PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobotny z prawem do zasiłku.

  • 1. Data: 2007-02-16 11:18:24
    Temat: Bezrobotny z prawem do zasiłku.
    Od: Jan Nepomucen <b...@e...pl>

    Witam.

    Chciałbym się dowiedzieć czy przysługuje mi prawo do zasiłku, jeśli
    pracowałem w firmie X od 10/2005 do 06/2006 i w firmie Y od 06/2006 do
    02/2007. W obu przypadkach sam składałem wypowiedzenie. Czy nie będzie to
    powodem odmowy przyznania zasiłku?

    --
    pozdr

  • 2. Data: 2007-02-16 11:27:49
    Temat: Re: Bezrobotny z prawem do zasiłku.
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Jan Nepomucen" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    do
    > 02/2007. W obu przypadkach sam składałem wypowiedzenie. Czy nie

    Przede wszystkim trzeba jak najszybciej zarejestrować się w urzędzie
    pracy jako osoba bezrobotna.
    Jeżeli w czasie zatrudnienia otrzymywałeś co najmniej minimalne
    wynagrodzenie, to po 3 miesiącach wyczekiwania (od zarejestrowania)
    możesz otrzymać zasiłek na 3 miesiące.

    Pozdr

    --
    wa

  • 3. Data: 2007-02-16 12:36:00
    Od: Jan Nepomucen <b...@e...pl>

    Dnia Fri, 16 Feb 2007 12:27:49 +0100, wektor napisał(a):

> [...]
    > Jeżeli w czasie zatrudnienia otrzymywałeś co najmniej minimalne
    > wynagrodzenie, to po 3 miesiącach wyczekiwania (od zarejestrowania)

    A nie jest tak, że przepracowując 365 dni w ciągu ostatnich 18 miesięcy
    dostaje się prawo do zasiłku od razu na 6 miesięcy (bez 3 miesięcznej
    karencji) ?

  • 4. Data: 2007-02-16 12:44:21
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 16 Feb 2007 13:36:00 +0100, Jan Nepomucen napisał(a):

    > A nie jest tak, że przepracowując 365 dni w ciągu ostatnich 18 miesięcy
    > dostaje się prawo do zasiłku od razu na 6 miesięcy (bez 3 miesięcznej
    > karencji) ?

    Nie - ważny jest jeszcze powód rozwiązania umowy o pracę. W Twoim przypadku
    będzie to własnie 3 miesiące. I czas pobierania zasiłku skróci się własnie
    o te 3 miesiące.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 5. Data: 2007-02-16 12:50:12
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 16 lut o godzinie 13:36, na pl.praca.dyskusje, Jan Nepomucen
    napisał(a):

    > A nie jest tak, że przepracowując 365 dni w ciągu ostatnich 18 miesięcy
    > dostaje się prawo do zasiłku od razu na 6 miesięcy (bez 3 miesięcznej
    > karencji) ?

    Ale przecież napisałeś że sam wypowiedziałeś umowy o pracę - więc masz
    "karencję" kwartalną i zasiłek otrzymasz tylko przez następny kwartał.
    Było wcześniej o to pytać ;)
    Karencja jest w sytuacji kiedy w ciągu ostatniego pół roku wypowiesz UoP -
    dostajesz bana na kwartał ;)

    --
    Herbi
    16-02-2007 13:50:10