej firmie za czas pracy uwazano delegacje w trakcie godzin
    > pracy. Wiec to by chyba nie podpadalo.
    No tak, w mojej poprzedniej tez tak bylo, bo byly to delegacje krajowe i co
    najwyzej 5-cio dniowe. Wybieralo sie pociag w godzinach pracy i po temacie.
    Jesli pracodawca uznal, ze przy takim wyborze pociagu 'tam i z powrotem'
    zostanie za malo czasu na wykonanie pracy, dawal delegacje dwu- lub wiecej
    dniowa i temat byl zamkniety. Tak wiec podroz odbywala sie w normalnych
    godzinach pracy (+/- pare minut) i tylko w dni robocze.
    Teraz przypadek jest taki:
    1. wyjazd w dzien wolny (sobota, ale u mnie w soboty sie nie pracuje; jesli
    ktos z jakichs istotnych powodow musi przyjsc do pracy w sobote, placa mu lub
    pozwalaja odebrac dzien)
    2. wyjazd w porze nocnej (w doslownym znaczeniu)
    Taki stan rzeczy na dokladke nie wynika z przyczyn niezaleznych od pracodawcy
    (ze jest to np. jedyne polaczenie), ale z checi zaoszczedzenia kasy na bilecie
    (wiadomo, ze tych 'nocnych' ludzie nie chca kupowac).

    A jeszcze tak mi przyszlo do glowy: w Polsce jest swieto (dodatkowy wolny
    dzien w srodku tygodnia). Tam tego swieta nie ma, bede w tym czasie pracowac.
    Jakis dodatkowy wolny dzien nalezy mi sie za to? Kumplowi, ktory byl w dlugiej
    zagranicznej delegacji dorzucili takie dni do urlopu, ale on w innej firmie
    pracuje. Podkreslam, ze z powodu wyjazdu moj zaplanowany letni urlop poszedl z
    dymem, a po powrocie to juz bedzie pogoda nie wakacyjna :(

    Pozdrawiam,
    robal.

  • 12. Data: 2007-08-01 13:32:17
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Gamon' pisze:
> [...]
    > pracuje. Podkreslam, ze z powodu wyjazdu moj zaplanowany letni urlop poszedl z
    > dymem, a po powrocie to juz bedzie pogoda nie wakacyjna :(

    Nie wiem - jak dla mnie czas dojazdu w delegacji rowniez powinien byc
    liczony jako czas pracy. Jesli to jest jedyny taki przypadek, to trudno,
    ale jesli cos takiego sie powtarza, znaczy sie wyjazdy nie w czasie
    godzin pracy ect, to moze warto poszukac nowego pracodawcy... Niestety
    Polskie prawo w tym wzgledzie jest idiotyczne, traktujac dojazd w
    delegacji jako czas wolny od pracy.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 13. Data: 2007-08-30 17:40:29
    Od: Damian <d...@g...com>

    On 2007-07-11, u...@o...pl <u...@o...pl> wrote:

    > Jeżeli podróżować będziesz też w niedziele to za to przysługuje ci dzień
    > wolny.

    Zaraz zaraz, właśnie wracam jutro z delegacji zagranicznej a zacząłem ją
    właśnie w niedziele - chcesz powiedzieć że zgodnie z prawem polskim
    przysługuje mi dzień wolny od pracy ? :) Mógłbyś podać podstawe prawną ?

    > Pozatym jest cwancyk z 11 godzinnym dobowym wypoczynkiem.
    > To już musisz na googlu lookac.
    >
    > http://www.google.pl/search?hl=pl&q=czy+czas+podr%C3
    %B3%C5%BCy+w+delegacji+wlicza+si%C4%99+do+czasu+prac
    y&btnG=Szukaj+w+Google&lr=

  • 14. Data: 2007-09-03 18:43:16
    Od: janist <j...@o...pl>

    Damian pisze:

    > przysługuje mi dzień wolny od pracy ? :) Mógłbyś podać podstawe prawną ?

    Nie poda takiej podstawy bo jej nie ma, niestety.
    No chyba, ze zaskoczy nas obu.:))

    janist