eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy WarszawaSpecjalista kontroli państwowej w Departamencie Budżetu i Finansów (profil podatkowy)

Kto szuka:

Najwyższa Izba Kontroli

Stanowisko:

Specjalista kontroli państwowej w Departamencie Budżetu i Finansów (profil podatkowy)

Numer referencyjny:

2024/52/KBF/4/1

Lokalizacja:

Warszawa

mazowieckie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:

Zadania realizowane na stanowisku:
  • wykonywanie czynności kontrolnych zgodnie z zasadami i trybem postępowania kontrolnego, programem kontroli lub tematyką kontroli doraźnej i poleceniami nadzorujących kontrolę;
  • ustalanie stanu faktycznego w zakresie działalności poddanej kontroli oraz dokumentowanie ustaleń;
  • sporządzanie projektów wymaganych dokumentów, w szczególności wystąpienia pokontrolnego oraz projektów powiadomień, o których mowa w art. 62a ustawy o NIK i zawiadomień, o których mowa w art. 63 ustawy o NIK, a także wymaganych sprawozdań z kontroli, w tym dotyczących finansowych rezultatów kontroli;
  • opracowanie projektu stanowiska w sprawie zastrzeżeń zgłoszonych do wystąpienia pokontrolnego;
  • analizowanie informacji przekazanych na podstawie art. 62 ustawy o NIK;
  • przygotowanie projektu powiadomienia, o którym mowa w art. 35c ust. 3 ustawy o NIK.

Wymagania stawiane pracownikowi:

Wymagania wynikające z ustawy o NIK:
  • posiadanie obywatelstwa polskiego;
  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  • niekaralność za przestępstwo popełnione z winy umyślnej;
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku;
  • wykształcenie wyższe;
  • minimum 4 lata pracy zawodowej.
Kwalifikacje i kompetencje niezbędne na stanowisku:
  • wykształcenie wyższe II stopnia w dziedzinie nauk społecznych lub ścisłych;
  • co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w obszarze stosowania przepisów prawa podatkowego lub w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego;
  • praktyczna znajomość poparta wykonywaniem obowiązków/zadań w zakresie: przepisów materialnego i procesowego prawa podatkowego oraz aktualnego orzecznictwa w tym zakresie, organizacji zasad działania administracji skarbowej, celno-skarbowej oraz kompetencji poszczególnych jednostek KAS (ustawa o KAS, ustawa Ordynacja podatkowa), procedur administracyjnych, w tym dotyczących postępowania przed sądami administracyjnym;
  • znajomość zagadnień organizacji i funkcjonowania administracji publicznej;
  • orientacja w bieżącej sytuacji społeczno-gospodarczej kraju;
  • znajomość prawnych aspektów funkcjonowania NIK;
  • profesjonalizm w realizacji powierzonych zadań oraz ukierunkowanie na interes publiczny;
  • zdolność analitycznego myślenia, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji;
  • umiejętność redagowania tekstów i syntetycznego wyrażania myśli w formie ustnej i pisemnej;
  • dobra organizacja pracy własnej, także w warunkach stresu i pod presją czasu;
  • umiejętność współpracy i budowania relacji;
  • nastawienie na rozwój zawodowy;
  • praktyczna znajomość pakietu MS Office (Word, Excel, Power Point, Outlook);
  • gotowość do wykonywania zadań poza siedzibą NIK (w tym w ramach delegacji służbowych).
Oczekiwania dodatkowe:
  • doświadczenie zawodowe w jednostkach administracji skarbowej;
  • znajomość i umiejętność obsługi aplikacji/systemów informatycznych funkcjonujących w administracji skarbowej;
  • znajomość języka angielskiego na poziomie min. B1.

Firma oferuje:

Oferujemy:
  • stabilne zatrudnienie w ramach umowy o pracę;
  • dostęp do szkoleń, możliwość rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji;
  • dodatkowe wynagrodzenie (tzw. trzynastka);
  • dofinansowanie do wypoczynku dla pracownika i jego dzieci;
  • składka PPK od pracodawcy w wysokości 4%.
Wymagane dokumenty:
  • życiorys zawodowy (CV) w języku polskim;
  • list motywacyjny w języku polskim;
  • dyplom potwierdzający wykształcenie wyższe II stopnia w dziedzinie nauk społecznych lub ścisłych.
Etapy postępowania kwalifikacyjnego:
  • Etap I – wstępna selekcja złożonych ofert;
  • Etap II – weryfikacja kwalifikacji i kompetencji wybranymi metodami testowymi;
  • Etap III – rozmowa kwalifikacyjna z Komisją. Narzędziami wspierającymi proces mogą być kwestionariusze osobowości zawodowej.

Kontakt do pracodawcy:

Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




Oferta pochodzi z serwisu
oferty pracy praca

Szukasz pracownika?
Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

sprawdź szczegóły

data publikacji: 2024-10-07

do końca oferty: 14 dni

pracodawca: Najwyższa Izba Kontroli

branże: Administracja publiczna

aplikuj

Sprawdź oferty na podobne stanowiska

Praca - wiadomości i porady

Z danych Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń wynika, że mediana całkowitych zarobków specjalistów w 2023 roku wynosiła 7 000 PLN i była niższa o 144 PLN od mediany dla całego kraju.

W 2023 roku mediana wynagrodzeń osób pracujących w Polsce wyniosła 7 144 PLN i była wyższa o 887 PLN niż w roku ubiegłym (o 14,2%). Niestety dysproporcje między zarobkami kobiet i mężczyzn nadal są bardzo widoczne. Podobnie jak w latach ...

W przypadku bycia zwalnianym trudno jest mówić o przywilejach, ale pracownicy, którzy będą obejmowani zwolnieniami grupowymi muszą pamiętać o tym, że nie jest to standardowy system rozstania z firmą. Osobom odchodzącym należy się ...

Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w styczniu 2024 roku przeciętne miesięczne wynagrodzenie było o 12,8% wyższe r/r i wyniosło 7768,35 zł brutto. Względem grudnia 2023 r. przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto było wyższe ...

Jak wynika z danych GUS, tylko w I. półroczu 2023 r. zgłoszono 28 400 osób poszkodowanych w wypadkach przy pracy, czyli o 1,8% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zwiększyła się również liczba poszkodowanych przypadająca ...