Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
starszy specjalista
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Główny Urząd Statystyczny w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy specjalista w Wydziale Zarządzania Bezpieczeństwem Informacjiw Departamencie Systemów Teleinformatycznych, Geostatystyki i Spisów
00-925 Warszawa al. Niepodległości 208
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Tworzy, opiniuje i aktualizuje dokumenty SZBI, przygotowuje wytyczne, rekomendacje i standardy w zakresie bezpieczeństwa informacji w celu zapewnienia ich zgodności z systemem zarządzania bezpieczeństwem informacji.
- Przedkłada zalecenia i opiniuje w zakresie bezpieczeństwa informacji projekty przepisów prawa, regulaminy, umowy, procesy, granty i projekty, rozwiązania IT itp. w celu zapewnienia ich zgodności z systemem zarządzania bezpieczeństwem informacji.
- Monitoruje, w tym opiniuje, opisy procesów przetwarzania danych w rejestrze czynności przetwarzania danych osobowych i rejestrze wszystkich kategorii czynności przetwarzania w celu zapewnienia ich zgodności z systemem zarządzania bezpieczeństwem informacji.
- Monitoruje, w tym opiniuje szacowanie ryzyka i zarządzanie ryzykiem w zakresie bezpieczeństwa informacji osobowych w celu zapewnienia przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych.
- Obsługuje naruszenia ochrony danych osobowych, w tym sporządza analizy i oceny skutków oraz wspiera Inspektora Ochrony Danych w wykonywaniu jego działań wynikających z „RODO” w celu zapewnienia przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych.
- Bierze udział w prowadzeniu audytów bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych oraz monitoruje wykonanie zaleceń audytowych w celu zapewnienia zgodności z systemem zarządzania bezpieczeństwem informacji.
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Praca przy komputerze.
- Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajdują się 4 toalety przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- Imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze.
- Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://bip.stat.gov.pl/download/gfx/bip/pl/bipofertypracykonfiguracja/3/konfiguracja/oswiadczenia_dla_kandydatow_na_stanowiska_niebedace_wyzszymi_w_sc.pdf
- W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego, z wyjątkiem certyfikatów potwierdzających znajomość języka obcego wymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. 2021, poz. 141).
- Wszelkie pytania i wątpliwości prosimy kierować na adres rekrutacja@stat.gov.pl podając w temacie: Zapytanie dotyczące numeru oferty 12/ST/2025. Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 532******.
Wynagrodzenie brutto: 7 175 zł + dodatek stażowy.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy
doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne:
- Doświadczenie zawodowe: 1 rok
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym – A2
- Znajomość zagadnień dot. zarządzania bezpieczeństwem informacji, w szczególności ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, norm ISO serii 27000
- Umiejętność opiniowania dokumentów, procesów, rozwiązań IT pod kątem bezpieczeństwa informacji
- Umiejętność opiniowania dokumentów, procesów, rozwiązań IT pod kątem przepisów o ochronie danych osobowych
- Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
- Rzetelność
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Współpraca
- Komunikacja
- Otwartość na zmiany i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- Dzielenie się wiedzą
- Myślenie analityczne
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne albo wyższe i studia podyplomowe z zakresu bezpieczeństwa informacji, ochrony danych osobowych lub cyberbezpieczeństwa
- Przeszkolenie: szkolenie z zakresu ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji
- Znajomość języka angielskiego na poziomie dobrym – B1
- Umiejętność prowadzenia audytów bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych
- Umiejętność zarządzania naruszeniami ochrony danych osobowych
- Znajomość zasad techniki prawodawczej
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie 1 roku doświadczenia zawodowego/stażu pracy
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie komunikatywnym – A2 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie komunikatywnym – A2
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru (zgodne ze wzorem załączonym przez GUS)
- Dla osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.: oświadczenie o braku pracy, pełnieniu służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami - w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, z późn. zm.)
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-02-18
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Dokumenty można składać w formie elektronicznej lub papierowej:
- w formie elektronicznej:
na adres rekrutacja@stat.gov.pl
lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP),
- w formie papierowej:
w kancelarii Urzędu (pn.-pt. w godz. 7:00-16:15)
lub wysyłając na adres:
Główny Urząd Statystyczny
Biuro Organizacji i Kadr
al. Niepodległości 208
00-925 Warszawa
z dopiskiem: oferta nr 12/ST/2025
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »