eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Warszawareferendarz

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

referendarz

Lokalizacja:

Warszawa

mazowieckie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Ministerstwo Finansów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

referendarz do spraw rozwoju rynku finansowego w Wydziale Nadzoru i Wymogów Kapitałowych, Departament Rozwoju Rynku Finansowego

00-916 Warszawa ul. Świętokrzyska 12

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Bierze udział w opiniowaniu projektów regulacji prawnych dotyczących wymogów kapitałowych instytucji kredytowych oraz firm inwestycyjnych i nadzoru nad rynkiem finansowym oraz uczestniczy w realizowaniu spraw związanych z przeprowadzeniem procesu legislacyjnego tych regulacji (np. ustawa Prawo bankowe, ustawa o obrocie instrumentami finansowymi, ustawa o nadzorze nad rynkiem finansowym)
  • Uczestniczy w pracach, w kraju i na forum Unii Europejskiej (między innymi w pracach komisji parlamentarnych oraz posiedzeniach plenarnych Sejmu i Senatu, w grupach roboczych Rady Unii Europejskiej i Komisji Europejskiej), dotyczących nadzoru nad rynkiem finansowym i wymogów kapitałowych instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych (np. opracowuje stanowiska strony polskiej oraz wkłady do takich stanowisk w zakresie projektów europejskich aktów prawnych, w szczególności związanych z nadzorem i wymogami kapitałowymi)
  • Bierze udział w realizowaniu spraw związanych z implementowaniem prawa europejskiego dotyczącego nadzoru nad rynkiem finansowym i wymogów kapitałowych instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych
  • Opiniuje projekty aktów prawnych przekazanych przez komórki organizacyjne MF lub organy administracji publicznej, w celu zajęcia stanowiska odnośnie projektowanych propozycji rozwiązań prawnych mających wpływ na nadzór nad rynkiem finansowym i wymogi kapitałowe instytucji finansowych
  • Bierze udział w opracowaniu analiz, raportów i opracowań zbiorczych w zakresie właściwości wydziału
  • Opracowuje odpowiedzi na wpływające pytania, skargi, wnioski obywateli oraz interpelacje i zapytania poselskie


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca administracyjno-biurowa;

  • obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie;

  • nietypowe godziny pracy, w tym dyżury praca poza standardowymi godzinami pracy urzędu, co wynika z uczestnictwa między innymi w pracach komisji parlamentarnych oraz posiedzeniach plenarnych Sejmu i Senatu lub wyjazdów zagranicznych;

  • zagrożenie korupcją w trakcie procesu legislacyjnego na poziomie krajowym i UE

  • reprezentowanie urzędu na zewnątrz między innymi podczas posiedzeń grup roboczych UE oraz komisjach i podkomisjach parlamentarnych;

  • zagraniczne wyjazdy służbowe.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).


Przed wyłonieniem do zatrudnienia wskazani w protokole z naboru kandydaci poproszeni zostaną o przesłanie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań niezbędnych oraz dodatkowych określonych w ogłoszeniu.


Aplikując w formie papierowej, CV oraz wszystkie oświadczenia muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem a w przypadku ePUAP kwalifikowalnym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub osobistym. Oświadczenia muszą zawierać również datę ich sporządzenia.


W przypadku aplikacji składanych elektronicznie, w formularzu aplikacyjnym należy jedynie zaznaczyć odpowiednie oświadczenia - nie jest wymagane dołączanie oświadczeń w formie skanów/zdjęć (wyjątek: do jednostek organizacyjnych Krajowej Administracji Skarbowej, należy dołączyć dodatkowo wymagane oświadczenie w formie skanu/zdjęcia).


Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.


Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.


Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone (i usunięte w przypadku aplikacji składanych elektronicznie, w tym przez ePUAP).


Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen


Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.


Pracę możesz rozpocząć od: 1 lub 15 dnia miesiąca.


Kandydat, który zostanie wskazany do zatrudnienia, a który urodził się przed 1 sierpnia 1972 r. przed zatrudnieniem zostanie poproszony o złożenie oświadczenia lustracyjnego lub informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego (według wzoru określonego w nw. ustawie), zgodnie z art. 7 ustawy z 18 października 2006 roku o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.).


Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy o ochronie sygnalistów z 14 czerwca 2024 r. (Dz.U. poz. 928) informujemy, że procedury dotyczące zgłoszeń wewnętrznych reguluje zarządzenie Ministra Finansów z 18 września 2024 r. w sprawie procedury dokonywania zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Finansów (Dz. Urz. Min. Fin. poz. 89).



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe na kierunku prawo lub ekonomia lub administracja lub międzynarodowe stosunki gospodarcze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym rozumienie i opracowywanie tekstów oraz reprezentowanie ministerstwa w instytucjach europejskich w obszarze właściwości wydziału
  • Znajomość prawa unijnego i zasad funkcjonowania instytucji Unii Europejskiej
  • Znajomość zasad techniki legislacyjnej
  • Wiedza z zakresu rynku finansowego i regulacji prawnych tworzących jego otoczenie
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Umiejętność skutecznej komunikacji
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Wykształcenie: studia podyplomowe z zakresu prawa UE


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV w języku polskim (kandydat, który na podstawie analizy CV i złożonych oświadczeń będzie spełniał wszystkie wymagania formalne zostanie zaproszony do kolejnego etapu naboru)
  • Oświadczenie o niepełnieniu służby zawodowej ani niepracowaniu w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-01-31
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Finansów
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa
    z dopiskiem: Oferta pracy – 2025/003/FN

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2025-01-20

    do końca oferty: 58 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Administracja publiczna

    aplikuj

    Praca - wiadomości i porady

    Firma Sedlak & Sedlak wydała Raport płacowy - jesień/zima 2024. To wydanie jest rekordowe, bowiem w badaniu uczestniczyły aż 1123 firmy. W okresie od maja do października 2024 r. przebadano ponad 410 tys. pracowników, zatrudnionych na 462 ...

    Prawo niezmiennie pozostaje jednym z najchętniej wybieranych kierunków studiów w Polsce. Potwierdzają to dane z raportu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, dotyczące wyników rekrutacji na rok akademicki 2023/2024, podczas której ...

    Mediana wynagrodzeń w województwie mazowieckim w 2023 roku wyniosła 8 317 PLN brutto i była wyższa o ponad 1 000 PLN od mediany dla całego kraju.

    W obecnych czasach coraz większą uwagę zwraca się na kwestię luki płacowej, co wynika głównie z przygotowań do wdrożenia dyrektywy Unii Europejskiej dotyczącej transparentności wynagrodzeń. W poprzednich publikacjach omówiliśmy ...

    Ile można było zarobić w branży IT w I kwartale 2024 roku? Oto dane theprotocol.it, portalu z ofertami pracy branży IT.