PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: pytanie o urlop na poszukiwanie pracy

  • 1. Data: 2002-04-08 07:23:36
    Temat: Re: pytanie o urlop na poszukiwanie pracy
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Witam
    > Mam taka sytuacje:
    > pracodawca nie placi mi od pewnego czasu i zwolnic tez mnie nie chce wiec
    > postanowilam sie zwolnic i zlozylam wypowiedzenie umowy
    > jestem teraz na jednomiesiecznym wypowiedzeniu i szukam innej pracy
    > slyszalam, ze mam prawo do 2 dni urlopu na poszukiwanie pracy
    > czy to prawda?
    > a jesli tak, to czy pracodawca moze mi go udzielic w terminie dogodnym dla
    > siebie czy dla mnie?
    > aha czy jezeli to ja zlozylam wypowiedzenie, to czy mam prawo do zasilku?
> [...]
    Przy jednomiesiecznym okresie to chyba jeden dzien przysluguje..i trzeba
    termin uzgodnic z pracodawca, jesli permanentnie odmawia, to pozostaje
    ostatnigo dnia odebrac, bo niewykorzystany przepada.
    Zasilku to nie dostaniesz, no bo podejscie jest takie, ze skoro zrezygnowalo
    sie z pracy (nawet takiej w ktorej nie placili), to panstwo pieniazkow do tego
    nie dorzuci:(. Ale jak zwykle, lepiej w PIP sie dowiedziec, moze sa jakies
    wyjatki?
    Tutaj to juz lepsze sa umowy na czas okreslony, bo po prostu przychodzi sie z
    informacja, ze umowa wygasla i koniec.

    Pozdrawiam
    krzysztof

  • 2. Data: 2002-04-08 15:21:13
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

> [...]
    tego
    > nie dorzuci:(. Ale jak zwykle, lepiej w PIP sie dowiedziec, moze sa

    Trzeba było rozwiązać umowe bez wypowiedzenia z winy pracodawcy.
    Szkoda że nie poradziłaś się wcześniej na grupie.

    Wiesiek

  • 3. Data: 2002-04-08 17:33:13
    Od: "Edyta" <g...@b...ids.pl>

    Dzieki za odpowiedz
    Ale czy skoro zlozylam juz jedno wypowiedzenie 29 marca, to czy moge 11
    kwietnia zlozyc drugie, gdy pracodawca nie zaplaci mi z marzec - tym razem
    juz powolujac sie na par. 55.1.1 - rozwiazanie przez pracownika umowy z winy
    pracodawcy, ktory nie zaplacil co jest ciezkim naruszeniem obowiazku
    pracodawcy?
    Bo czy nie jest tak, ze wypowiedzenie wypowiedzeniem ale pracodawca musi
    placic i koro nie zaplaci to moge zlozyc po 10 kolejne rozwiazanie umowy o
    prace tym razem ze skutkiem natychmiastowym, zwalniajace mnie z obowiazku
    pracy?
    Prosze o odpowiedz
    pozdrawiam
    Edyta

  • 4. Data: 2002-04-08 20:32:57
    Od: Orfant Orfanter <o...@h...pl>

    Edyta wrote:
> [...]
    > prace tym razem ze skutkiem natychmiastowym, zwalniajace mnie z obowiazku

    Myslę, że tak jest w rzeczy samej. Jestes tylko w okresie wypowiedzenia,
    nadal masz wszystkie prawa (i obowiazki) pracownika, tak samo
    pracodawca. Sądzę nawet, że od razu możesz złożyć wypowiedzenie - nie
    czekając na 11 kwietnia - gdyż w gruncie rzeczy okresy wypowiedzenia z
    zalożenia mają _chronić_ pracownika, a ty z tej ochrony chcesz
    zrezygnować, by poszukać pracy, gdzie Ci zapłacą. Poza tym z takim
    wypowiedzeniem będzie chyba łatwiej dochodzić zaległych poborów.

    Co sądzą inni?

    Orfi

  • 5. Data: 2002-04-09 05:51:16
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zrezygnować, by poszukać pracy, gdzie Ci zapłacą. Poza tym z takim
    > wypowiedzeniem będzie chyba łatwiej dochodzić zaległych poborów.

    Wydaje mi sie to zasadne...podobnie jak na przyklad pracodawca moze
    pracownikowi bedacemu na okresie wypowiedzenia wreczyc wypowiedzenie
    dyscyplinarne np za pijanstwo w pracy, ze skutkiem natychmiastowym.
    Pozdrawiam
    Krzysztof

    ale.....PIP...lepiej pogadac z inspektorem