PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...

  • 41. Data: 2005-09-21 11:17:44
    Temat: Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    Od: "Immona" <m...@s...pl>

    news:dgre79$743$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:dgrcot$m6o$1@nemesis.news.tpi.pl Immona

    > To interesujące - twierdzisz, że PO zachowuje sie mądrze kryjąc się przed
    > wyborcami z prawdziwymi zamiarami, bo społeczeństwo jest za głupie aby
    > pojąć
    > ich genialne plany i mogłoby nie zagłosować na nich w stopniu
    > wystarczającym
    > do przejęcia władzy. Więc "aferały" z PO wiedzą lepiej, co jest dobre dla
    > ich głupich wyborców.

    Cos w tym guscie. Nie jestem bezkrytycznie zachwycona PO, jestem bardzo
    daleka od tego, ale z tych, ktorzy maja _realne_ szanse na dojscie do wladzy
    maja najsensowniejsze zamiary odnosnie gospodarki.

    A co do spoleczenstwa, to nie ma w tym pogardy, tylko smutne stwierdzenie
    faktu. Duza czesc spoleczenstwa spedzila wiekszosc zycia w innych warunkach
    niz gospodarka rynkowa, ta ostatnia trwa u nas za krotko, aby ci, ktorzy sie
    nie interesuja sami nasiakli wiedza o tym, jak to dziala. I taki Lepper moze
    zaproponowac dawanie kazdemu po 800zl, a nikt sie nie zapyta, skad te
    pieniadze, tylko podoba im sie, ze ktos im chce cos dac i popieraja. Bardzo
    rozpowszechnione jest postsocjalistyczne postrzeganie panstwa jako
    wszechmocnego i wszechzasobnego bytu posiadajacego jakas magiczna beczke bez
    dna, z ktorej mozna rozdawac wszystkim do woli. Calkiem sporo ludzi uwaza,
    ze panstwo mogloby po prostu dodrukowac pieniadze i byloby wtedy wiecej
    pieniedzy dla kazdego.

    > Kim jest bezczelny rentożerca Efendi? ;)

    Grupowicz. Przesledz sobie w archiwum watki z jego udzialem - opowiedzial o
    tej kilkuletniej rencie z zalamania nerwowego chyba w swoim pierwszym watku
    na grupie albo jednym z pierwszych.

    I.

  • 42. Data: 2005-09-21 11:24:12
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dgrfgf$pld$1@atlantis.news.tpi.pl Immona
    <m...@s...pl> pisze:

    > Nie jestem bezkrytycznie zachwycona PO, jestem bardzo
    > daleka od tego, ale z tych, ktorzy maja _realne_ szanse na dojscie do
    > wladzy maja najsensowniejsze zamiary odnosnie gospodarki.
    No to jak? Przecież sama twierdzisz, że oni się maskują, więc te ich
    (mgliste zresztą) zamiary to może być zmyła, a Ty jesteś częścią mamionego
    społeczeństwa. ;)
    Gdzie tu logika?

    Jotte

  • 43. Data: 2005-09-21 11:37:15
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dgrevt$ncv$1@atlantis.news.tpi.pl Immona
    <m...@s...pl> pisze:

    > W Polsce jest spora
    > grupa osob swiadomie zywiacych liberalne poglady gospodarcze, ale oni
    > nie chca glosowac na JKM.
    Nic dziwnego. Instynkt samozachowawczy. ;)

    Jotte

  • 44. Data: 2005-09-21 11:38:55
    Od: "Immona" <m...@s...pl>

> [...]
    > No to jak? Przecież sama twierdzisz, że oni się maskują, więc te ich
    > (mgliste zresztą) zamiary to może być zmyła, a Ty jesteś częścią mamionego

    Mam inne kanaly kontaktu z PO niz te media, w ktorych sie starannie ukrywa
    niektore kawalki programu. Zeby nie zabrzmialo to jak posiadanie dostepu do
    jakichs tajnosci - po prostu znam ludzi stamtad i ich prawdziwe poglady. Nie
    ukrywaja ich przed tymi, co do ktorych wiedza, ze rozumieja - na przyklad na
    spotkaniach z przedsiebiorcami. Do mediow masowych idzie wersja ogolocona z
    tego, co by moglo przestraszyc czesc spoleczenstwa - co zreszta niektore
    media zaczynaja juz PO wypominac, bo konspiracja nie jest bynajmniej trudna
    do przenikniecia.

    I.

  • 45. Data: 2005-09-21 11:40:46
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On Wed, 21 Sep 2005 13:08:52 +0200, in Immona wrote:

    > itd.W Polsce jest spora grupa osob swiadomie zywiacych liberalne poglady
    > gospodarcze, ale oni nie chca glosowac na JKM.

    Bo zawsze był ekscentrykiem, zarówno w sposobie bycia, jak i poglądach
    pozaekonomicznych. To przecież z jego inicjatywy rozpoczęła się noc teczek
    za Olszewskiego...

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    noyade - Mass drowing

  • 46. Data: 2005-09-21 11:50:19
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 21-09-2005 o 13:08:52 Immona <m...@s...pl> napisał:

    > Użytkownik "Tomasz Płókarz"
    > <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.> napisał w wiadomości

    > Nie. Ludzie uzaleznieni od socjalu, ktorzy zatracili swoja zaradnosc i
    > nie wylecza sie z socjalistycznego myslenia, nie pojda zakladac firm lub
    > pracowac, nawet jak im glod zajrzy w oczy. Predzej sie zapija na smierc
    > albo zrobia demolke w Warszawie lub swoich miejscowosciach, ewentualnie
    > beda probowali krasc i rabowac badz zebrac.

    Czyli mowisz, ze jednak bedzie im sie chciało?

    > Slabe wytlumaczenie. Zeby nawet byc takim drobnym handlarzem, to trzeba
    > kapowac, jak dziala rynek. I trudno nie byc swiadomym, co przeszkadza.
    > Mialam okazje gadac z kilkudziesiecioma wlascicielami malych firm
    > podczas pewnej ankiety i zadawac im wlasnie takie pytanie. (Po drodze
    > tlumaczylam je na jezyk ludzki z czegos w rodzaju "jakie elementy
    > otoczenia prawno-gospodarczego bla bla".)

    A widzisz, to jest język polityki i ekonomii w skali makro.

    > Jednomyslnosc byla powalajaca. Zlikwidowac ZUS dla przedsiebiorcow,
    > zmniejszyc koszty pracy, uproscic przepisy ksiegowe i kadrowe, nie
    > molestowac kontrolami trwajacymi miesiac

    To są odpowiedniki roszczeniowej postawy np. związków zawodowych.

    > dopasowac przepisy do rzeczywistosci tak, zeby to, co i tak sie
    > powszechnie lamie/omija, bylo, bez obludy, dozwolone jako efekt wyboru
    > wszystkich zaangazowanych stron itd.W Polsce jest spora grupa osob
    > swiadomie zywiacych liberalne poglady gospodarcze, ale oni nie chca
    > glosowac na JKM.

    Ludzie mający liberalne poglady gospodarcze dzielą się z grubsza na tych,
    którzy głosują na JKM i na tych, którzy mylą się wierząc w hasła takiej
    np. PO.

    > PS. http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/20050912/1
    08212

    Przeciwko np. ulgom podatkowym może byc liberał (bo jest przeciwnikiem
    ulg, ale za niskimi podatkami) oraz soscjalista (bo jest za wysokimi
    podatkami).
    Do tego dochodzi jeszcze motywacja ideologiczna, "klientelistyczna",
    "sondażowa" itp - w związku z tym sposób głosowania będzie różny w
    zalezności od tego czy są to ulgi "prorodzinne" "inwestycyjne" "dla
    zatrudniających niepelnosprawnych/przedemerytów/młodychabsolwentów" itd.

  • 47. Data: 2005-09-21 11:56:16
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Paweł 'Styx' Chuchmała" <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>
    napisał w wiadomości
    c.pl...
    > W artykule <dgoj2c$o8o$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > E, chyba niz znasz branży. Największe oszczędnosci są na materiałach
    > budowlanych.

    Moze i sie nie znam, ale wydaje mi sie ze "oszczednosci" na materialach sa
    do wykrycia przy pomocy w miare standardowych metod. Nie mowiac o tym, ze
    przy sensownym nadzorze mocno utrudnione. I tego przedstawiciel inwestora
    jak zechce to przypilnuje, bo wplywa na jakosc produktu. To czy ludzie
    pracuja 8 czy 14 godzin za 3 czy za 10 za godzine interesuje go mniej.

    sz.

  • 48. Data: 2005-09-21 11:56:47
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 21-09-2005 o 13:38:55 Immona <m...@s...pl> napisał:

> [...]
    > spoleczenstwa - co zreszta niektore media zaczynaja juz PO wypominac, bo
    > konspiracja nie jest bynajmniej trudna do przenikniecia.

    I ty myslisz, że wiesz, kiedy kłamca mówi prawdę? :)

  • 49. Data: 2005-09-21 12:01:49
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

    >Bo zawsze był ekscentrykiem, zarówno w sposobie bycia, jak i poglądach
    >pozaekonomicznych.

    W szczegolnosci jesli chodzi o poglady na role kobiet i poglady ustrojowe. W
    tym zakresie prezentuje sie jako okaz muzealny z 16 wieku. Niestety.

    A.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 50. Data: 2005-09-21 12:19:27
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <dgrhjo$4vc$1@atlantis.news.tpi.pl>
    szomiz napisał(a):

    > Moze i sie nie znam, ale wydaje mi sie ze "oszczednosci" na materialach sa
    > do wykrycia przy pomocy w miare standardowych metod. Nie mowiac o tym, ze
    > przy sensownym nadzorze mocno utrudnione.

    Ale ja nie piszę o "oszczędnościach" tylko oszczędnościach. Podstawa to
    mieć dobre układay z dostawcami, a nie kantować pracowników. To jest
    różnica conajmniej o dwa rzędy wielkości.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl