Kto szuka:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Stanowisko:
Główny specjalista do spraw legislacji
Numer referencyjny:
149665
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury).
- Zagrożenie korupcją.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Opracowuje i nowelizuje projekty aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych pozostających w kompetencji Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.
- Sporządza opinie oraz wkłady merytoryczne do projektów aktów normatywnych i dokumentów opracowanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa, inne urzędy centralne, organy Unii Europejskiej oraz organizacje międzynarodowe w obszarze niepełnosprawności.
- Opracowuje projekty opinii prawnych i udziela wyjaśnień na potrzeby komórek organizacyjnych Biura oraz Ministerstwa z zakresu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych.
- Analizuje obowiązujące przepisy prawa dotyczące osób niepełnosprawnych oraz sygnalizuje potrzeby podjęcia inicjatywy legislacyjnej.
- Udziela klientom zewnętrznym wyjaśnień dotyczących przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i aktów wykonawczych oraz z zakresu pomocy publicznej.
- Sporządza i prezentuje stanowisko Biura do projektów aktów prawnych podczas udziału w konferencjach uzgodnieniowych, w pracach Komisji Prawniczych organizowanych przez Rządowe Centrum Legislacji, komisjach i podkomisjach sejmowych i senackich, Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.
- Przygotowuje projekty odpowiedzi i wyjaśnień na interpelacje, wystąpienia i zapytania poselskie, wystąpienia i oświadczenia senatorów w sprawach dotyczących problematyki osób niepełnosprawnych.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze i ukończona aplikacja legislacyjna lub wyższe prawnicze i 4 lata pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych (w przypadku braku ukończonej aplikacji legislacyjnej)doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych (w przypadku braku ukończonej aplikacji legislacyjnej)
- znajomość przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i przepisów wykonawczych
- znajomość zasad techniki prawodawczej
- znajomość przepisów określających tryb prowadzenia prac legislacyjnych
- znajomość przepisów ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
- znajomość przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz aktów wykonawczych
- znajomość przepisów Unii Europejskiej w zakresie pomocy publicznej
- znajomość Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych
- znajomość przepisów Kodeksu pracy
- umiejętność analizy i syntezy informacji
- komunikatywność
- umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- umiejętność współpracy
- rzetelność
- umiejętność obsługi komputera: MS Office
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »