eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaSłownik pojęć rynku pracySystem ocen pracowniczych

System ocen pracowniczych

Przeczytaj także: Ocena okresowa pracowników

Narzędzie zarządzania zasobami ludzkimi, będące elementem kultury danej organizacji. Ma na celu wartościowanie: postaw pracowników, ich cech i zachowań, umiejętności, a także poziomu wykonywania przez nich powierzonych zadań. Oceny mogą być wyrażone w formie ustnej lub pisemnej.

Do elementów systemu ocen pracowniczych należą:
  • cele oceniania,
  • zasady oceniania,
  • podmioty oceniania,
  • techniki oceniania,
  • częstotliwość oceniania
  • procedury oceniania.

Ocenianie powinno opierać się na następujących zasadach:
  • zasada systemowości (poszczególne elementy systemu oceny muszą być ze sobą spójne),
  • zasada systematyczności (stały, cykliczny charakter oceniania),
  • zasada powszechności (ocenianie dotyczy wszystkich pracowników firmy),
  • zasada elastyczności (dostosowanie kryteriów i technik oceniania do celów i sytuacji),
  • zasada konkretności (jasne, przejrzyste kryteria oceniania),
  • zasada jawności (kryteria i cele oceniania, a także jego wyniki muszą być dla pracowników dostępne),
  • zasada prostoty (ważne jest, aby system oceniania był zrozumiały dla ocenianych).

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: