Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
radca prawny
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Ministerstwo Zdrowia w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
radca prawny do spraw obsługi prawnej w Wydziale Obsługi Prawnej I w Departamencie Prawnym
00-952 Warszawa ul. Miodowa 15
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Prowadzi sprawy przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi, Sądem Najwyższym i Trybunałem Konstytucyjnym oraz innymi organami, w tym przygotowuje pisma procesowe, w szczególności pozwy, odpowiedzi na pozwy, apelacje, odpowiedzi na apelacje, skargi kasacyjne, odpowiedzi na skargi kasacyjne (zastępstwo procesowe) w celu zapewnienia prawidłowej obsługi prawnej.
- Opracowuje i opiniuje projekty umów cywilnoprawnych, projekty postanowień i decyzji administracyjnych, projekty odpowiedzi organu na skargi do sądów administracyjnych w celu zapewnienia zgodności realizowanych działań z przepisami krajowymi.
- Sporządza opinie prawne, ekspertyzy i analizy z zakresu działu „zdrowie” w celu wyjaśnienia zagadnień prawnych na pisemny wniosek komórek organizacyjnych MZ i podmiotów zewnętrznych.
- Opiniuje projekty pełnomocnictw i upoważnień, w celu zapewnienia zgodnego z prawem przedstawicielstwa Ministra Zdrowia i Dyrektora Generalnego Ministerstwa Zdrowia.
- Sporządza projekty zawiadomień do organów ścigania o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w zakresie właściwości Departamentu Prawnego lub opiniuje projekty zawiadomień do organów ścigania o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przygotowane i przekazane przez komórki organizacyjne Ministerstw Zdrowia, zgodnie z właściwością merytoryczną
- Prowadzi postępowania administracyjne dotyczące mienia znacjonalizowanego na podstawie aktów nacjonalizacyjnych Ministra Zdrowia.
- Uczestniczy w opiniowaniu projektów aktów prawnych opracowanych przez komórki merytoryczne Ministerstwa Zdrowia lub kierowanych w ramach uzgodnień do Ministra Zdrowia, przez inne organy w celu zapewnienia ich zgodności z prawem krajowym.
- Sporządza opinie prawne, analizy, interpretacje i ekspertyzy prawne w zakresie wdrażania inwestycji w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Warunki pracy
- Departament Prawny mieści się Warszawie przy ul. Miodowej 15 na II piętrze; winda znajduje się w budynku „B”; budynek jest częściowo dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich; w budynku „B” i „C” jest toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
- Praca biurowa wykonywana jest w pozycji siedzącej przy komputerze, co najmniej 4 godziny dziennie.
- Praca wiąże się z permanentną obsługą klientów zewnętrznych i pod presją czasu oraz krajowymi lub zagranicznymi wyjazdami służbowymi.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w zawodzie radcy prawnego
pozostałe wymagania niezbędne:
- Uprawnienia radcy prawnego – wpis na listę radców prawnych
- Wiedza systemowa z zakresu działu „zdrowie”;
- Znajomość prawa administracyjnego i procedury administracyjnej;
- Znajomość prawa cywilnego i procedury cywilnej;
- Znajomość prawa pracy;
- Znajomość ustawy o finansach publicznych;
- Znajomość ustawy - Prawo zamówień publicznych;
- Znajomość zasad techniki prawodawczej;
- Umiejętność argumentowania;
- Umiejętność pracy zespołowej;
- Myślenie analityczne.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Wpis na listę radców prawnych potwierdzony dokumentem
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2024-09-27
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Zdrowia, Biuro Administracyjne, ul. Miodowa 15, 00–952 Warszawa z dopiskiem: „DP 2762"
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »