PracaGrupypl.praca.dyskusjeAlkohol w pracy › Alkohol w pracy
  • Data: 2005-08-15 21:45:56
    Temat: Alkohol w pracy
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_> szukaj wiadomości tego autora

    Nie interesują mnie poza tym wydumane dywagacje na ten temat,
    > a jedynie stan prawny zagadnienia.(...)

    OK,
    zgodnie z obowiazujacym prawem picie alkoholu w pracy jest PRZESTEPSTWEM-
    zlamaniem ustawy "O wychowaniu w trzezwosci i przeciwdzialaniu
    alkoholizmowi"
    Ponadto policja wezwana na okolicznosc osoby nietrzezwej na terenie zakladu
    pracy nie moze odmowic przyjazdu, delikwenci ida na alkomat lub na badanie
    krwi, potem zazwyczej na izbe wytrzezwien. Scigany i karany jest nadzor oraz
    pijani. Nie ma znaczenia ze np kierownik lub prezes zezwolil. Zlaman zostala
    ustawa i przetsepstwo to jest scigane z urzedu.

    A teraz moja osobista opinia: ja bym to scigal ikaral z cala surowoscia- tak
    samo jak pijanych za kierownica. Jezeli ktos pije i ma z tym problem- nie
    mam dla niego wspolczucia. Sam sie w to wplatal i podobnie jak narkomania,
    nikotynizm i inne choroby prowadzace do degeneracji i wyniszczenia organizmu
    zafundowal to sobie na wlasne zyczenie i z wlasnej woli. Niech ponosi pelne
    konsekwencje swych decyzji i czynow. Gdyby to ode mnie zalezalo nie pozwolil
    bym takich ludzi leczyc za publiczne pieniadze- zreszta coraz czesciej tak
    jest- nie sa ubezpieczeni, nie przyslguja im swiadczenia i slusznie. Nie
    zamierzam dyskutowac na ten temat- po prostu prezentuje swoja opinie. Mialem
    bardzo bliska stycznosc z problemem alkoholizmu (najblizsza rodzina) i
    osobiste doswiadczenia jeszcze mocniej utwierdzily mnie w przekonaniu ze
    ludziom z takimi "problemami" nie warto pomagac i nie warto sie o nich
    troszczyc. Niech sie zapija i pozdychaja pod plotem- traktuje to jak element
    selekcji naturalnej.

    Milego dnia
    --
    Jackare