Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
młodszy specjalista
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
młodszy specjalista w Wydziale Transgranicznych i Strategicznych Ocen Oddziaływania na Środowisko w Departamencie Ocen Oddziaływania na Środowisko
02-305 Warszawa Al. Jerozolimskie 136
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- uczestniczy w prowadzeniu spraw związanych z udziałem Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w procedurach transgranicznych ocen oddziaływania na środowisko, dotyczących projektów dokumentów oraz planowanych przedsięwzięć;
- prowadzi bazy informacji przydatnych w prowadzonych przez Wydział postępowaniach (np. aktualizowana na bieżąco baza postępowań dla elektrowni wiatrowych na pograniczu), opracowuje zestawienia informacji i analizy konieczne doraźnie, w konkretnych przypadkach (np. zestawienie informacji o przyjętych w różnych państwach podejściach w interpretowaniu danego przepisu prawa międzynarodowego);
- uczestniczy w opiniowaniu projektów aktów prawnych i innych dokumentów pod kątem ich zgodności z obowiązującymi przepisami w zakresie transgranicznych ocen oddziaływania na środowisko;
- bierze udział w spotkaniach, w tym międzynarodowych, w zakresie związanym z systemem ocen oddziaływania na środowisko, w tym zwłaszcza z transgranicznymi ocenami oddziaływania na środowisko, przygotowuje prezentacje na spotkania, w tym międzynarodowe, w tym organizuje spotkania międzynarodowe których organizacja leży w obowiązkach Punktu Kontaktowego Espoo;
- przygotowuje wkłady do odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie w zakresie transgranicznych ocen oddziaływania na środowisko.
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych.
Realizacja zadań wiąże się z:
- krajowymi lub zagranicznymi wyjazdami służbowymi,
- zagrożeniem korupcją,
- częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz.
Budynek jest częściowo dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, drzwi wewnętrzne odpowiedniej szerokości oraz windy dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Brak odpowiednio przystosowanych łazienek.
W budynku nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.
- Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
- W przypadku aplikowania w formie papierowej oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/gdos/wzory-oswiadczen.
- Wszystkie oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane.
- Za kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy uważa się dokumenty wyraźnie wskazujące na wykonywanie zadań w wymaganym obszarze (np. jeżeli na świadectwie pracy widnieje stanowisko specjalisty, należy dołączyć do niego kopię zakresu wykonywanych obowiązków/zadań/czynności na zajmowanym stanowisku, wystawiony przez pracodawcę).
- Za datę złożenia dokumentów uznaje się datę wpływu bądź osobistego dostarczenia oferty do Urzędu.
- Prosimy o podawanie aktualnego nr telefonu oraz adresu e-mail.
- Informacje na temat procedury zgłoszeń wewnętrznych w GDOŚ znajdują się na stronie internetowej:https://www.gov.pl/web/gdos/zgloszenia-wewnetrzne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe z dziedziny nauk: inżynieryjno-technicznych: architektura i urbanistyka, inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka; rolniczych: leśnych, rolnictwa i
ogrodnictwa, zootechniki i rybactwa; społecznych: geografia społeczno- ekonomiczna i gospodarka przestrzenna; ścisłych i przyrodniczych: biologicznych, o Ziemi i środowisku;
doświadczenie zawodowe/staż pracy
doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- Znajomość prawa krajowego, UE oraz międzynarodowego w zakresie transgranicznych ocen oddziaływania na środowisko
- Znajomość zagadnień dotyczących ochrony środowiska
- Umiejętność analitycznego myślenia i rozwiązywania problemów
- Umiejętność argumentowania
- Umiejętność skutecznego komunikowania się
- Umiejętność dobrej organizacji pracy własnej
- Umiejętność działania w sytuacjach stresowych
- Umiejętność nawiązywania i utrzymywania kontaktów w środowisku międzynarodowym
- Umiejętność pracy zespołowej
- Umiejętność obsługi pakietu MS Office
- Informacja dla osób urodzonych przed 1 sierpnia 1972 roku: W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie z zakresu zagadnień dotyczących ocen oddziaływania na środowisko, z zakresu procedur administracyjnych (Kodeks postępowania administracyjnego)
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celu rekrutacji w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-02-12
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Zachęcamy do aplikowania w formie elektronicznej.
Dokumenty można także dostarczyć osobiście w zamkniętej kopercie lub wysłać na adres:
Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
Al. Jerozolimskie 136
02-305 Warszawa
z dopiskiem:
młodszy specjalista DOOŚ-1/2025
Oświadczenia w wersji papierowej prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/gdos/wzory-oswiadczen
Link do aplikowania online: https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=a1379258a8704abfb1563f48a8b2e2a4
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »