eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy WarszawaGłówny specjalista do spraw legislacji

Kto szuka:

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Stanowisko:

Główny specjalista do spraw legislacji

Numer referencyjny:

146798

Lokalizacja:

Warszawa

mazowieckie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury).
  • Zagrożenie korupcją.
  • Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
  • Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.

     



Zakres zadań

  • Prowadzi obsługę procesu legislacyjnego z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: - zgłasza propozycje do wykazów prac legislacyjnych prowadzonych przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów, - opracowuje projekty aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części, - opracowuje projekty aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo; - opiniuje projekty aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części; - opiniuje projekty aktów prawnych wewnętrznie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo; - opiniuje projekty aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo; - opiniuje projekty aktów prawnych oraz innych dokumentów regulujących funkcjonowanie komitetów/ zespołów grup roboczych; - uzgadnia i konsultuje projekty aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych z właściwymi komórkami Ministerstwa, organami i instytucjami; - reprezentuje Ministra w pracach nad projektami aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych (w tym: udział w posiedzeniach konferencji uzgodnieniowych, Komisji Prawniczych, komitetów Rady Ministrów, Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego oraz w pracach parlamentarnych); - monitoruje i prowadzi sprawozdawczości z procesu legislacyjnego nad poszczególnymi projektami.
  • Monitoruje stan prawny i orzecznictwo oraz standardy/ rekomendacje/ wytyczne/ opinie, etc. z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: - analizuje aktualny stany prawny, orzecznictwo i poglądy doktryny/ standardy/ rekomendacje/ wytyczne/ opinie; - analizuje planowane zmiany prawne; - przekazuje informacje zainteresowanym.
  • Prowadzi obsługę udziału przedstawicieli Ministerstwa w spotkaniach i posiedzeniach krajowych, w tym głównie w pracach zespołów tworzonych w ramach Rady Dialogu Społecznego, w tym: - przygotowuje i/ lub uzgadnia dokumenty prezentujące stanowisko Ministerstwa; - przygotowuje materiały dla przedstawicieli Ministerstwa; - prowadzi i/ lub bierze udział w spotkaniach i posiedzeniach; - przygotowuje/ uzgadnia dokumenty podsumowujące; - monitoruje realizację zobowiązań wynikających z udziału w spotkaniach/ posiedzeniach.
  • Dokonuje interpretacji i wyjaśnień aktualnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie indywidualnego prawa pracy, w tym udziela, w formie pisemnej, odpowiedzi na zapytania i interpelacje poselskie oraz wnioski o udostępnienie informacji publicznej/inne wnioski i zapytania.
  • Przygotowuje materiały informacyjne oraz upowszechnia informacje w zakresie dotyczącym spraw prowadzonych przez Wydział, w tym: - udziela odpowiedzi na pytania dziennikarzy; - reaguje na krytykę prasową, przygotowuje polemiki, sprostowania; - przygotowuje materiały pomocnicze dla Kierownictwa na potrzeby wystąpień medialnych oraz projektów wypowiedzi Kierownictwa resortu (artykuły, wywiady, odpowiedzi na pytania, wydawnictwa okazjonalne itp.).
  • Dokonuje analiz prawnych z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: - sporządza opinie prawne; - przygotowuje projekty opinii/ wyjaśnień/ interpretacji/ oceny.

Wymagania stawiane pracownikowi:

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze i ukończona aplikacja legislacyjna lub wyższe prawnicze i 4 lata pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych (w przypadku braku ukończonej aplikacji legislacyjnej)
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych (w przypadku braku ukończonej aplikacji legislacyjnej)
  • Znajomość Kodeksu pracy i aktów wykonawczych wydanych na podstawie przepisów zawartych w działach IV, V, VII-IX i XV Kodeksu pracy,
  • Znajomość ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych
  • Znajomość ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników
  • Znajomość ustawy o dniach wolnych od pracy
  • Znajomość ustawy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług
  • Znajomość przepisów określających tryb prowadzenia prac legislacyjnych
  • Znajomość Zasad techniki prawodawczej
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Komunikatywność
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Umiejętność współpracy
  • Rzetelność
  • Umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Kontakt do pracodawcy:

Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




Oferta pochodzi z serwisu
oferty pracy praca
POPRZEDNIA OFERTA Specjalista Wszystkie oferty NASTĘPNA OFERTA Specjalista

Szukasz pracownika?
Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

sprawdź szczegóły

data publikacji: 2025-01-12

do końca oferty: 16 dni

pracodawca: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

branże: Prawo

aplikuj

Sprawdź oferty na podobne stanowiska

Praca - wiadomości i porady

Polska uplasowała się na 9. miejscu na świecie w rankingu największych podwyżek płacy minimalnej, ze wzrostem o 18,9% rok do roku - wynika z analizy Picodi Polska.

W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń, w 2023 roku uczestniczyło 80 290 osób. 75% uczestników mieszka w miastach powyżej 100 000 mieszkańców, 74% ma wykształcenie wyższe, a 84% jest zatrudnionych w firmach prywatnych. W artykule ...

Główny Urząd Statystyczny poinformował, że we wrześniu 2024 roku przeciętne miesięczne wynagrodzenie było o 10,3% wyższe r/r i wyniosło 8140,98 zł brutto.

Trudne i emocjonalnie wymagające rozmowy są elementem codzienności każdego człowieka, spotykamy się z nimi zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Chociaż zwykle uznawane za niewygodne, to najczęściej spełniają kluczową funkcję w ...

W konsekwencji wrześniowej powodzi stanem klęski żywiołowej zostało objętych 749 miejscowości i 2 mln 390 tys. osób. Realnie powódź dotknęła 57 tys. osób, które nadal usuwają jej skutki ze swoich domów czy miejscowości. Warto ...