eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Warszawaspecjalista

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

specjalista

Lokalizacja:

Warszawa

mazowieckie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista do spraw zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w Wydziale Zdrowia i Profilaktyk, Departament Wychowania i Profilaktyki

00-918 Warszawa al. Szucha 25

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Bierze udział w projektowaniu rozwiązań prawnych i organizacyjnych dotyczących warunków realizacji promocji i profilaktyki zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach, metod wsparcia dla uczniów i uczennic w kryzysach psychicznych, w tym wsparcia rówieśniczego oraz procedur związanych z pierwszą pomocą psychologiczną i postwencyjnych dla szkół. Monitoruje ich funkcjonowanie i przygotowuje w tym zakresie analizy, opinie.
  • Współpracuje przy koordynowaniu realizacji zadań wynikających z rządowych i międzynarodowych programów zdrowotnych i profilaktycznych (m.in. Narodowego Programu Zdrowia, Narodowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego, Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej) oraz współpracuje z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji, w tym upowszechnia wyniki Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) – Innowacje Społeczne. Ponadto przygotowuje mapy efektów wynikających z tych programów.
  • Monitoruje i organizuje merytoryczne funkcjonowanie narzędzi informatycznych: platformy do diagnozy oraz poradni on-line, w celu ułatwienia szkołom i placówkom prowadzenie efektywnej diagnozy potrzeb rozwojowych uczniów, w tym wzmacnianie czynników chroniących i redukcję czynników ryzyka. Gromadzi informacje w celu wdrażania koniecznych zmian w ich działaniu we współpracy z Centrum Informatycznym Edukacji.
  • Współpracuje z właściwą komórką ministerstwa w zakresie nadzorowania i koordynowania wykonywania nadzoru pedagogicznego na terenie kraju oraz nadzorowania działalności kuratorów oświaty w zakresie realizowanych zadań. Sporządza analizy z ww. nadzoru w celu poprawy działalności szkół i placówek.
  • Zapewnia realizację zadań pozostających we właściwości Ministra Edukacji w ramach prac międzyresortowego zespołu do spraw systemowych rozwiązań związanych ze zdrowiem psychicznym dzieci i młodzieży.
  • Przygotowuje dokumentację otwartych konkursów ofert z zakresu zdrowia publicznego w ramach realizacji programów rządowych (np. Narodowego Programu Zdrowia) i ustanowionych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania programów i przedsięwzięć oraz monitoruje realizację zawartych umów i prowadzi kontrole zewnętrzne w tych podmiotach.
  • Monitoruje efekty badań i opracowań z zakresu dobrostanu psychicznego oraz wzmocnienia umiejętności życiowych dzieci i młodzieży (m.in. HBSC, WHO, Health Behaviour In School-Aged Children, Krajowego Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom), współpracuje w tym zakresie z kuratorami oświaty, uczelniami, instytucjami zdrowia publicznego oraz organizacjami pozarządowymi.


Warunki pracy

Czynniki szczególnie utrudniajace wykonywanie zadań:


- praca biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie;


- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza
administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach- przeprowadzanie kontroli zadań publicznych


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:


- budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz.


Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie Ministerstwa: https://www.gov.pl/web/edukacja/informacja-dla-osob-majacych-trudnosci-w-poruszaniu-sie




Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dla kandydatów zamieszczonymi na stronie BIP MEN w zakładce: Praca:https://www.gov.pl/web/edukacja/praca-w-men 


Weryfikację wymagań formalnych przeprowadzimy na podstawie dokumentów i oświadczeń wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE”. Oferta spełnia wymagania formalne jeżeli została złożona w terminie wskazanym w ogłoszeniu i zawiera wszystkie wymagane dokumenty oraz wymagane oświadczenia (prawidłowo wypełnione i podpisane oraz opatrzone aktualną datą).


Kandydat, którego oferta nie spełnia wymagań formalnych nie może zostać zakwalifikowany do kolejnego etapu
naboru dlatego prosimy o staranne i rzetelne złożenie aplikacji.


Dokumenty wymienione w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE” nie są obowiązkowe, ale stanowią potwierdzenie spełniania wymagań dodatkowych.


Kandydaci aplikujący na ogłoszenia, które zawierają wymóg znajomości języka obcego, są zobowiązani do zawarcia w
oświadczeniu informacji dotyczących poziomu znajomości języka. Dla ułatwienia można skorzystać z opisu poziomów biegłości językowej wg skali przyjętej przez Radę Europy - Wzory oświadczeń do naboru https://www.gov.pl/web/edukacja/wzory-oswiadczen-do-naboru.


W przypadku kandydatów, którzy uzyskali wykształcenie wyższe w uczelni zagranicznej należy dołączyć kopię dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.


W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski dokonanego przez tłumacza przysięgłego.


Wszyscy kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni za pomocą poczty elektronicznej, a w przypadku nieposiadania e-maila - telefonicznie o zakwalifikowaniu do kolejnego etapu naboru, terminie i miejscu jego przeprowadzenia oraz metodach i technikach naboru stosowanych na tym etapie. Prosimy zatem o regularne sprawdzanie skrzynki e-mailowej w tym tzw. SPAMU.


Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).


Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.


Po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone komisyjnie.


Prosimy o przesyłanie aplikacji w sposób wskazany o ogłoszeniu (aplikacje wysyłane na adres e-mail pracownika wskazanego do kontaktu, innych pracowników lub IOD, nie będą rozpatrywane).



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w realizacji zadań z zakresu oświaty i wychowania lub zdrowia i polityki społecznej lub finansów publicznych


pozostałe wymagania niezbędne:

  • Wiedza z zakresu prawa oświatowego, w tym nadzoru pedagogicznego
  • Wiedza z zakresu zdrowia publicznego, w tym profilaktyki zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej oraz organizacji służby cywilnej i obowiązków członków korpusu służby cywilnej
  • Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
  • Umiejętność argumentowania
  • Współpraca
  • Samodzielność i inicjatywa
  • Rzetelność
  • Komunikacja
  • Organizacja pracy własnej i orientacja na osiąganie celów
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (B2)
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Przygotowanie pedagogiczne
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie C1
  • Znajomość skutecznych działań profilaktycznych
  • Wiedza z zakresu finansów publicznych, budżetu zadaniowego i udzielania dotacji
  • Znajomość przepisów prawa o kontroli w administracji publicznej


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Kopie dokumentów lub oświadczenie potwierdzające znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (B2)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających przygotowanie pedagogiczne
  • Kopie dokumentów lub oświadczenie potwierdzające znajomość języka angielskiego na poziomie C1

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-09-30
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Polecamy aplikowanie online. Akceptujemy także składanie aplikacji w formie papierowej w zamkniętej kopercie.
    Dokumenty można wówczas przynieść lub wysłać na adres:
    Ministerstwo Edukacji Narodowej
    Biuro Dyrektora Generalnego
    Al. Szucha 25
    00-918 Warszawa
    Aplikować można też przez ePUAP (elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej)
    (KONIECZNIE z dopiskiem na kopercie "ogłoszenie - specjalista DWP/WZP/S/6).

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2024-09-19

    do końca oferty: 58 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Administracja publiczna

    aplikuj

    Sprawdź oferty na podobne stanowiska

    Praca - wiadomości i porady

    Od 1 stycznia 2024 roku obowiązują zmiany w ustawie o emeryturach pomostowych. Ze świadczenia będą mogły skorzystać osoby, które po raz pierwszy podjęły pracę w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze po 1 stycznia 1999 r.

    W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń, w 2023 roku uczestniczyło 80 290 osób. 75% uczestników mieszka w miastach powyżej 100 000 mieszkańców, 74% ma wykształcenie wyższe, a 84% jest zatrudnionych w firmach prywatnych. W artykule ...

    Wraz z początkiem lipca bieżącego roku wzrosła w naszym kraju płaca minimalna. Najnowszy Raport Płacowy Antal dowodzi jednak, że na wyższe wynagrodzenia liczyć mogą nie tylko ci, którzy zarabiają najmniej. Podwyżki, sięgające średnio ...

    Czy warto być HR-owcem? Oczywiście, że tak, bo jest to jeden z najpiękniejszych zawodów świata. Pomijając wszystkie wzniosłe cele profesji, przynajmniej dla niektórych równie ważne mogą być zarobki. Wiadomo, że z punktu widzenia misji ...

    Planując zmianę pracy i nową ścieżkę zawodową, należy solidnie przygotować się do procesu rekrutacji. Choć każdy z nas zapewne choć raz miał okazję uczestniczyć w rozmowie z rekruterem, to warto pamiętać o kilku ważnych zasadach ...