Kto szuka:
Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Stanowisko:
Specjalista
Numer referencyjny:
145746
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
1. krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,
2. permanentna obsługa klientów zewnętrznych.
3. zagrożenie korupcją.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.
Zakres zadań
- Opracowuje, we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi departamentu, priorytety oraz działania polskiej współpracy rozwojowej na rzecz krajów będących we właściwości wydziału/referatu w cyklu jednorocznym i wieloletnim poprzez prowadzenie konsultacji, samodzielne monitorowanie i analizowanie problematyki współpracy rozwojowej oraz zapewnienie koordynacji działań pomocowych; samodzielnie analizuje ekspertyzy i inne dokumenty.
- We współpracy z podmiotami zewnętrznymi i polskimi placówkami zagranicznymi wdraża dokumenty programowe polskiej współpracy rozwojowej na rzecz krajów będących we właściwości referatu. Tworzy i realizuje procedury przyznawania środków, opracowuje dokumentację konkursową, organizuje nabór, opiniuje oferty projektowe, nadzoruje realizację projektów rozwojowych, prowadzi dokumentację projektową, utrzymuje kontakty i wymienia korespondencję z partnerami zewnętrznymi i polskimi placówkami zagranicznymi, weryfikuje pod względem merytorycznym sprawozdania z realizacji projektów.
- Pełni nadzór merytoryczny nad przygotowaniem dokumentów koncepcyjnych i materiałów tezowo-informacyjnych dotyczących polskiego zaangażowania w dwustronną współpracę rozwojową na rzecz krajów będących we właściwości referatu. Samodzielnie opiniuje dokumenty rządowe pod względem ich spójności z celami i priorytetami współpracy rozwojowej, określonymi w dokumentach programowych.
- Koordynuje, we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi departamentu, współpracę z polskimi placówkami dyplomatycznymi w zakresie przygotowania i monitorowania realizacji projektów współpracy rozwojowej.
- Monitoruje realizację współpracy rozwojowej na rzecz krajów będących we właściwości referatu, w celu zapewnienia odpowiedniego wdrażania programu współpracy rozwojowej poprzez kontakt z instytucjami bezpośrednio wdrażającymi projekty i/lub monitoring działań projektowych przeprowadzony w miejscu realizacji projektu.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie lub równorzędnedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w obszarze: stosunków międzynarodowych i/lub współpracy rozwojowej
- Poświadczenie bezpieczeństwa do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2.
- Znajomość aktów prawnych: ustawy o współpracy rozwojowej, ustawy o służbie zagranicznej, ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, ustawy o finansach publicznych, ustawa o rachunkowości, ustawa Prawo zamówień publicznych, ustawa o dostępie do informacji publicznej
- Wiedza z zakresu: • polityki rozwojowej • politycznej, społecznej i ekonomicznej sytuacji w nadzorowanym obszarze, • międzynarodowej współpracy na rzecz rozwoju i systemu pomocy rozwojowej, • funkcjonowania administracji rządowej oraz podziału kompetencji pomiędzy ministerstwami i urzędami centralnymi.
- Umiejętność: współpracy, negocjacji (w tym komunikacji i argumentowania), analitycznego myślenia.
- Zorientowanie na osiąganie celów, samodzielność i inicjatywa, odporność na stres.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języka obcego, innego niż angielski na poziomie B2.
- Umiejętność szybkiej analizy tekstu, planowanie z zastosowaniem narzędzi informatycznych do zarządzania projektami, znajomość metodyki zarządzania projektami.
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »