Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
główny specjalista do spraw legislacji
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw legislacji w Wydziale Legislacji w Departamencie Prawa Pracy
00-513 Warszawa ul. Nowogrodzka 1/3/5
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Prowadzi obsługę procesu legislacyjnego z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: - zgłasza propozycje do wykazów prac legislacyjnych prowadzonych przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów, - opracowuje projekty aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części, - opracowuje projekty aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo; - opiniuje projekty aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części; - opiniuje projekty aktów prawnych wewnętrznie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo; - opiniuje projekty aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo; - opiniuje projekty aktów prawnych oraz innych dokumentów regulujących funkcjonowanie komitetów/ zespołów grup roboczych; - uzgadnia i konsultuje projekty aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych z właściwymi komórkami Ministerstwa, organami i instytucjami; - reprezentuje Ministra w pracach nad projektami aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych (w tym: udział w posiedzeniach konferencji uzgodnieniowych, Komisji Prawniczych, komitetów Rady Ministrów, Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego oraz w pracach parlamentarnych); - monitoruje i prowadzi sprawozdawczości z procesu legislacyjnego nad poszczególnymi projektami.
- Monitoruje stan prawny i orzecznictwo oraz standardy/ rekomendacje/ wytyczne/ opinie, etc. z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: - analizuje aktualny stany prawny, orzecznictwo i poglądy doktryny/ standardy/ rekomendacje/ wytyczne/ opinie; - analizuje planowane zmiany prawne; - przekazuje informacje zainteresowanym.
- Prowadzi obsługę udziału przedstawicieli Ministerstwa w spotkaniach i posiedzeniach krajowych, w tym głównie w pracach zespołów tworzonych w ramach Rady Dialogu Społecznego, w tym: - przygotowuje i/ lub uzgadnia dokumenty prezentujące stanowisko Ministerstwa; - przygotowuje materiały dla przedstawicieli Ministerstwa; - prowadzi i/ lub bierze udział w spotkaniach i posiedzeniach; - przygotowuje/ uzgadnia dokumenty podsumowujące; - monitoruje realizację zobowiązań wynikających z udziału w spotkaniach/ posiedzeniach.
- Dokonuje interpretacji i wyjaśnień aktualnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie indywidualnego prawa pracy, w tym udziela, w formie pisemnej, odpowiedzi na zapytania i interpelacje poselskie oraz wnioski o udostępnienie informacji publicznej/inne wnioski i zapytania.
- Przygotowuje materiały informacyjne oraz upowszechnia informacje w zakresie dotyczącym spraw prowadzonych przez Wydział, w tym: - udziela odpowiedzi na pytania dziennikarzy; - reaguje na krytykę prasową, przygotowuje polemiki, sprostowania; - przygotowuje materiały pomocnicze dla Kierownictwa na potrzeby wystąpień medialnych oraz projektów wypowiedzi Kierownictwa resortu (artykuły, wywiady, odpowiedzi na pytania, wydawnictwa okazjonalne itp.).
- Dokonuje analiz prawnych z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: - sporządza opinie prawne; - przygotowuje projekty opinii/ wyjaśnień/ interpretacji/ oceny.
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury).
- Zagrożenie korupcją.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/Oswiadczenie-dla-potrzeb-naborow
- Oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie.
- Do ofert składanych mailowo należy dołączyć zeskanowane własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni.
- W przypadku kandydatów, którzy uzyskali wykształcenie wyższe w uczelni zagranicznej należy dołączyć kopię dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.
- W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
- Spełnienie wymagania w zakresie długości doświadczenia zawodowego należy udokumentować kopiami dokumentów jednoznacznie potwierdzającymi zamknięty okres świadczenia pracy (m. in. kopiami świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, zaświadczeń potwierdzających świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych
lub wolontariatu/staży/praktyk). Umowy o pracę, umowy cywilnoprawne nie są dokumentami potwierdzającymi okresy doświadczenia zawodowego. - Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji.
- Oferty można składać w godzinach pracy Urzędu (8:15-16:15).
- Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które spełniają wymagania formalne.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy o ochronie sygnalistów z 14 czerwca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 928) informujemy, że w naszym urzędzie obowiązuje zarządzenie Dyrektora Generalnego z 18 grudnia 2024 r. w sprawie procedury dokonywania zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze i ukończona aplikacja legislacyjna lub wyższe prawnicze i 4 lata pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych (w przypadku braku ukończonej aplikacji legislacyjnej)
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego
pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych (w przypadku braku ukończonej aplikacji legislacyjnej)
pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość Kodeksu pracy i aktów wykonawczych wydanych na podstawie przepisów zawartych w działach IV, V, VII-IX i XV Kodeksu pracy,
- Znajomość ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych
- Znajomość ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników
- Znajomość ustawy o dniach wolnych od pracy
- Znajomość ustawy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług
- Znajomość przepisów określających tryb prowadzenia prac legislacyjnych
- Znajomość Zasad techniki prawodawczej
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Komunikatywność
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Rzetelność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-02-25
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa
Aplikację można złożyć:
- przez Internet za pomocą ePUAP
- mailowo na adres: rekrutacja@mrpips.gov.pl
- osobiście w siedzibie urzędu
- przesłać pocztą
z wyraźnym dopiskiem w liście motywacyjnym, temacie maila, na kopercie: DPP-3
(o ważności aplikacji decyduje data wpływu do MRPiPS)
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »