eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Warszawagłówny specjalista

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

główny specjalista

Lokalizacja:

Warszawa

mazowieckie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Ministerstwo Klimatu i Środowiska w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw nieprawidłowości w Wydziale Nieprawidłowości, Departament Fundusz Europejskich

00-922 Warszawa ul. Wawelska 52/54

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Monitoruje i weryfikuje proces postępowania z nieprawidłowościami oraz podejrzeniami nadużyć finansowych przez Instytucje Wdrażające (IW)
  • Analizuje i ustala właściwy sposób postępowania z informacjami o prowadzonych przez organy śledcze postępowaniach w związku z potencjalnymi nieprawidłowościami w projektach współfinansowanych ze środków UE
  • Rozpatruje zgłoszenia sygnalistów, wnioski i zażalenia Beneficjentów oraz innych zainteresowanych podmiotów w obszarze właściwości wydziału
  • Przygotowuje odpowiedzi na ustalenia powstałe w wyniku kontroli i audytów prowadzonych przez służby zewnętrzne w ramach systemu wdrażania FEnIKS, FEPW
  • Przygotowuje odpowiedzi na pytania adresowane do Instytucji Pośredniczącej (IP) dotyczące kwalifikowalności wydatków, nieprawidłowości i korekt finansowych oraz podejrzeń nadużyć finansowych w zakresie projektów realizowanych przy współudziale środków UE
  • Opiniuje i uczestniczy w przygotowaniu nowych dokumentów systemowych i aktów prawnych będących podstawą wdrażania w zakresie zadań wydziału
  • Uczestniczy w przygotowaniu analizy ryzyka wystąpienia nadużyć finansowych
  • Prowadzi kontrole systemowe w IW w zakresie zadań będących w kompetencjach wydziału


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposoby wykonywania zadań:



  • zagrożenie korupcją

  • permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości)

  • praca przy komputerze – możliwość zapewnienia specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Zapraszamy do obejrzenia filmu "Ludzie od klimatu" https://www.youtube.com/watch?v=Y0L_ws9SGnI

  • Zgodnie z ustawą z 23.08.1997 o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje
    publiczne - art. 2, pkt 2 i art. 4 pkt 6 - w przypadku wygrania naboru na stanowisko głównego specjalisty, osoby
    prowadzące własną działalność gospodarczą, będą musiały ją zakończyć

  • Informacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska znajdują się na stronie:
    https://bip.mos.gov.pl/sygnalisci/zgloszenia-wewnetrzne/



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • doświadczenie zawodowe: 1,5 roku w obszarze wdrażania funduszy europejskich lub w obszarze postępowania z nieprawidłowościami, albo powyżej 4 lat w jednostkach sektora finansów publicznych
  • znajomość ustaw, wytycznych i zaleceń dla instytucji regulujących funkcjonowanie programów operacyjnych na lata 2014- 2020 oraz 2021-2027 w obszarze: nieprawidłowości w tym nadużyć finansowych, korygowania wydatków, kwalifikowalności wydatków
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • umiejętność obsługi programu MS Excel na poziomie średniozaawansowanym
  • kompetencje behawioralne: komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, myślenie analityczne, współpraca, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu
  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenia wyższego zgodnie z ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym oraz tłumaczenia przysięgłego dyplomu
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego powinny zawierać informacje jednoznacznie potwierdzające pełen wymagany okres zatrudnienia, obszar i rodzaj wykonywanych zadań, np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu
  • W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski
  • Wzory wszystkich oświadczeń znajdziesz na stronie internetowej https://bip.mos.gov.pl/praca/nabor-do-sluzby-cywilnej/wzory-oswiadczen/
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-04-24
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:

    Ministerstwo Klimatu i Środowiska
    Biuro Zarządzania Kapitałem Ludzkim
    ul. Wawelska 52/54
    00-922 Warszawa
    w zamkniętej kopercie oznaczonej numerem referencyjnym: DFEgłsp54/2025

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2025-04-15

    do końca oferty: 57 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Administracja publiczna

    aplikuj

    Sprawdź oferty na podobne stanowiska

    Praca - wiadomości i porady

    Do czerwca 2026 r. Polska musi wprowadzić przepisy o jawności i równości wynagrodzeń, m.in. wprowadzające obowiązek publikacji widełek wynagrodzeń w ogłoszeniach o pracy. Obecnie można je znaleźć w ok. 30 proc. ofert, podczas gdy dla ...

    - Dwie podwyżki płacy minimalnej w tym samym roku nigdy więcej nie powinny mieć miejsca – przekonują przedsiębiorcy zrzeszeni w Północnej Izbie Gospodarczej w Szczecinie. Podwyżka, która ma miejsce w lipcu 2024 jest symboliczna, bo to ...

    W styczniu 2025 roku najwyższe wynagrodzenia były oferowane na stanowiskach związanych z IT, ale widoczne jest wyhamowanie ich wzrostu - wynika z najnowszej analizy portalu No Fluff Jobs. Najwięcej ogłoszeń o pracy opublikowano w kategorii ...

    Łączenie etatu z freelancingiem to dla wielu osób sposób na zwiększenie dochodów i rozwój zawodowy. Dodatkowa praca wymaga jednak dobrej organizacji i świadomego podejścia do zarządzania czasem. Jakie branże najlepiej sprawdzają się we ...

    Artykuł podsumowuje Raport płacowy Sedlak & Sedlak dla firm produkcyjnych - wiosna/lato 2024, bazujący na danych zebranych od lutego do kwietnia 2024 roku. W badaniu uczestniczyło 561 zakładów produkcyjnych. Dominujące branże to FMCG (21%) ...