PracaGrupypl.praca.dyskusje › 2 Etaty

  • 1. Data: 2002-02-10 17:27:46
    Temat: 2 Etaty
    Od: "marco" <p...@p...onet.pl>

    Witam;

    Chciałbym zapytać jak to jest z pracą na dwa etaty, czy pracodawcy muszą
    wiedzieć o tym że się pracuje w innej firmie?, jak wyglądają sprawy związane
    z podatkami, ZUSami itp, no i najważniejsze jak to jest z urlopem?

    Pozdr
    Marcin

  • 2. Data: 2002-02-10 23:08:26
    Temat: Re: 2 Etaty
    Od: "matie" <m...@t...pl>

    Użytkownik "marco" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    związane
    > z podatkami, ZUSami itp, no i najważniejsze jak to jest z urlopem?

    sprawdz to dobrze - jednego informatyka z mojej pracy wywali bo robil fuchy.
    Jeszcze sie z nim cigaja po sadach.
    Jest jakis chyba glupi przepis - jesli jest sie u kogos zatrudniony to z
    fuch ta osoba ma dostac udzial....
    Ale to musi byc dokladnie sprawdzone - samemu mi sie o uszy obilo.....

    Maciek

  • 3. Data: 2002-02-11 07:52:11
    Od: "Mariusz T." <m...@w...pl>

    Użytkownik "matie" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > fuch ta osoba ma dostac udzial....
    > Ale to musi byc dokladnie sprawdzone - samemu mi sie o uszy obilo.....

    Bzdura, nic takiego nie ma, z nikim nie musisz się dzielić, oprócz
    złodziejskiego państwa, rzecz jasna.
    Kilka uwag:
    1. Co najmniej jeden z pracodawców musi wiedzieć, że pracujesz gdzie
    indziej, żeby nie odliczał Ci drugi raz kwoty wolnej od podatku, inaczej
    będziesz musiał się tłumaczyć przed US. Nie wiem, jak jest z ZUS, być może
    "ten drugi" płaci coś mniej, ale to wątpliwe.
    2. Urlopy masz u każdego oddzielnie, tyle ile się należy, a jak byś chciał
    inaczej?
    3. Inna sprawa, że coraz częściej w umowie o pracę jest zapis, że nie możesz
    pracować w innym miejscu, bez zezwolenia pracodawcy - sprawdź, czy masz to w
    swojej, jeśli tak, to oczywiście lepiej tego przestrzegać, choć nie powiem
    Ci, jakie mogą być sankcje.
    4. Jeśli nie (3), to i tak doświadczenie uczy, że lepiej poinformować obu
    pracodawców o sytuacji, bo na pewno ktoś życzliwy doniesie. A pracodawcy
    lubią zakładać, że jeśli pracujesz na dwa fronty, to na pewno ich kosztem
    (zużywasz zasoby/kawę/internet/cykle myślowe dla kogoś innego)

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 4. Data: 2002-02-11 22:11:46
    Od: w...@k...net.pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) marco napisal(a) Sun, 10 Feb 2002 18:27:46 +0100:
    >Chciałbym zapytać jak to jest z pracą na dwa etaty, czy pracodawcy muszą
    >wiedzieć o tym że się pracuje w innej firmie?, jak wyglądają sprawy związane
    >z podatkami, ZUSami itp, no i najważniejsze jak to jest z urlopem?

    Urlop masz niezaleznie od pracodwacy. ZUS placa obaj (tzn. Ty
    placisz).
    Zdaje sie, ze w jednej firmie mozna tylko odliczyc koszty
    usyzkania przychodu.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)