Kto szuka:
Ministerstwo Klimatu i Środowiska w Warszawie
Stanowisko:
Starszy specjalista
Numer referencyjny:
147994
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposoby wykonywania zadań:
- zagrożenie korupcją
- nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości)
- praca przy komputerze – możliwość zapewnienia specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem
Zakres zadań
- Obsługuje korespondencję kierowaną do Ministra w zakresie interpelacji, zapytań i wystąpień poselskich, analizuje ich treść, udziela wyjaśnień i wskazówek technicznych komórkom merytorycznym, wysyła odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie
- Obsługuje korespondencję kierowaną do Ministra w zakresie zaproszeń przesyłanych z sejmowych i senackich komisji parlamentarnych, analizuje tematy w nich zawarte przed przekazaniem do dekretacji przełożonego
- Obsługuje korespondencję kierowaną do Ministra w zakresie plenarnego posiedzenia Sejmu RP, w tym koordynuje przekazywanie materiałów/dokumentów dla Kierownictwa Ministerstwa uczestniczących w posiedzeniu Sejmu i komisjach parlamentarnych
- Przygotowuje projekty odpowiedzi na interpelacje, zapytania, wystąpienia posłów oraz inne przedłożenia parlamentarne i w tym zakresie współpracuje z komórkami merytorycznymi ministerstwa bądź organami podległymi czy nadzorowanymi
- Prowadzi ewidencję dokumentów wpływających do Ministerstwa z Sejmu RP, Senatu RP, Komisji parlamentarnych oraz KPRM
- Ustala z komórkami merytorycznymi udział wyznaczonych przedstawicieli resortu w posiedzeniach Sejmu i komisji sejmowych oraz dokonuje ich zgłoszenia
- Monitoruje przebieg posiedzenia plenarnego Sejmu oraz komisji parlamentarnych
- Prowadzi rejestr kontroli i interwencji poselskich i senatorskich odbywających się w budynku ministerstwa oraz wspiera komórki merytoryczne podczas obsługi tych kontroli/interwencji
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- Doświadczenie zawodowe: 1 rok w obszarze spraw parlamentarnych, albo powyżej 2 lat w jednostkach sektora finansów publicznych
- znajomość: Regulaminu Sejmu RP, Regulamin Senatu RP, ustawy o działach administracji rządowej,
- znajomość: ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora, ustawy o współpracy Rady Ministrów z Sejmem i Senatem w sprawach związanych z członkostwem Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej, ustawy o Radzie Ministrów, Konstytucji RP
- upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” lub zgoda na wydanie upoważnienia
- znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- kompetencje behawioralne: komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, myślenie analityczne, współpraca, kreatywność
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »