Sprawdź, czy możesz pracować w PR
2016-03-07 10:12
Czy możesz pracować w PR? © Jakub Jirsák - Fotolia.com
Przeczytaj także: Dla kogo praca w branży PR?
Model oparty na tzw. wielkiej piątce Paula Costy i Roberta McCrae to coraz chętniej akceptowalny schemat pomagający zrozumieć środowisko pracy. Według badaczy, cechy osobowości zbliżone do lewej strony schematu są pozytywne. Natomiast te z prawej strony są mniej pożądane, a nawet szkodliwe.Sprawdźmy, czy ten wzór jest na tyle uniwersalny, że sprawdziłby się także w przypadku pracy w agencjach PR!
Po pierwsze: ugodowość
Nie bez powodu analizę warto rozpocząć od ugodowości. Czyżby PR-owiec musiał się godzić na wszystko? Ku chwale klienta?
Oczywiście, że nie. Ugodowość, według Costy i McCraeto przede wszystkim zdolność do utrzymywania dobrych stosunków z innymi. Czy nie na tym polega właśnie współpraca z prezesami firm lub działami marketingu? To wyjątkowa cecha, która czyni z nas ludzi uprzejmych, gotowych do dialogu i wybaczania, zrozumienia, a nawet dobroduszności.
fot. mat. prasowe
Wielka piątka Paula Costy i Roberta McCrae
W agencji jest wiele sytuacji, które wymagają któregoś z wymienionych zachowań. Doskonałym przykładem są projekty graficzne i znany fanpage„Grafik płakał jak projektował”. Co prawda, graficy raczej nie uczestniczą w negocjacjach, ale trud pogodzenia koncepcji klienta ze strategią PR, to już sprawa całego zespołu.
Chyba coś w tym jest, skoro strona zgromadziła już ponad 160-tysięczną społeczność?
fot. mat. prasowe
Fanpage „Grafik płakał jak projektował”
Po drugie: sumienność
Świat PR-u bez sumienności, nie byłby już światem PR-u! Dlaczego? Costa i MCrae definiują sumienność jako liczbę celów, na których koncentruje się dana osoba.
Zwiększenie liczby fanów do 2 tysięcy w ciągu miesiąca, obniżenie kosztów kliknięcia poniżej 15 groszy, podwojenie liczbyfollowersów- to codzienność dla Social Media Ninja w agencji.
- Sumienność decyduje o tym, czy PR-owiec jest skuteczny - twierdzi Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR. – Z tego względu niezwykle ważne jest raportowanie działań. Monitoring Internetu, porównywanie ilości i jakości publikacji - to jeden z najważniejszych elementów naszej pracy– wyjaśnia.
Tak rozumianą sumienność doceniają klienci. Potwierdzają to także autorzy raportu „Efektywny marketing a skuteczna sprzedaż” (aut. Brief) zwracając uwagę, że firmy zdecydowanie wyżej oceniają działania PR-owe, których skuteczność jest mierzalna.
Po trzecie: negatywna emocjonalność
Po odpowiednim nastawieniu do klienta i wyznaczeniu sobie ambitnych zadań, przyszedł czas na negatywną emocjonalność. Oczywiście im jest jej mniej, tym lepiej dla agencji!
Przydatne linki:
- Wyszukiwarka ofert pracy
- Szablony CV
- List motywacyjny - szablony
Zrównoważenie, spokój, elastyczność, pewność – czy to nie brzmi jak cechy idealnego PR-owca? Gdy brakuje którejś z tych właściwości, ludzie zbyt szybko ulegają emocjom i mają problem z pracą w stresie, który jest nieodłącznym elementem świata PR.
Anna Gumowska z Prime Time PR zauważa jednak, że pozytywnego nastawienia uczymy się latami.
– To przede wszystkim doświadczenie decyduje o umiejętności działania pod presją. Pamiętajmy także, że nawet najlepszym zdarza się stracić równowagę, bo współpraca z ludźmi, a szczególnie z klientami, bywa niezwykle trudna – dodaje.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)