Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
specjalista
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
specjalista do spraw Archiwum zakładowego i spraw organizacyjnych w Wydziale Administracyjnym w Biurze Dyrektora Generalnego
02-517 Warszawa ul. Rakowiecka 2D
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Przejmuje, ewidencjonuje, porządkuje, zabezpiecza oraz udostępnia zasoby archiwum zakładowego w celu zgodnego z prawem postępowania z dokumentacją urzędu
- Uczestniczy w pracach nad przygotowaniem dokumentów poszczególnych komórek organizacyjnych urzędu do przekazania do archiwum zakładowego w celu zapewnienia przestrzegania instrukcji archiwalnej i kancelaryjnej urzędu
- Realizuje zadania komórki organizacyjnej w zakresie organizacji dostaw, zakupów usług i sprzętu, w tym na potrzeby magazynowania, porządkowania i opracowywania dokumentacji, w celu zapewnienia należytej obsługi urzędu w tym zakresie
- Bierze udział w pracach zespołów i komisji powoływanych przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych i przy Naczelnym Dyrektorze Archiwów Państwowych w celu tworzenia, aktualizacji i weryfikacji wewnętrznych aktów prawnych, w szczególności dot. archiwum zakładowego oraz innych spraw leżących – zgodnie z Regulaminem organizacyjnym BDG - w kompetencji Wydziału Administracyjnego BDG w celu zapewnienia należytej obsługi organu i urzędu w tym zakresie
- Udziela informacji o zasobach archiwum zakładowego urzędu oraz archiwów państwowych w celu zaspokojenia potrzeb informacyjnych interesariuszy
- Wspiera pozostałych pracowników Wydziału w czynnościach przypisanych do zakresu merytorycznego komórki organizacyjnej, w tym udziela pomocy w podstawowych czynnościach takich jak organizacja i relokacja miejsc pracy, wyposażenia i sprzętu, przygotowanie sal konferencyjnych do odbywających się w nich wydarzeń, w celu zapewnienia optymalnych warunków pracy w urzędzie
- Wykonuje inne polecenia bezpośredniego przełożonego, mieszczące się w zakresie merytorycznym przeznaczonym dla wydziału, w celu zapewnienia nieprzerwanej obsługi urzędu
Warunki pracy
Warunki pracy:
- praca biurowa w siedzibie urzędu,
- użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, skaner)
- wysiłek fizyczny
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- wejście do budynku NDAP jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością,
- brak progów utrudniających poruszanie się osobom z niepełnosprawnością ruchową,
- brak windy,
- stanowisko pracy usytuowane jest na pierwszym piętrze budynku,
- pomieszczenie sanitarne dostosowane do potrzeb osób z niepełnoprawnością znajduje się na parterze budynku, co powoduje konieczność pokonywania schodów oraz otwierania drzwi z samozamykaczami,
- stanowisko pracy jest wyposażone w monitor ekranowy - czas pracy przy monitorze powyżej połowy dobowego czasu pracy, z naturalnym i sztucznym oświetleniem.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
na stanowisku archiwisty zakładowego w jednostkach administracji publicznej lub w jednostkach samorządowych lub też na stanowisku dotyczącym zarządzania dokumentacją.
pozostałe wymagania niezbędne:
- Biegła umiejętność obsługi komputera w środowisku Windows wraz z pakietem Office
- Znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
- Znajomość rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 20.10.2015 w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej
- Znajomość rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 30.10.2006 r. w sprawie szczegółowego postępowania z dokumentami elektronicznymi
- Znajomość zarządzenie nr 45 Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt i instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego w Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych (Dz. Urz. NDAP poz. 45, z późn. zm.), zmienione zarządzeniem Nr 33 NDAP z 17 grudnia 2020 r. i zarządzeniem Nr 4 NDAP z 26 stycznia 2022 r.
- Znajomość przepisów o służbie cywilnej – zagadnienia ogólne
- Komunikatywność, dobra organizacja pracy własnej, samodzielność
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Znajomość metodyki archiwalnej
- Zdolności analityczne
- Znajomość zasad prowadzenia spraw w elektronicznym systemie zarządzania dokumentacją
- kurs archiwalny I lub II stopnia
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2024-07-15
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych
ul. Rakowiecka 2D
02-517 Warszawa
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »