Kto szuka:
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Stanowisko:
Radca prawny
Numer referencyjny:
144667
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Praca na stanowisku wiąże się z częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz.
Na stanowisku wymagane jest upoważnienie do dostępu do
informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone”.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem:
Zakres zadań
- Występuje, zgodnie z udzielonymi pełnomocnictwami, w charakterze pełnomocnika procesowego w sprawach z udziałem: KPRM, jako pracodawcy lub jednostki organizacyjnej Skarbu Państwa, Prezesa RM, jako organu administracji lub statio fisci Skarbu Państwa, Szefa KPRM, w szczególności w sprawach cywilnych, pracowniczych, administracyjnych, w innych w sytuacji koniecznego zastępstwa nieobecnego radcy prawnego, samodzielnie podejmuje czynności procesowe i opracowuje strategię procesową, prowadzi korespondencję wewnętrzną i zewnętrzną w zakresie prowadzonego procesu.
- Uczestniczy w negocjacjach i przy zawieraniu skomplikowanych umów prawnych oraz bierze udział w przygotowywaniu umów zawieranych przez KPRM, opiniuje umowy cywilno-prawne zawierane w imieniu KPRM, opiniuje umowy o nabycie, korzystanie i zbycie praw do utworu w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Opiniuje projekty upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Prezesa RM, Szefa KPRM i Dyrektora Generalnego KPRM pod kątem ich poprawności formalnoprawnej, a także zabezpieczenia interesu Skarbu Państwa oraz udzielającego pełnomocnictwa lub dającego upoważnienie w zakresie pełnomocnictw i upoważnień związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.
- Udziela dyrektorom komórek organizacyjnych KPRM i pracownikom KPRM wyjaśnień w zakresie stosowania prawa oraz porad prawnych w zakresie wykonywanych przez nich zadań, w szczególności z zakresu prawa finansów publicznych, procedury administracyjnej, wyraża stanowisko w zakresie prawidłowości procedury realizacji zamówień publicznych poprzez potwierdzenie dopuszczalności zaproponowanego trybu udzielenia zamówienia oraz wyrażenie wiążącej opinii w zakresie konieczności zawarcia umowy pisemnej.
- Przygotowuje opinie prawne w sprawach zleconych przez Prezesa RM, Szefa KPRM, Dyrektora Generalnego KPRM i Zastępcę Dyrektora Departamentu, w szczególności z zakresu prawa finansów publicznych i prawa zamówień publicznych we wszelkich tego aspektach występujących w KPRM, procedury administracyjnej, procedury cywilnej, prawa cywilnego.
- Współdziała w tworzeniu projektów decyzji administracyjnych i postanowień Prezesa RM lub Szefa KPRM w zakresie formalnoprawnym, w celu zapewnienia zgodności z prawem.
- Prowadzi egzekucję należności zasądzonych na rzecz jednostki wyrokami sądów, a także poddanych egzekucji z aktu notarialnego.
- Wykonuje zadania pozostałych radców prawnych w przypadku ich nieobecności.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze- Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w zakresie związanym z obsługą prawną
- Posiadanie wpisu na listę radców prawnych (co najmniej od roku)
- Posiadanie wiedzy z zakresu: przepisów prawa, poglądów doktryny oraz aktualnego orzecznictwa w zakresie prawa i procedury cywilnej, prawa pracy i ustaw regulujących stosunek pracy w KPRM, zamówień publicznych, finansów publicznych i dyscypliny finansów publicznych, zasad realizacji projektów współfinansowanych ze środków UE, zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
- Posiadanie umiejętności z zakresu: interpretowania i stosowania prawa w praktyce, redagowania tekstów;
- Posiadanie kompetencji miękkich: organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, myślenie analityczne, komunikacja, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, negocjowanie
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie w zakresie finansów publicznych; zamówień publicznych; ochrony informacji niejawnych; funduszy strukturalnych i prawa UE; prawa pracy; prawa karnego; prawa cywilnego; prawa konstytucyjnego; prawa i postępowania administracyjnego
- Znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym B2 lub innego języka urzędowego Unii Europejskiej na poziomie odpowiadającym B2
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »