Specjalista ds. BHP
Specjalista ds. BHP - zakres obowiązków i opis stanowiska © Corepics VOF - fotolia.com
Pracowników służb BHP zatrudnia się na stanowiskach: inspektorów, starszych inspektorów, specjalistów oraz głównych specjalistów ds. BHP. Specjalista bezpieczeństwa i higieny pracy koordynuje, nadzoruje i organizuje całokształt działań związanych ze stanem bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa. Do głównych zadań specjalisty BHP należy stała kontrola stanu bezpieczeństwa pracy.
Specjalista ds. BHP odpowiedzialny jest za sprawdzanie warunków pracy w zakresie przestrzegania przepisów i zasad BHP, sporządzanie ocen i analiz ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy oraz informowanie kierownictwa o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych. Jest też doradcą pracodawcy w rozwiązywaniu problemów z dziedziny bezpieczeństwa i higieny pracy, uczestniczy w opracowywaniu planów modernizacyjnych i inwestycyjnych oraz w odbiorach technicznych obiektów i urządzeń produkcyjnych.Czym się zajmuje specjalista ds. BHP (Zakres obowiązków):
- doradzanie w zakresie prawnej ochrony pracy
- ocenianie ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy
- koordynowanie pracy zespołu osób działających na rzecz BHP
- ocenianie pod względem BHP planów inwestycyjnych i modernizacyjnych oraz odbiorów technicznych obiektów, urządzeń i stanowisk pracy
- audytowanie systemów BHP
- diagnozowanie potrzeb edukacyjnych oraz prowadzenie działalności informacyjnej i popularyzatorskiej
Wymagania
Kryteria, jakie powinni spełniać kandydaci do zatrudnienia na te stanowiska, określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy. Rozporządzenie to mówi, że specjalistą ds. BHP może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o specjalności „bezpieczeństwo i higiena pracy” lub studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy; wykształcenie wyższe i co najmniej 3-letni staż pracy w służbie BHP lub zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 5-letni staż w służbie BHP. Poza spełnieniem wymagań kwalifikacyjnych warunkiem zatrudnienia jest ukończenie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników służb BHP.
Pożądanymi cechami są: umiejętności negocjacyjne, komunikacyjne, spostrzegawczość, dobra pamięć, wyobraźnia i myślenie twórcze, samodzielność, szybki refleks, podzielność uwagi, łatwość publicznego zabierania głosu i łatwość wypowiadania się na piśmie. Ważna jest również odporność na stres i umiejętność szybkiego podejmowania decyzji.
Zarobki
Uśrednione miesięczne wynagrodzenie specjalisty ds. BHP oscyluje wokół 4 tys. zł brutto. Zarobki połowy specjalistów ds. bhp wahają się od 3000 zł do 5559 zł brutto.
Zarobki na podobnym stanowisku można sprawdzić też pod adresem:
http://www.firma.egospodarka.pl/zarobki/jakosc/specjalista-ds-bhp-i-ochrony-srodowiska/
Więcej na ten temat:
specjalista ds. BHP
Dostępne oferty pracy:
- 2024-12-20 Główny Specjalista ds. BHP NOWREM GROUP Daniel Łata sp.k. , Jaworzno
- 2024-12-20 Specjalista ds. BHP ManpowerGroup Sp. z o.o. , Ciechanów, Warszawa
- 2024-12-19 Specjalista ds. BHP ManpowerGroup , Warszawa, Aleja Wyścigowa
- 2024-12-19 Specjalista ds. BHP (relokacja do Ciechanowa – mazowieckie) Smart-HR , Białystok, Bydgoszcz, Gdańsk, Gorzów Wielkopolski, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Opole, Poznań, Rzeszów, Szczecin, Warszawa, Wrocław
- 2024-12-18 Specjalista ds. BHP Grafton Recruitment Sp. z o.o. , Skierniewice
- 2024-12-17 Specjalista ds. BHP Grupa590 , Płock
- 2024-12-12 SPECJALISTA DS. BHP Centralna Baza Ofert Pracy , Pasłęk
- Więcej ofert na: Praca specjalista ds. BHP
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)