Kto szuka:
Ministerstwo Aktywów Państwowych w Warszawie
Stanowisko:
Radca prawny
Numer referencyjny:
145534
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- Praca przy komputerze, zagrożenie korupcją, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz, praca pod presją czasu, precedensowy charakter spraw
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca w budynku przy ul. Krucza 36/Wspólna 6,
- miejsce pracy: II p.,
- budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych:
wejście do budynku jest utwardzone z wkładem antypoślizgowym, wyposażone w automatyczne drzwi rozsuwne, pochylnię i transporter przyschodowy. Windy przystosowane do wjazdu wózków inwalidzkich, posiadające przyciski sterujące umożliwiające odczyt w alfabecie Braille’a, sygnalizację dźwiękową oraz niektóre - syntezator mowy. Budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo: korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami, niektóre toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Wykonuje zadania związane ze świadczeniem pomocy prawnej w sprawach będących w zakresie właściwości Departamentu, w tym: udziela porad i konsultacji prawnych kierownictwu oraz pracownikom Departamentu, również w sprawach dotyczących współpracy z organami nadzorowanych spółek Skarbu Państwa; opiniuje pod względem formalnoprawnym projekty uchwał walnych zgromadzeń i zgromadzeń wspólników (w tym statutów i umów spółek); opiniuje pod względem formalnoprawnym projekty umów, decyzji administracyjnych, postanowień wydawanych w postępowaniach administracyjnych, porozumień i innych aktów zawierających oświadczenia woli Ministra;
- Opiniuje stanowiska i propozycje rozstrzygnięć związanych z prowadzonymi w Departamencie sprawami (w tym m.in.: przekształcenia własnościowe, zbycie aktywów trwałych, tworzenie nowych podmiotów); sporządza opinie prawne w zakresie wątpliwości dotyczących spraw pozostających we właściwości Departamentu; przygotowuje i aktualizuje projekty pełnomocnictw i upoważnień, w zakresie spraw pozostających we właściwości Departamentu lub opiniuje takie projekty pod względem formalnoprawnym.
- Prowadzi, na wniosek dyrektora, sprawy sądowe, w szczególności: przygotowuje, do akceptacji przełożonych, propozycje kierunkowego stanowiska w sprawie procesowej (toczącej się z udziałem Skarbu Państwa – Ministra Aktywów Państwowych), opracowuje strategię procesową; wykonuje zastępstwo procesowe Skarbu Państwa przed sądami powszechnymi i administracyjnymi; przygotowuje i składa pisma procesowe oraz wykonuje inne czynności w toku postępowania; udziela wsparcia pracownikom Departamentu poprzez konsultacje prawne w sprawach, w których zastępstwo procesowe zostało przekazane Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej;
- Wykonuje zadania z obszaru legislacji, w szczególności: opiniuje projekty aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych w zakresie spraw pozostających we właściwości Departamentu; opiniuje projekty aktów normatywnych i innych dokumentów przygotowanych w ramach instytucji i organów Unii Europejskiej, w zakresie spraw pozostających we właściwości Departamentu; opiniuje projekty wewnętrznych aktów prawnych; udziela konsultacji prawnych przy redagowaniu projektów aktów prawnych i innych dokumentów rządowych z zakresu zadań Departamentu; opiniuje projekt wewnętrznego regulaminu organizacyjnego Departamentu oraz wkład do projektu regulaminu organizacyjnego Ministerstwa w zakresie zadań Departamentu; współpracuje z komórkami wewnętrznymi Departamentu w prowadzeniu procesu legislacyjnego;
- Występuje do właściwych organów o interpretację przepisów w sprawach budzących wątpliwości.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego co najmniej 2 lata w zakresie obsługi prawnej jednostek sektora finansów publicznych lub podmiotów gospodarczych;
- Uprawnienia zawodowe radcy prawnego
- Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej;
- Znajomość przepisów z zakresu prawa gospodarczego, w szczególności prawa spółek (m.in. Kodeks spółek handlowych);
- Znajomość ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym;
- Znajomość ustawy o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami;
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej;
- Umiejętności: obsługi systemu informacji prawnej, organizacji pracy i orientacji na osiąganie celów, pracy w zespole, komunikatywność, myślenie analityczne, kreatywność, rzetelność.
- [nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później] W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »