Kto szuka:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Stanowisko:
Główny specjalista
Numer referencyjny:
151094
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Zagrożenie korupcją.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).
Zakres zadań
- Opracowuje projekty aktów prawnych w obszarze emerytur i rent z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz uprawnień inwalidów wojennych i wojskowych, ofiar wojny, kombatantów oraz osób represjonowanych oraz uczestniczy w procesie legislacyjnym projektów aktów normatywnych regulujących system ubezpieczeń społecznych w celu wprowadzenia nowych rozwiązań odpowiadających sytuacji społeczno-gospodarczej kraju.
- Opracowuje opinie i przygotowuje projekty stanowisk rządu do prezydenckich, poselskich, senackich i obywatelskich projektów aktów normatywnych oraz przedstawia wnioski i opinie do projektów aktów normatywnych przygotowanych przez Departamenty Ministerstwa oraz inne resorty.
- Przygotowuje i udziela odpowiedzi i wyjaśnień o charakterze interpretacyjnym z zakresu emerytur i rent z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz uprawnień inwalidów wojennych i wojskowych, ofiar wojny, kombatantów oraz osób represjonowanych w celu wyjaśnienia przepisów i przedstawienia stanowiska resortu.
- Analizuje funkcjonowanie poszczególnych rodzajów świadczeń z systemu emerytur i rent, w tym z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz ocenia ich funkcjonowanie w celu dokonania zgodności i spójności analizowanych i weryfikowanych regulacji z systemem ubezpieczeń społecznych.
- Prowadzi sprawy związane z nadzorem Ministra nad ZUS oraz podległością Szefa Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych Ministrowi m.in. wyjaśnia i interpretuje wątpliwości odnośnie przepisów będących we właściwości Wydziału w celu zapewnienia jednolitej wykładni obowiązujących przepisów.
- Opracowuje stanowiska Ministra w sprawach z zakresu emerytur i rent dla potrzeb postępowania toczącego się przed Trybunałem Konstytucyjnym w celu zapewnienia zgodności weryfikowanych regulacji z systemem ubezpieczeń społecznych.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze ubezpieczeń społecznych
- znajomość systemu ubezpieczeń społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem aktów prawnych regulujących kwestie świadczeń emerytalno – rentowych przysługujących z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz z systemu zaopatrzenia emerytalnego
- znajomość przepisów w zakresie uprawnień inwalidów wojennych i wojskowych, ofiar wojny, kombatantów oraz osób represjonowanych
- znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
- umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- umiejętność współpracy
- umiejętność analizy i syntezy informacji
- komunikatywność
- rzetelność
- umiejętność obsługi komputera: MS Office
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »