Relacje w pracy: 9 zachowań, które nie przysporzą Ci sympatii
2014-10-19 00:40
Jesteś głośny podczas jedzenia? © Photographee.eu - Fotolia.com
Czy w Twojej karierze spotkałeś kogoś, który wręcz doprowadzał Cię do szału tym co robił?. Oto kilka przykładów anty – zachowań, które bez wątpienia nie przysporzą Ci sympatii i szacunku kolegów z biura.
Przeczytaj także: Nowy pracownik: wróg czy przyjaciel?
Nie czytasz maili
Ignorowanie maili, które otrzymujesz to poważne przewinienie. Nigdy nie wiesz, czy dana wiadomość nie zawiera cennych informacji np. od Klienta czy od kolegi, z którym wspólnie pracujecie nad projektem. Choć może zdarzyć się, że przeoczysz pewne maile - nie lekceważ ich nigdy świadomie i każdy traktuj jako priorytet.
Nie odpisujesz na wiadomości
Brak reakcji na otrzymane wiadomości jest nie tylko irytujący, ale oznacza także brak szacunku. Przepływ informacji pomiędzy współpracownikami musi być płynny, gdyż w przeciwnym razie komunikacja wewnętrzna ulegnie zaburzeniu. Dbaj o to, by Twój odzew był najszybszy jak to możliwe - podkreśla Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.
Ciągle prosisz o przysługę
Proszenie o pomoc nie jest niczym złym, chyba że próbujesz za wszelką cenę wysłużyć się innymi. Miej świadomość, że koledzy z pracy mają swoje obowiązki i nie możesz obarczać ich swoimi zadaniami. Pamiętaj, że warto odwdzięczać się współpracownikowi za przysługi. Możesz wspomóc go w jego projekcie lub w ramach podziękowania np. zaprosić go na lunch.
fot. Photographee.eu - Fotolia.com
Jesteś głośny podczas jedzenia?
Lubisz plotkować
Złośliwymi komentarzami czy rozpowszechnianiem plotek z pewnością nie zdobędziesz przychylności w biurze. Twoje zachowanie będzie tylko drażniące i odpychające, a Ty padniesz ofiarą zaszufladkowania. Będziesz postrzegany jako niegodny zaufania czy mało profesjonalny.
Jesteś nieszczery
Nie musisz zawierać przyjaźni w miejscu pracy. Pozostań jednak uczciwy wobec kolegów. Nie warto prawić nieszczerych komplementów, czy próbować na siłę zyskać przychylności – podkreśla Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Po prostu bądź sobą a na pewno znajdziesz osoby podobne do siebie.
Nie dajesz dojść do głosu innym
Niektóre osoby to rasowe gaduły. Warto jednak pamiętać o zasadach dobrego wychowania podczas konwersacji – nie przerywaj na siłę wypowiedzi innej osoby, nawet jeśli nie zgadzasz się z jej poglądami. Dziel się przemyśleniami delikatnie wtrącając wątki do dyskusji, a nie zostaniesz postrzegany jako irytujący i niemiły.
Ciągle korzystasz z Facebooka w pracy
Nie ma co się oszukiwać – każdy pracownik lubi w pracy poświęcić chwilę na swój prywatny profil na mediach społecznościowych. Ważne jednak, by takie spędzanie czasu nie przerodziło się w długie godziny bezczynności. W przeciwnym razie rozdrażnisz tylko kolegów z biura, którzy w czasie gdy Ty oddasz się surfowaniu po Internecie, będą intensywnie pracować.
Nie masz swojego zdania
Ugodowość potrafi zjednać przychylność ludzi, jednak ciągłe pozostawanie neutralnym i obawa przed wyrażeniem swojej opinii, nie jest już cechą pożądaną. Wbrew pozorom to także może być czynnikiem denerwującym współpracowników. Zwłaszcza np. podczas burz mózgów, gdzie grupa obmyśla wybiera najlepsze pomysły.
Jesteś głośny podczas jedzenia
Wydaje się banałem, by zachować zasady etykiety podczas spożywania posiłków, ale i tak wiele osób zapomina o tym, by nie siorbać kawy czy mówić z pełnymi ustami. Również podczas lunchów biurowych. Kultura osobista podczas jedzenia dotyczy każdego pracownika.
Przeczytaj także:
Przemoc w pracy to nie tylko mobbing
oprac. : Monster Polska
Więcej na ten temat:
relacje w pracy, relacje w firmie, relacje interpersonalne w pracy, relacje między pracownikami
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)