Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
radca
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Ministerstwo Sportu i Turystyki w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
radca do spraw skarg, wniosków i petycji, kontroli zarządczej oraz zgłoszeń w zakresie naruszeń prawa w Departamencie Kontroli
00-082 Warszawa ul. Senatorska 14
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Koordynuje przyjmowanie i rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji wpływających do Ministerstwa poprzez prowadzenie ich rejestrów oraz organizację przyjęć interesantów w tym zakresie.
- Koordynuje i prowadzi sprawy wynikające ze zgłoszeń wewnętrznych i zewnętrznych dokonywanych w trybie ustawy o ochronie sygnalistów, zgodnie z obowiązującą w Ministerstwie procedurą przyjmowania zgłoszeń, w tym w szczególności przyjmuje zgłoszenia, podejmuje działania następcze, komunikuje się z sygnalistą.
- Koordynuje zadania w ramach kontroli zarządczej, w tym: a) przygotowanie projektu planu działalności Ministra i sprawozdania z wykonania tego planu; b) przygotowanie, przeprowadzenie i analizę wyników samooceny kontroli zarządczej oraz związanych z procesem zarządzania ryzykiem; c) przygotowanie projektu oświadczenia o stanie kontroli zarządczej.
- Sporządza sprawozdania, analizy, przygotowuje projekty wewnętrznych aktów prawnych, komunikaty.
- Koordynuje obsługę kontroli zewnętrznych prowadzonych w Ministerstwie przez Najwyższą Izbę Kontroli i inne organy kontroli państwowej w szczególności poprzez monitorowanie terminowego udzielania kontrolerom wyjaśnień przez komórki kontrolowane, przygotowanie ostatecznych stanowisk do wyników kontroli oraz monitorowanie realizacji wniosków pokontrolnych.
- Przygotowuje materiały informacyjno-edukacyjne, w tym materiały szkoleniowe z zakresu kontroli zarządczej i kwestii objętych przepisami ustawy o ochronie sygnalistów, prowadzi szkolenia dla pracowników.
- Prowadzi zakładkę w wewnętrznym portalu intranetowym Ministerstwa dotyczącą kwestii związanych z tematyką sygnalistów i kontroli zarządczej.
Warunki pracy
-
nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)
-
zagrożenie korupcją
-
permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
Budynek ul. Senatorska 14
- budynek Pałac Blanka. Budynek jednopiętrowy, bez podjazdu dla wózków inwalidzkich. Na wyposażeniu budynku znajduje się transporter gąsiennicowy typu T09 „ROBY” przeznaczony do transportu po schodach osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim;
- ograniczona możliwość poruszania się na wózkach inwalidzkich pomiędzy piętrami, konieczna asysta innego pracownika/opiekuna;
- udogodnienia dla osób niewidomych: przy wejściu głównym terminal z informacją o obiekcie który zawiera: wypukły plan obiektu (tyflograficzny), system nagłaśniający odczytujący komunikaty, podpisy poszczególnych elementów panelu – brajlowskie, budynek znajduje się w bazie obiektów z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych, poprzez aplikację YourWay;
- przy wejściu głównym po lewej stronie na pierwszym stopniu, znajduje się słupek z przyciskiem wzywającym dla osób z niepełnosprawnością ruchową;
- przemieszczanie się pomiędzy budynkami Ministerstwa Sportu i Turystyki na dystansie od 100 do 1000 m (4-15 min);
- udogodnienia dla rowerzystów – parking, prysznic.
Budynek ul. Senatorska 12
- budynek bez podjazdu dla wózków inwalidzkich. Na wyposażeniu budynku znajduje się transporter gąsiennicowy typu T09 „ROBY” przeznaczony do transportu po schodach osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim;
- pomieszczenia służbowe usytuowane na 1 i 2 piętrze budynku – możliwość wjazdu windą;
- na piętrach udogodnienia dla osób niewidomych: przy wejściu terminal z informacją o obiekcie który zawiera: wypukły plan obiektu (tyflograficzny), system nagłaśniający odczytujący komunikaty, podpisy poszczególnych elementów panelu – brajlowskie, budynek znajduje się, w bazie obiektów z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych, poprzez aplikację YourWay;
- przemieszczanie się pomiędzy budynkami Ministerstwa Sportu i Turystyki na dystansie od 100 do 1000 m (4-15 min).
Budynek ul. Marszałkowska 142
- budynek Centrum Królewska. Budynek 14-kondygnacyjny;
- pomieszczenia służbowe usytuowane na 2 piętrze budynku – wjazd/zjazd windy;
- nie występują szkodliwe/niebezpieczne warunki pracy;
- swobodny dostęp do obiektu oraz na piętro 2 dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim;
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niedosłyszącym oraz głuchoniemym;
- praca w pokoju wieloosobowym;
- praca przy komputerze oraz przy użyciu urządzeń biurowych, np.: kserokopiarka, skaner, niszczarka;
- przemieszczanie się pomiędzy budynkami Ministerstwa Sportu i Turystyki na dystansie od 100 do 1000 m (4-15 min);
- udogodnienia dla rowerzystów – parking i szatnie.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Informacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w MSiT znajdują się na stronie:
https://www.gov.pl/web/sport/zgloszenia-wewnetrzne
Ważne uwagi dotyczące wymaganych dokumentów i oświadczeń:
- CV musi być własnoręcznie podpisane.
- Składane oświadczenia muszą być opatrzone bieżącą datą oraz własnoręcznym podpisem. Wzory oświadczeń obowiązujące przy naborach do pracy w Ministerstwie Sportu i Turystyki dostępne są pod adresem: https://www.gov.pl/web/sport/dokumenty-do-pobrania-dlakandydatow
- Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane: CV i oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów
- Dokumentami potwierdzającymi długość doświadczenia zawodowego / stażu pracy są dokumenty jednoznacznie potwierdzające zamknięty okres świadczenia pracy: np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu. Umowy o pracę, umowy cywilnoprawne nie są dokumentami potwierdzającymi zamknięte okresy doświadczenia zawodowego.
- Dokumentami potwierdzającymi charakter wykonywanej pracy są np. zakresy obowiązków/czynności, opisy stanowisk pracy.
- Za datę złożenia dokumentów uznaje się datę wpływu bądź osobistego dostarczenia do urzędu.
- Oferty niekompletne i dostarczone po terminie (decyduje data wpływu oferty do urzędu/wpływu na skrzynkę mailową) nie będą rozpatrywane.
- Po upływie terminu składania ofert pracy, kandydatki/kandydaci nie mogą ich uzupełnić.
- W przypadku przesłania dokumentów za pośrednictwem ePUAP wiadomość musi być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym zweryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub zaufanym profilem.
- Kandydatki/kandydaci którzy składają dokumenty za pośrednictwem poczty elektroniczej, dopuszczeni do udziału w naborze, są zobowiązani dostarczyć oryginały własnoręcznie podpisanych oświadczeń najpóźniej w dniu rozmów kwalifikacyjnych.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego
- w urzędzie administracji publicznej co najmniej 3 lata oraz w prowadzeniu szkoleń/wystąpień publicznych lub innych form kształcenia dorosłych co najmniej 1 rok.
pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego i aktów wykonawczych w zakresie realizowanych zadań.
- Znajomość ustawy o petycjach.
- Znajomość przepisów regulujących kwestie kontroli zarządczej w administracji publicznej.
- Znajomość ustawy o ochronie sygnalistów.
- Znajomość problematyki związanej z zarządzaniem ryzykiem.
- Kompetencje miękkie: rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, myślenie analityczne, komunikacja.
- Umiejętność obsługi pakietu MS Office.
- Umiejętność skutecznego komunikowania się w mowie i w piśmie.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- CV (podpisane odręcznie).
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie posiadania co najmniej 4 lat doświadczenia zawodowego/stażu pracy: w urzędzie administracji publicznej co najmniej 3 lata oraz w prowadzeniu szkoleń/wystąpień publicznych lub innych form kształcenia dorosłych co najmniej 1 rok (dokumentami potwierdzającymi długość posiadanego doświadczenia zawodowego/stażu pracy są dokumenty potwierdzające zamknięty okres zatrudnienia: np. zaświadczenia o zatrudnieniu, świadectwa pracy; dokumentami potwierdzającymi charakter/obszar posiadanego doświadczenia zawodowego/stażu pracy są: np. zakresy obowiązków/czynności, opisy stanowisk pracy).
- Wzory oświadczeń są dostępne pod adresem: https://www.gov.pl/web/sport/dokumenty-do-pobrania-dlakandydatow.
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat pracowała/ł lub pełniła/ł służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była/ł współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2024-11-12
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Sportu i Turystyki
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Senatorska 14
00-082 Warszawa
lub składając osobiście w Kancelarii z dopiskiem: DK/39/2024
Zachęcamy do składania dokumentów w wersji elektronicznej w formie skanu na adres: nabory@msit.gov.pl. W temacie wiadomości proszę dodać wyraźny dopisek: DK/39/2024.
Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane.
Prosimy o zapoznanie się z ważnymi uwagami dotyczącymi wymaganych dokumentów i oświadczeń.
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »