Kto szuka:
Centralna Baza Ofert Pracy
Stanowisko:
ORGANIZATOR POMOCY SPOŁECZNEJ/ZASTĘPCA DYREKTORA CUS
Lokalizacja:
Mielno
zachodniopomorskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Numer oferty: StPr/24/2122
Obowiązki:
Do zadań organizatora pomocy społecznej należy, w szczególności:
1. organizowanie wykonywania przez centrum zadań z zakresu pomocy społecznej
Ponadto do zadań osoby zatrudnionej na stanowisku organizatora społeczności lokalnej/ zastępcy Dyrektora CUS należeć będzie:
1) nadzór nad działalnością następujących komórek organizacyjnych: - Zespołu ds. Realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej, - Zespołu ds. Wspierania Rodziny i Pieczy Zastępczej, - Zespołu ds. Techniczno - Gospodarczych;
2) Zastępca Dyrektora ponosi odpowiedzialność w szczególności za:
- właściwą organizację pracy w podległych komórkach organizacyjnych, w tym rozwiązywanie problemów pracowniczych;
- planowanie oraz właściwą realizację planów finansowych w podległych komórkach organizacyjnych;
- zapewnienie skutecznego rozwiązywania problemów pomocy społecznej, wspieranie osób i rodzin wymagających pomocy oraz kulturalną obsługę petentów;
- przyznawanie w drodze decyzji administracyjnych świadczeń przewidzianych w ustawie o pomocy społecznej, o świadczeniach rodzinnych, o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, o dodatkach mieszkaniowych i innych ustaw oraz programów rządowych.;
3) Do zadań Zastępcy Dyrektora należy w szczególności:
- realizacja zadań statutowych oraz powierzonych przez Dyrektora;
- opracowywanie projektów uchwał z zakresu pomocy społecznej;
- przedstawianie wniosków w sprawach organizacyjnych, mających na celu usprawnienie pracy w CUS;
- zapewnienie sprawnego przepływu informacji wewnątrz podległych działów;
- sporządzanie obowiązującej dokumentacji oraz sprawozdań;
- udział w opracowywaniu dokumentacji niezbędnej dla realizacji podległych działów;
- udział w planowaniu dochodów i wydatków;
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi CUS;
- prowadzenie zbioru przepisów prawnych dotyczących podległych działów, dokonywanie przeglądu przepisów pod kątem ich nowelizacji oraz zaznajamianie pracowników z ich treścią;
- kontrola przestrzegania przez pracowników podległych działów przepisów bhp i p.poż, dyscypliny pracy, czasu pracy oraz zachowań etycznych;
- bieżące przygotowywania materiałów do publikacji na BIP;
- dokonywanie oceny okresowej podległych pracowników;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i instytucjami działającymi w obszarze pomocy społecznej;
- współudział w opracowywaniu oceny zasobów pomocy społecznej, ustalania potrzeb pomocy społecznej oraz materiałów analitycznych i prognostycznych;
- koordynowanie działań związanych z kontrolą zarządczą CUS;
4) wykonywanie innych poleceń służbowych i zarządzeń Dyrektora
Wymagania:Wymagania konieczne:
Umiejętności i uprawnienia:
- biegła obsługa komputera z obsługą internetu
- dyspozycyjność
Wykształcenie:
- wyższe (w tym licencjat)
Pozostałe wymagania:
- Wymagania niezbędne:Organizatorem Pomocy Społecznej (zgodnie z art. 31 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych) może być osoba, która:1) posiada co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej oraz specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej.2) nie była prawomocnie skazana za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe lub wobec której nie wydano prawomocnego wyroku warunkowo umarzającego postępowanie karne w sprawie popełnienia przestępstwa umyślnego ściganego z oskarżenia publicznego lub umyślnego przestępstwa skarbowego.Ponadto wymagania, które należy spełnić aby ubiegać się jednocześnie o stanowisko Zastępcy Dyrektora: 1) wykształcenie wyższe;2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z praw publicznych;3) ukończone szkolenie z zakresu zarzadząnia i organizacji usług społecznychWymagania dodatkowe:1) znajomość przepisów: ustawy o pomocy społecznej; ustawy o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych; ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy kodeks postepowania administracyjnego; ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej; ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin Za życiem; ustawy o finansach publicznych; ustawy prawo zamówień publicznych; ustawy o samorządzie gminnym; ustawy o pracownikach samorządowych; ustawy kodeks pracy.2) umiejętność planowania i organizowania pracy własnej i podległego zespołu;3) umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi oraz gospodarką finansową zakładu;4) zdolności organizacyjne;5) posiadanie umiejętności obsługi komputera (programy Word, Excel, obsługa poczty elektronicznej, umiejętność korzystania z zasobów internetowych),6) dokładność i terminowość w wykonywaniu zadań;7) umiejętność nawiązywania dobrego kontaktu, dyspozycyjność oraz samodzielność w działaniu i odpowiedzialność za powierzone zadania;8) umiejętność stosowania i interpretacji przepisów;9) umiejętność sprawnej organizacji pracy,10) empatia,11) umiejętność współpracy w grupie,12) umiejętność radzenia sobie ze stresem,13) dyspozycyjność14) gotowość do stałego podnoszenia kwalifikacji, empatia, asertywność;15) wysokie poczucie odpowiedzialności; 16) sumienność oraz otwartość na nowe rozwiązania;17) nieposzlakowana opinia;18) wysoka kultura osobista.
Miejsce pracy: 6 Marca 35, 76-032 Mielno, powiat: koszaliński, woj: zachodniopomorskie
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas nieokreślony
Staż pracy: lata: 3
Wymagane dokumenty: dodatkowe informacje: praca w godz. 7:00 - 15:00, szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdują się na stronie BIP MOPS w Mielnie
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »