PracaGrupypl.praca.dyskusje › specjalizacje na informatyce

  • 1. Data: 2002-04-08 11:24:39
    Temat: specjalizacje na informatyce
    Od: "rafal" <r...@p...onet.pl>

    Witam!

    Pochodzilem troche po stronach uczelni informatycznych. Na ich stronach
    pojawia sie coraz wiecej roznych specjalnosci i kierunkow (jakas gospodarka
    elektroniczna, systemy wspomagajace zarzadzanie, sieci neuronowe etc.) Tak
    sie zaczalem zastanawiac ktore ze specjalizacji sa w tej chwili
    najpopularniejsze wsrod studentow informatyki?

    Inzynieria oprogramowania? Sieci komputerowe? Jakies inne?

    Co warto wybrac biorac pod uwage realia polskiego rynku pracy?

    rafal

  • 2. Data: 2002-04-08 11:31:57
    Temat: Re: specjalizacje na informatyce
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "rafal" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Co warto wybrac biorac pod uwage realia polskiego rynku pracy?

    To, co Cię interesuje.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-04-08 13:51:33
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message
    > Użytkownik "rafal" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > To, co Cię interesuje.

    a jakby go interesowała np. filozofia, lub jakiś inny kierunek bez
    możliwości otrzymania potem dobrej pracy, to miałby się na nią zdecydować,
    tylko dlatego że go interesuje? chyba nie! myślę, że w tej sutuacji powinna
    to być jakaś średnia ważona z tego co mnie interesuje i tego co będę z tego
    miał jak skończę te studia. na szczęście w przypadku informatyki nie ma
    chyba takich skrajności, ale z jedne specjalizacje mogą być pewnie lepiej
    popłatne niż inne.

    --
    pozdrówka, Slavo

  • 4. Data: 2002-04-08 13:57:41
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Slavo" <s...@g...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > możliwości otrzymania potem dobrej pracy, to miałby się na nią zdecydować,
    > tylko dlatego że go interesuje? chyba nie! myślę, że w tej sutuacji

    Tak, _tylko_ dlatego. Nie można być dobrym w dziedzinie, która Cię nie
    interesuje, a jak jesteś dobrym choćby i filozofem, to też prace znajdziesz.
    Robiąc rzeczy, które Cię nudzą i którymi nie jesteś zainteresowany męczysz
    się w pracy. Po kilku(dziesięciu) latach dojdziesz do wniosku, że nie było
    warto tak się męczyc, dla paru złotych, zaprzepaszczając szansę zajmowania
    się rzeczami, które Cię interesuję.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-04-08 20:23:23
    Od: Orfant Orfanter <o...@h...pl>

    rafal wrote:
> [...]
    >
    > Inzynieria oprogramowania? Sieci komputerowe? Jakies inne?
    >
    > Co warto wybrac biorac pod uwage realia polskiego rynku pracy?

    Zdecydowanie idź na to, co Cię interesuje. Specjalizacja to to tylko
    dodatek - dobry informatyk zna się na wszystkim. A lepiej się
    specializować w tym co się lubi a dodatkowo rozwijać umiejętności, które
    są popłatne na rynku. Jeśli masz się męczyć przez 5 lat na kierunku
    który cię nic nie obchodzi, to daj se spokój, nie warto.

    Orfi

  • 6. Data: 2002-04-08 22:17:55
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    > Zdecydowanie idź na to, co Cię interesuje. Specjalizacja to to tylko
    > dodatek - dobry informatyk zna się na wszystkim.

    Nie sadze.
    Jezeli znasz sie na wszystkim, to nie znasz sie dobrze na niczym ;)) (bez
    obrazy)
    Mam nadzieje ze te wszystko tyczy sie tylko uczelni, bo tam rzeczywiscie
    konczac powinno sie znac na wszystkim(pobieznie)

    Pozdr

  • 7. Data: 2002-04-09 12:25:32
    Od: "Kanaan" <k...@i...pl>

    [ciach...]

    > Inzynieria oprogramowania? Sieci komputerowe? Jakies inne?
    >
    > Co warto wybrac biorac pod uwage realia polskiego rynku pracy?

    Przede wszystkim to w czym bedziesz czul sie dobrze... Jesli nie dajesz
    sobie rady z matematyka, fizyka, analitycznym mysleniem, to informatyki nie
    polecam. Ze wszystkich dostepnych na mojej uczelni katedrach ja wybralam
    Bazy Danych i Multimedia. Dla mnie to zawsze zyjace kierunki. Nie czuje sie
    natomiast za dobrze w sieciach i nie mam zamiaru poswiecac sie temu
    kierunkowi, mimo, iz wiem, ze mozna z tego wyciagnac niezle pieniazki.

    Poprzegladaj podreczniki, popytaj znajomych o przedmioty na kierunkach...
    Wtedy bedzie Ci latwiej podjac decyzje.

    Kania

  • 8. Data: 2002-04-13 00:04:25
    Od: "Greg Misiorek" <g...@w...att.net>

    Wiekszosc tych specjalizacji zmieni sie zanim zdazysz je poznac. Czesto pod
    nowa nazwa kryje sie cos bardzo swojskiego. Najwazniejsze sa solidne
    podstawy i praktyka. Bazy danych, sieci i umiejetnosc pisania logarytmow sa
    wazniejsze niz najnowsze chwytliwe terminy jak ERP, CRM, BI, SCM, AI, B2B.
    Na nasze to po prostu ksiegowosc, ksiazka adresow klientow, tabele
    statystyczne, ksiazka adresow dostawcow, oprogramowanie, i stary zwyczjny
    hurt (nie mylic z hurtownia danych).