Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
archiwista
Lokalizacja:
Zielona Góra
lubuskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Archiwum Państwowe w Zielonej Górze
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
archiwista do spraw Ewidencji i opracowania zasobu Oddział II- ewidencji, opracowania i zabezpieczania zasobu archiwalnego
65-762 Zielona Góra Aleja Wojska Polskiego 67A
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Rozpoznaje przynależność zespołową, nadaje układ wewnętrzny jednostkom archiwalnym różnych rodzajów dokumentacji tradycyjnej
- Dokonuje oceny wartości dokumentacji w kontekście brakowania wewnętrznego jednostek, opisuje teczki aktowe, w celu uporządkowania materiałów archiwalnych, wytworzonych po 1945 r.
- Opisuje jednostki w systemie ZoSIA oraz wprowadza do systemu spisy zdawczo- odbiorcze materiałów archiwalnych przyjmowanych do zasobu
- Zajmuje się opakowywaniem, paginowaniem i znakowaniem materiałów archiwalnych
- Segreguje akta w zespole, nadaje im układ, sporządza wstępy do inwentarzy i przedstawia je do zatwierdzenia
- Sporządza indeksy i inne pomoce, w celu pogłębienia informacji środków ewidencyjnych
- Bierze udział w skontrum zasobu
Warunki pracy
Urząd jest dostosowany do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami. Istnieje możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb osoby z niepełnosprawnością. Brak barier architektonicznych, odpowiednio dostosowane toalety, ciągi komunikacyjne przystosowane do szczególnych potrzeb osób z niepełnosprawnością. Stanowisko pracy zlokalizowane na II piętrze budynku.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy
doświadczenia zawodowego
w obszarze ogólnym
pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomośc przepisów prawnych, w tym: Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r., w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej
- Wiedza z zakresu historii regionalnej i historii Polski, zwłaszcza z zakresu administracji rządowej, samorządowej, przedsiębiorstw, instytucji społecznych i kulturalnych
- Obsługa komputera, urządzeń i programów biurowych
- Komunikatywność, otwarty stosunek do klienta, umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły
- Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Wiedza z zakresu metodyki archiwalnej i zarządzania dokumentacją
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
- W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2024-11-05
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 144104" na adres:
Skrzynka pocztowa znajdująca się przy drzwiach do Archiwum Państwowego w Zielonej Górze, Al. Wojska Polskiego 67A, 65-762 Zielona Góra;
drogą pocztową lub przy pomocy e-PuAP: /7r62b9uvkt/SkrytkaESP
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »