Specjalista ds. marketingu
Specjalista ds. marketingu - zakres obowiązków i opis stanowiska © Melpomene - Fotolia.com
Specjalista ds. marketingu to osoba, która planuje i realizuje (w tym opracowuje, wdraża, koordynuje, kontroluje i nadzoruje) wszystkie działania marketingowe przedsiębiorstwa. Pracownik na tym stanowisku kreuje wizerunek firmy i jej produktów poprzez opracowanie i prowadzenie kampanii medialnych oraz planowanie i realizację założeń komunikacyjnych z klientami. Opracowuje materiały reklamowe oraz przygotowuje akcje promocyjne wspierające sprzedaż przy współpracy z agencjami reklamowymi czy domami mediowymi w zakresie tworzenia nowych materiałów promocyjnych, ale także analizując działania marketingowe prowadzone przez konkurencję.
Przeczytaj także: Ile zarabia specjalista? – finanse, sprzedaż i centra usług wspólnych
Bywa też tak, że specjalista ds. marketingu zajmuje się projektami związanymi z zarządzaniem kategorią produktów (category management), jak również z planowaniem rozmieszczenia produktów na półkach (merchandisingowymi, shelf space management). Spektrum działań jest więc bardzo szerokie.Początkujący specjaliści zaczynają od tworzenia materiałów promocyjnych czy baz zawierających dane klientów. Dopiero z czasem, gdy zajmują bardziej odpowiedzialne stanowiska – menadżerskie lub dyrektorskie – zakres ich obowiązków zwiększa się. Zajmują się już nie tylko opracowywaniem kampanii, ale podejmują ważne decyzje związane z wdrażaniem konkretnych pomysłów na promocję firmy.
Czym się zajmuje specjalista ds. marketingu (Zakres obowiązków):
- opracowywanie propozycji strategii i planów marketingowych
- wdrażanie i nadzorowanie realizacji strategii i planów marketingowych
- mierzenie efektywności działań marketingowych
- współpraca z działem sprzedaży
- prowadzenie badań marketingowych – analiza rynku i konkurencji
Wymagania
Specjalista ds. marketingu powinien mieć ukończone studium policealne lub posiadać wykształcenie wyższe (preferowanymi kierunkami są marketing, zarządzanie i ekonomia). Osoba na tym stanowisku powinna znać języki obce – okazuje się, że język angielski, nawet na poziomie Certificate in Advanced English, bywa już niewystarczający – pracodawcy oczekują znajomości drugiego języka na poziomie komunikatywnym. Konieczna jest umiejętność obsługi pakietu biurowego MS Office. Mile widziane jest doświadczenie w zakresie marketingu (B2B, promocja BTL, reklama) lub sprzedaży.
Specjalista ds. marketingu cechuje się kreatywnością, analitycznym myśleniem, wysoką komunikatywnością, powinien także łączyć w sobie umiejętności charakterystyczne dla kilku zawodów – stratega, handlowca, specjalisty do spraw reklamy, redaktora, analityka, a bywa, że i psychologa.
Zarobki
Wysokość wynagrodzenia jest uzależniona od branży firmy – najwięcej zarabia się w firmach związanych z przemysłem, budownictwem, telekomunikacją, IT oraz mediami. Nie bez znaczenia jest też miejsce pracy – więcej płacą specjalistom w dużych miastach, takich jak Warszawa, Kraków czy Poznań. Na początku drogi zawodowej specjalista ds. marketingu nie zarabia dużo. Średnia pensja nowicjusza w tej branży to ok. 1,5 - 2 tys. zł. Ok. 3 - 4 tys. dostać może na początek pracownik, który trafił do korporacji w stolicy. Specjalista, który ma motywację i będzie piął się po szczeblach kariery, zarobi kilka razy więcej.
Zarobki na stanowisku specjalisty ds. marketingu można sprawdzić też pod adresem:
http://www.firma.egospodarka.pl/zarobki/marketing/specjalista-ds-marketingu/
Przeczytaj także:
Zarobki w PR i marketingu w 2013 roku
Więcej na ten temat:
specjalista ds. marketingu
Dostępne oferty pracy:
- 2024-11-20 Specjalista ds. marketingu → Opole Sedulus Sp. z o.o. , Opole
- 2024-11-20 Specjalista ds. Marketingu Interhandler Sp. z o.o. , Toruń
- 2024-11-18 Specjalista ds. Marketingu (branża techniczna) TBS Consulting , Trójmiasto
- 2015-01-29 SPECJALISTA DS. MARKETINGU (STAŻ) Powiatowy Urząd Pracy w Tychach , Tychy
- Więcej ofert na: Praca specjalista ds. marketingu
Poprzednie hasło
Następne hasło
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)