Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
starszy specjalista
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy specjalista do spraw planowania i wykonania budżetu w Wydziale Planowania i Realizacji Budżetuw Biurze Finansowym
02-591 Warszawa ul. Stefana Batorego 5
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Sporządza projekt planu finansowego wydatków budżetowych, w tym w układzie zadaniowym, projekt planu wydatków budżetu środków europejskich, zmian w planie finansowym wydatków budżetowych i budżetu środków europejskich, a także wprowadza odpowiednie dane do informatycznego systemu obsługi budżetu państwa TREZOR.
- Weryfikuje złożone przez komórki organizacyjne Ministerstwa wnioski o wszczęcie procedury zamówień publicznych oraz pism pod kątem dostępności środków ujętych w projekcie/planie finansowym wydatków budżetowych i budżecie środków europejskich oraz prawidłowości zakwalifikowania wydatków zgodnie z obowiązującą klasyfikacją budżetową w celu prawidłowego zabezpieczania środków finansowych niezbędnych do realizacji zadań.
- Prowadzi ewidencję księgową zaangażowania wydatków budżetowych roku bieżącego i lat przyszłych na podstawie: wniosków o wszczęcie procedury zamówień publicznych, pism złożonych przez komórki organizacyjne Ministerstwa, faktur, not, rachunków, rozliczeń kosztów podróży służbowych oraz na podstawie zawartych umów.
- Dokonuje analizy kont pozabilansowych w zakresie prowadzonej ewidencji księgowej zaangażowania oraz uzgadnianie wprowadzonego do systemu finansowo-księgowego zaangażowania wydatków na kontach pozabilansowych z danymi wprowadzonymi do systemu finansowo-księgowego na kontach bilansowych.
- Dokonuje analizy i kontroli przebiegu wykonania budżetu dysponenta III stopnia w układzie tradycyjnym i zadaniowym, sporządza informacje opisowe z wykonania budżetu dysponenta III stopnia, a także współpracuje z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie planowania i realizacji budżetu.
- Sporządza miesięczne, kwartalne i roczne sprawozdania w zakresie planu finansowego wydatków, planu wydatków budżetu środków europejskich oraz zaangażowania wydatków budżetowych, a także sprawozdania z wykonania budżetu w układzie zadaniowym.
- Prowadzi zestawienia zawartych w Ministerstwie umów i porozumień z kontrahentami.
- Opracowuje projekty odpowiedzi i materiały na: interpelacje poselskie, zapytania senatorów i dziennikarzy, wnioski o dostęp do informacji publicznej, a także organów kontroli.
Warunki pracy
Budynek przy ul. Stefana Batorego 5:
Wejście do budynku od strony ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie (Biuro Przepustek) wyposażone w windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych.
Wejście do budynku przy ul. Stefana Batorego 5 wyposażone w podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się. Na parterze i piętrach: I, II, III i IV (z pięciu pięter budynku) znajdują się łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Warunki dotyczące charakteru pracy:
-
praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
-
praca w warunkach wzmożonego stresu,
-
praca pod presją czasu.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- UWAGA! Wzory oświadczeń dostępne są pod adresem https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami
- Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „TWOJA APLIKACJA MUSI ZAWIERAĆ (DOKUMENTY NIEZBĘDNE)”.
- Kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i zostały złożone w terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze. Oferty niekompletne mogą zostać odrzucone.
- Aplikacje składane w wersji papierowej muszą zawierać własnoręcznie podpisane oświadczenia opatrzone datą.
- Kandydaci mogą być poproszeni o udostępnienie do wglądu oryginałów dokumentów, na podstawie których potwierdzane jest spełnianie przez nich warunków określonych w ogłoszeniu.
- Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOŁĄCZ, JEŚLI POSIADASZ (DOKUMENTY DODATKOWE)” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów.
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski.
- Prosimy o zapoznanie się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych zamieszczoną na stronie: https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami
- Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni
o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Możliwa jest rekrutacja zdalna. - Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych: https://nabory.kprm.gov.pl/wyniki-naborow, https://www.gov.pl/web/mswia/wyniki-naborow-na-wolne-stanowiska-pracy-w-korpusie oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu.
- Informuje się, że w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji obowiązuje zarządzenie Nr 32 Dyrektora Generalnego MSWiA z dnia 16 września 2024 r. w sprawie Wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji. Link do zakładki internetowej: Sygnalista – zgłoszenie naruszenia prawa_Zgłoszenie wewnętrzne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy
doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne:
- Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w obszarze planowania i wykonywania budżetu w administracji publicznej.
- Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w obszarze sprawozdawczości budżetowej.
- Wiedza w zakresie procesu planowania i realizacji budżetu, obsługi finansowo-księgowej zaangażowania wydatków budżetowych, znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych, rachunkowości, dyscypliny finansów publicznych oraz aktów wykonawczych z zakresu klasyfikacji budżetowej dochodów i wydatków, prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych.
- Znajomość arkusza kalkulacyjnego MS EXCEL, obsługi programów finansowo-księgowych, informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR.
- Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, umiejętność myślenia analitycznego, orientacja na klienta.
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego.
- Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne”.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Wykształcenie wyższe w zakresie: finansów lub rachunkowości lub ekonomii lub administracji.
- Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w obszarze ewidencji księgowej zaangażowania wydatków.
- Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w obszarze wprowadzania danych w zakresie planowania i zmian planu finansowego w systemie Trezor.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- List motywacyjny oraz Curriculum Vitae (CV) – zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze.
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w obszarze planowania i wykonywania budżetu w administracji publicznej), tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia.
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w obszarze sprawozdawczości budżetowej), tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” lub oświadczenie o posiadaniu poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” (zawierające informacje o organie, który wydał dokument, datę wydania i nr dokumentu, rodzaj klauzuli, okres ważności).
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-04-30
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
BKSiO
ul. Stefana Batorego 5
02-591 Warszawa
Z dopiskiem na kopercie: BF- WPiRB - starszy specjalista
• Osobiście w godz. 8.00-16.00
Biuro Przepustek
ul. Rakowiecka 2a
Warszawa
ELEKTRONICZNIE:
• ePUAP: /MSWIA/domyslna oraz /MSWIA/SkrytkaESP
• e-Doręczenia: AE:PL-56316-74543-JDVGW-18
• e-mail: rekrutacja@mswia.gov.pl
OŚWIADCZENIA WYSYŁANE ELEKTRONICZNIE NALEŻY PODPISAĆ:
• PROFILEM ZAUFANYM lub
• CERTYFIKATEM KWALIFIKOWANYM lub
• PODPISEM ELEKTRONICZYM E-DOWODU.
Wzory oświadczeń: https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »