Zmiana zasad rejestracji bezrobotnych
2004-12-06 12:34
Przeczytaj także: Manager i utrata oraz poszukiwanie pracy. 4 kroki do sukcesu
Rejestracja będzie odbywać się w powiatowych urzędach pracy odpowiednich do zameldowania na pobyt stały osoby zgłaszającej się. Jeżeli nie będzie ona miała meldunku w miejscu zamieszkania albo będzie posiadała tylko meldunek czasowy, złoży oświadczenia, że nie widnieje w rejestrze innego powiatowego urzędu pracy.Podczas wpisu do ewidencji bezrobotny lub poszukujący pracy okaże w urzędzie m.in. dowód osobisty lub inny dokument tożsamości, dyplom, świadectwo ukończenia szkoły albo zaświadczenie o ukończeniu kursu oraz świadectwa pracy. Osoba niepełnosprawna dodatkowo przedstawi dokument potwierdzający stopień niepełnosprawności.
Rejestracja nastąpi w dniu złożenia niezbędnych dokumentów po poświadczeniu przez rejestrującego się prawdziwości danych i oświadczeń. Wszystkie informacje zostaną umieszczone w karcie rejestracyjnej.
Na osobie zarejestrowanej spocznie obowiązek zawiadomienia w ciągu 7 dni powiatowego urzędu pracy, jeżeli zajdzie jakaś zmiana danych zawartych w karcie ewidencyjnej. Jeżeli będzie miała zamiar zmienić miejsce pobytu lub zameldowania również musi zgłosić ten fakt do PUP i wystąpić o przesłania swojej dokumentacji do odpowiedniego urzędu pracy.
Urząd pracy wyda bezrobotnemu, który jest zarejestrowany zaświadczenia o okresach zarejestrowania, o okresach pobierania zasiłku i stypendium, o wysokości tych świadczeń oraz o okresach niezdolności do pracy. Dane te również będą odnotowane w karcie rejestracyjnej.
Korzystając z ewidencji, służby zatrudnienia będą miały ułatwioną realizację zadań jakie nałożyła na nie ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl