Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
starszy archiwista
Lokalizacja:
Wrocław
dolnośląskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy archiwista do spraw obsługi archiwum w Okręgowym Urzędzie Górniczym we Wrocławiu
40-055 Katowice ul. Poniatowskiego 31
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- przyjmuje akta wytworzone w urzędzie wg ustalonego harmonogramu w zakresie prawidłowego tworzenia teczek spraw i ich przygotowanie do przekazania do archiwum zakładowego, porządkuje akta, ewidencjonuje posiadane i przyjmowane akta oraz przechowuje w celu zabezpieczenia materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej
- udostępnia i wypożycza akta zgromadzone w archiwum zakładowym do celów służbowych i innych, w celu uzyskania informacji znajdujących się w archiwum urzędu
- przekazuje materiały archiwalne do Archiwum Państwowego, przeprowadza proces brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz utrzymuje stały kontakt z Archiwum Państwowym, w celu koordynowania i zapewniania prawidłowego wykonywania ustawowych obowiązków związanych z przekazywaniem akt do Archiwum Państwowego
- sporządza sprawozdania ze stanu posiadanych materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej, w celu przekazania informacji dyrektorowi urzędu
- prowadzi obsługę kancelaryjną urzędu, przyjmuje korespondencję wpływającą do urzędu za pośrednictwem: poczty elektronicznej, telefaksu i bezpośrednio do sekretariatu oraz kancelarii, rejestruje pisma i sprawy w komputerowym systemie obiegu dokumentów, przekazuje referentom spraw zadekretowane dokumenty, przyjmuje dokumentację od referentów spraw, kompletuje, przedkłada do podpisu, rejestruje i wysyła korespondencję wychodzącą, w celu zapewnienia właściwego obiegu dokumentów
Warunki pracy
1.Charakter stanowiska pracy:
- duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych
- szkodliwe czynniki środowiska pracy przy archiwizowaniu dokumentacji (wirusy,batkerie,grzyby)
- częsty i bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym
- wysiłek fizyczny związany z przemieszczaniem akt i dokumentacji
2. Pomieszczenia archiwum zakładowego nie są przystosowane do poruszania się osób na wózkach.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w urzędach górniczych dostępna jest pod adresem: https://wug.bip.info.pl/index,idmp,59,r,r
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe archiwalne
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
pracy (powyżej) w administracji lub archiwach
pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość przepisów w niezbędnym zakresie dotyczącym zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym urzędów górniczych i ich zadań wynikających z obowiązujących przepisów
- Znajomość ustaw: o służbie cywilnej, o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, o ochronie danych osobowych
- Umiejętność obsługi komputera w zakresie edytora tekstu, arkusza kalkulacyjnego
- Skuteczna komunikacja, asertywność, samodzielność i inicjatywa
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972r.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów naboru
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-05-05
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Okręgowy Urząd Górniczy we Wrocławiu, ul. Kotlarska 41, 50-151 Wrocław
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »