Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
naczelnik wydziału
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
naczelnik wydziału w Wydziale ds. Współpracy Prawnej Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych i Legislacji w Departamencie Funduszy
00-513 Warszawa ul. Nowogrodzka 1/3/5
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Koordynuje pracę i na bieżąco zarządza podległym Wydziałem.
- Inicjuje i prowadzi prace legislacyjne w zakresie spraw dotyczących FGŚP pozostających we właściwości Departamentu, w szczególności opracowuje projekty założeń projektów ustaw, projekty ustaw oraz akty wykonawcze.
- Koordynuje proces udzielania ulg w spłacie należności cywilnoprawnych/ publicznoprawnych w zakresie wpływających do Ministerstwa wniosków marszałków województw i dyrektorów wojewódzkich urzędów pracy w sprawie określenia warunków zwrotu należności FGŚP, odstąpienia od dochodzenia zwrotu należności FGŚP w tym odraczania lub umarzania należności FGŚP.
- Opracowuje projekty stanowisk i opinii do projektów aktów prawnych i projekty innych dokumentów rządowych, przedkładanych w ramach uzgodnień wewnętrznych i konsultacji międzyresortowych.
- Monitoruje proces przygotowywania projektów odpowiedzi, wyjaśnień i interpretacji dotyczących ochrony roszczeń pracowniczych i działalności FGŚP, w tym decyzji interpretacyjnych oraz odpowiedzi na pytania prejudycjalne.
- Przygotowuje projekty pełnomocnictw do wykonywania zadań w imieniu dysponenta FGŚP, w szczególności przez Sekretarza Stanu/Podsekretarza Stanu, kierownictwo DF oraz przez marszałków województw.
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/Oswiadczenie-dla-potrzeb-naborow
- Oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie.
- Do ofert składanych mailowo należy dołączyć zeskanowane własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni.
- W przypadku kandydatów, którzy uzyskali wykształcenie wyższe w uczelni zagranicznej należy dołączyć kopię
dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz
pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię. - W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski
dokonane przez tłumacza przysięgłego. - Spełnienie wymagania w zakresie długości doświadczenia zawodowego należy udokumentować kopiami dokumentów jednoznacznie potwierdzającymi zamknięty okres świadczenia pracy (m. in. kopiami świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, zaświadczeń potwierdzających świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych lub wolontariatu/staży/praktyk). Umowy o pracę, umowy cywilnoprawne nie są dokumentami potwierdzającymi okresy doświadczenia zawodowego.
- Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie
dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane
oświadczenia. - W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji.
Oferty można składać w godzinach pracy Urzędu (8:15-16:15). - Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które spełniają
wymagania formalne.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze obsługi prawnej lub opracowywaniu projektów aktów prawnych
pozostałe wymagania niezbędne:
- bardzo dobra znajomość j. angielskiego (co najmniej na poziomie B2)
- znajomość ustawy o ochronie roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy
- znajomość ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz aktów wykonawczych
- znajomość ustawy Prawo upadłościowe
- znajomość ustawy Prawo restrukturyzacyjne
- znajomość ustawy Prawo przedsiębiorców
- znajomość ustawy Kodeks cywilny
- znajomość „Zasad Techniki Prawodawczej” – załącznika do rozporządzenia w sprawie „Zasad Techniki Prawodawczej”
- znajomość ustawy o finansach publicznych
- znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- znajomość Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/94/WE w sprawie ochrony pracowników na wypadek niewypłacalności pracodawcy
- umiejętność analizy i syntezy informacji
- umiejętność zarządzania zespołem
- umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- umiejętność współpracy
- komunikatywność
- rzetelność
- umiejętność obsługi komputera: MS Office
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka obcego na wymaganym poziomie lub oświadczenie o znajomości języka obcego na wymaganym poziomie
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-01-14
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa
Aplikację można złożyć:
• przez Internet za pomocą ePUAP
• mailowo na adres: rekrutacja@mrips.gov.pl
• osobiście w siedzibie urzędu
• przesłać pocztą
z wyraźnym dopiskiem w liście motywacyjnym, temacie maila, na kopercie: DF-9
(o ważności aplikacji decyduje data wpływu do MRPiPS)
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »