PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co w koncu z VATem na umowy o dzielo?

  • 1. Data: 2004-03-11 21:40:55
    Temat: Co w koncu z VATem na umowy o dzielo?
    Od: "Boguc" <k...@p...onet.pl>

    Czy ktos wie, co ustalil nasz paplament?

  • 2. Data: 2004-03-11 22:06:39
    Temat: Re: Co w koncu z VATem na umowy o dzielo?
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-11 22:40, osoba przedstawiająca się jako "Boguc" napisała co
    następuje:
    > Czy ktos wie, co ustalil nasz paplament?

    Nie ma, na internet też nie ma.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 3. Data: 2004-03-11 22:25:39
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości
    > Dnia 04-03-11 22:40, osoba przedstawiająca się jako "Boguc" napisała co
    > następuje:
    >
    > Nie ma, na internet też nie ma.

    Na internet dla osob prywatnych i instytucji kulturalnych.
    Czyli twoj dostawca zaplaci i jesli bedzie musial oplacic ten koszt
    podniesie dla ciebie cene internetu "zwolnionego z vat"
    Ciekawie wygladaja umowy na neostrade tpsa, bo tam jest caly czas uzywane
    okreslenie "cena z vat", czyli niezaleznie od stawki vat nie podniosa ceny z
    umowy.

    > Pozdrawiam
    >
    > --
    > _ _ _

    ---

  • 4. Data: 2004-03-11 22:41:00
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-11 23:25, osoba przedstawiająca się jako "krzysztofsf"
    napisała co następuje:

    > Czyli twoj dostawca zaplaci i jesli bedzie musial oplacic ten koszt

    Zapłaci ale i sobie go odliczy więc różnicy żadnej mu to nie zrobi. Po
    prostu trochę mniej da do US a więcej do swojego dostawcy. VAT to nie
    przychód więc dla osób prowadzących działalność można by rzec nie istnieje.
    VAT płacą... Ci państwo :)

    > podniesie dla ciebie cene internetu "zwolnionego z vat"

    E tam. Mi nie podniesie ;) Ja się na 0% nie łapię.

    > Ciekawie wygladaja umowy na neostrade tpsa, bo tam jest caly czas uzywane
    > okreslenie "cena z vat", czyli niezaleznie od stawki vat nie podniosa ceny z
    > umowy.

    Ale zapewne też jej nie obniżą.

    _ _ _

  • 5. Data: 2004-03-11 23:06:10
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > prostu trochę mniej da do US a więcej do swojego dostawcy. VAT to nie
    > przychód więc dla osób prowadzących działalność można by rzec nie

    Zawsze mialem problem ze zrozumieniem idei vat( za wyjatkiem ze zyskuje na
    tym panstwo i traci ostatni odboirca). Jesli placil 800 zl swojemu dostawcy,
    a teraz ma zaplacic 960, to skad ma wzasc ta roznice? Wg mnie albo
    zmniejszajac swoja marze albo podnoszac cene. Chyba, ze mowa o duzej firmie,
    majacej przychody z roznych zrodel i duze koszty, to wtedy ten vat biega
    przeksiegowywany po kontach.

    > E tam. Mi nie podniesie ;) Ja się na 0% nie łapię.

    > Ale zapewne też jej nie obniżą.

    A to napewno. Jesli ceny spadna, to ktos kto podpisal umowe, dalej musi ja
    placic w tej kwocie:)
    pzdr
    Krzysztof

    ---

  • 6. Data: 2004-03-11 23:34:48
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-12 00:06, osoba przedstawiająca się jako "krzysztofsf"
    napisała co następuje:

    > tym panstwo i traci ostatni odboirca). Jesli placil 800 zl swojemu dostawcy,
    > a teraz ma zaplacic 960, to skad ma wzasc ta roznice? Wg mnie albo

    Z urzędu skarbowego ;) Sprzedając w niższej stawce niż kupujesz różnicę
    VAT zwraca Ci US. Z tego m.in. powodu na VAT-7 jest rozbita sprzedaż wg.
    stawek. W przypadku sprzedaży na 22 i zakupów na 22 nie ma mowy o
    zwrocie nawet gdybyś miał kosmiczną nadpłatę. Tu VAT trzeba zciągać o
    odbiorców. Dlatego ważne było żeby ten VAT na internet był 0% a nie
    zwolniony.

    _ _ _

  • 7. Data: 2004-03-12 00:21:45
    Od: "Boguc" <k...@p...onet.pl>

    > Dnia 04-03-11 22:40, osoba przedstawiająca się jako "Boguc" napisała co
    > następuje:
    >
    > Nie ma, na internet też nie ma.

    E... ustalil, ze nie ma VATu dla "tworcow kultury". Czyli oczywiscie nic nie
    wiadomo, czy zawierajac umowe na np. wykonanie strony internetowej
    jestem "tworca kultury" czy nie. Grunt, to jasne i przejrzyste przepisy. Szlag
    by trafil ten caly sejm!!!!!

  • 8. Data: 2004-03-12 22:04:30
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > zwrocie nawet gdybyś miał kosmiczną nadpłatę. Tu VAT trzeba zciągać o
    > odbiorców. Dlatego ważne było żeby ten VAT na internet był 0% a nie

    ale ztcw jest zwolniony, wiec VAT zaplacony przy zakupach mozesz sobie co
    najwyzej wsadzic w.... koszty ;)

    pozdrawiam,

    glos

  • 9. Data: 2004-03-13 10:02:03
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-12 23:04, osoba przedstawiająca się jako
    "g...@p...onet.pl" napisała co następuje:

    > ale ztcw jest zwolniony, wiec VAT zaplacony przy zakupach mozesz sobie co
    > najwyzej wsadzic w.... koszty ;)

    No właśnie też wczoraj usłyszałem w telewizorni. Przecież cały czas
    miało być 0. Słyszałem i 0 i zw. Być może ci którzy mówią zw mają na
    myśli 0 (niektórzy uważają że to to samo).
    Ale bardzo możliwe że nasi posłowie znów coś spi.... :(

    PS. A Vat odliczasz proporcjonalnie wg struktury sprzedaży więc
    niekoniecznie cały stracony :)

    _ _ _

  • 10. Data: 2004-03-21 02:59:32
    Od: Bischoop <B...@k...russia>

    Liscie opadly i Pe.Ka wygrazmolil(a):

    > Nie ma, na internet też nie ma.

    A od kiedy to obowiazuje...? bo nie wiem czy sens zakladac firme gdyz
    pracuje wlasnie na umowe o dzielo.

    --
    % Bischoop | LRU: #260447 %
    % bischoop(at)o2.pl | GG:1705424 |ICQ:159794827 %