Kto szuka:
Ministerstwo Finansów w Warszawie
Stanowisko:
Specjalista
Numer referencyjny:
149366
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- Praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
- Wysiłek fizyczny
- Praca w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych
Zakres zadań
- Przyjmuje, ewidencjonuje, porządkuje, zabezpiecza i wypożycza dokumentację zgromadzoną w archiwum zakładowym MF, w celu realizacji obowiązków wynikających z ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzeń wykonawczych, w szczególności przeprowadzania brakowania dokumentacji niearchiwalnej i przekazywania materiałów archiwalnych do archiwum państwowego.
- Realizuje kwerendy i wypożycza dokumentację z zasobu archiwum zakładowego MF.
- Udziela konsultacji oraz wyjaśnień pracownikom MF w zakresie kwalifikacji dokumentacji.
- Weryfikuje kompletność i jakość metadanych dla dokumentacji spraw i dokumentacji nietworzącej akt spraw zgromadzonej w systemie teleinformatycznym klasy EZD.
- Prowadzi ewidencję archiwum zakładowego w systemie teleinformatycznym ARCHIWUM-ISA, w celu umożliwienia pracownikom MF przeszukiwania zasobu archiwum zakładowego ministerstwa, a archiwistom sprawnej realizacji kwerend, typowania dokumentacji do brakowania oraz typowania dokumentacji do przekazywania do archiwum państwowego.
- Bierze udział w opiniowaniu aktów prawa wewnętrznego, wytycznych i procedur z obszaru zarządzania dokumentacją.
- Niszczy dokumentację niearchiwalną w celu realizacji procesu brakowania na podstawie danych zgód.
- Współpracuje z kontrahentami w celu realizacji dostaw i usług z obszaru zarządzania zasobem archiwum zakładowego dla zapewnienia zgodnego z przepisami stanu uporządkowania oraz prawidłowych warunków przechowywania dokumentacji w magazynach archiwalnych.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskiedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze zarządzania zasobem archiwum zakładowego lub obsługi archiwum zakładowego
- Znajomość języka angielskiego lub języka rosyjskiego lub języka niemieckiego na poziomie umożliwiającym czytanie i rozumienie literatury przedmiotu
- Znajomość przepisów archiwalnych
- Znajomość przepisów kancelaryjno-administracyjnych
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej
- Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi
- Umiejętność skutecznej komunikacji
- Umiejętność współpracy w zespole
- Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »