Kto szuka:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Stanowisko:
Główny specjalista
Numer referencyjny:
151046
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).
Zakres zadań
- Gromadzi, generuje i udostępnia dane i wiedzę z monitoringu sektora ekonomii społecznej, w tym przedsiębiorczości społecznej oraz spółdzielczości socjalnej.
- Przygotowuje i obsługuje system rejestracji i sprawozdawczości podmiotów zatrudnienia socjalnego i przedsiębiorstw społecznych (system CAS i RJPS), w tym analizuje roczne sprawozdania zbiorcze przekazywane przez wojewodów z informacji zawartych w rocznych sprawozdaniach przedsiębiorstw społecznych oraz podmiotów zatrudnienia socjalnego, a także opracowuje raporty na ich podstawie.
- Uczestniczy w cyklicznym sporządzaniu dokumentów informacyjnych i sprawozdawczych, w tym m.in.: informacji o funkcjonowaniu spółdzielni socjalnych, sprawozdania z realizacji Krajowego Programu Rozwoju Ekonomii Społecznej, informacji o funkcjonowaniu centrów i klubów integracji społecznej, sprawozdania z realizacji programu współpracy Ministra z organizacjami pozarządowymi.
- Opracowuje analizy niezbędne do sporządzenia oceny skutków regulacji (OSR) we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Departamentu w zakresie ekonomii społecznej i przedsiębiorczości społecznej.
- Opiniuje sprawozdania i informacje dotyczące problematyki ekonomii społecznej, a także dokumenty strategiczne i programowe opracowywane przez komórki organizacyjne Ministerstwa lub inne ministerstwa i urzędy centralne.
- Uczestniczy we wdrażaniu resortowych Programów wspierania ekonomii społecznej, w tym w realizacji konkursów na dotacje dla podmiotów ekonomii społecznej.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskiedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w obszarze związanym
z sektorem pozarządowym
- Znajomość ustawy o ekonomii społecznej
- Znajomość ustawy o spółdzielniach socjalnych
- Znajomość ustawy o zatrudnieniu socjalnym
- Znajomość innych aktów prawnych oraz dokumentów strategicznych dotyczących funkcjonowania sektora pozarządowego i ekonomii społecznej
- Znajomość Krajowego Programu Rozwoju Ekonomii Społecznej
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »