Zmiana pracy: zadbaj o bezpieczeństwo
2013-09-07 00:45
Przeczytaj także: Zmiana pracy: powody i popełniane błędy
„Do zmiany pracy warto podejść jak do poważnego projektu, definiując wszystkie kluczowe aspekty związane z przyszłą pracą w tym zakres obowiązków, umiejscowienia stanowiska w strukturze, etc. Można zaoszczędzić sporo czasu, jeśli zainwestuje się odrobinę wysiłku w przygotowanie listy pytań przed każdym ze spotkań rekrutacyjnych. Odpowiedzi szybko pokażą czy to dobry kierunek. Poza twardymi czynnikami, o komforcie pracy decyduje atmosfera kreowana przez ludzi. Dlatego upewnij się, że poznałeś wszystkich przyszłych przełożonych, czasem możliwe jest też zorganizowanie spotkania z kluczowymi współpracownikami. Przed podjęciem wiążącej decyzji upewnij się, że nie ma żadnych niedomówień” – podkreśla Anna Piotrowska-Banasiak, menedżer Antal Finance & Accountancy.
Zadbaj o formalności
Zanim złożysz wypowiedzenie i zakomunikujesz wszystkim swoje odejście, uzyskaj od przyszłego pracodawcy podpisany list intencyjny, a najlepiej umowę o pracę.
„Upewnij się, że w dokumencie potwierdzającym zatrudnienie zawarte są wszystkie ustalone kwestie: data rozpoczęcia zatrudnienia realna z perspektywy obowiązującego ciebie okresu wypowiedzenia, wysokość wynagrodzenia i zasady przyznawania premii, ewentualna podwyżka po okresie próbnym czy istotne elementy pozapłacowe wynagrodzenia jak na przykład wysokość budżetu szkoleniowego” – wylicza Anna Piotrowska-Banasiak, menedżer Antal Finance & Accountancy.
W miarę możliwości warto zdobyć wzory dodatkowych dokumentów niezbędnych do zawarcia umowy o pracę – czasem konieczne jest podpisanie restrykcyjnych umów o poufności czy zakazie konkurencji. Lepiej przeanalizować je wcześniej niż zafundować sobie niemiłą niespodziankę w pierwszym dniu pracy.
Nie pal za sobą mostów
Nowa praca w większości przypadków wiąże się z ciekawymi wyzwaniami, bardziej atrakcyjnym wynagrodzeniem, a co się z tym wiąże – z większą satysfakcją. Nigdy jednak nie wiadomo, jak ułoży się dalsza ścieżka kariery – dlatego zadbaj o dobre relacje z dotychczasowym przełożonym. Przedstaw powody swojego odejścia, ale staraj się być obiektywnym, unikać nadmiernego podkreślania czynników negatywnych i emocjonalnej oceny. Podziękuj za czas współpracy, możliwość zdobycia cennych umiejętności i doświadczeń.
„Postaraj się pracować na pełnych obrotach do ostatniego dnia, dobre odczucia z kilku lat rzetelnej pracy można zburzyć bardzo szybko. Odchodząc, nie zakładasz zwykle, że wejdziesz dwa razy do tej samej rzeki, ale bardzo prawdopodobne jest, że w przyszłości head hunter będzie chciał sprawdzić twoje referencje u wcześniejszego przełożonego” – zwraca uwagę Anna Piotrowska-Banasiak, menedżer Antal Finance & Accountancy.

1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)