Kto szuka:
Urząd Komunikacji Elektronicznej w Warszawie
Stanowisko:
Główny specjalista
Numer referencyjny:
150591
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
- Praca biurowa przy monitorze ekranowym w wymiarze powyżej 4 godzin dziennie
- Narzędzia pracy: komputer i sprzęt biurowy
- Budynek przystosowany dla osób z niepełnosprawnościami
- Praca przy naturalnym i sztucznym oświetleniu
- Praca w pokoju, który jest klimatyzowany
- Permanentna obsługa klientów zewnętrznych
- Zagrożenie korupcją
- Praca w terenie
Zakres zadań
- Prowadzi postępowania kontrolne i pokontrolne dotyczące przestrzegania przepisów, decyzji oraz postanowień z zakresu komunikacji elektronicznej oraz przepisów ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych
- Występuje do przedsiębiorców telekomunikacyjnych oraz innych podmiotów z żądaniem przekazania informacji, dokumentów lub danych
- Przygotowuje projekty wytycznych i koordynuje przeprowadzanie przez Delegatury UKE postępowań kontrolnych w obszarze komunikacji elektronicznej
- Prowadzi postępowania administracyjne, w tym przygotowuje projekty decyzji administracyjnych i postanowień: 1) w przedmiocie nałożenia kary w przypadkach wskazanych w ustawie Prawo komunikacji elektronicznej, 2) w sprawie uchylenia zastrzeżenia przedsiębiorcy telekomunikacyjnego dotyczącego informacji, dokumentów lub ich części zawierających tajemnice przedsiębiorstwa i ograniczenia pozostałym stronom wglądu do materiału dowodowego jeżeli udostępnienie tego materiału grozi ujawnieniem tajemnicy przedsiębiorstwa lub innych tajemnic prawnie chronionych
- Prowadzi, we współpracy z Departamentem Bezpieczeństwa, postępowania kontrolne i pokontrolne dotyczące wypełniania przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych obowiązków na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego, a w przypadku stwierdzenia naruszeń w tym zakresie prowadzi postępowania administracyjne w sprawie nakładania kar pieniężnych
- Sporządza, we współpracy z Departamentem Strategii i Analiz, projekty opinii na wniosek jednostek samorządu terytorialnego w sprawie wykonywania działalności telekomunikacyjnej
- Prowadzi postępowania o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego z zakresu łączności publicznej
- Analizuje wpływające do Departamentu skargi i wnioski z zakresu komunikacji elektronicznej dotyczące przestrzegania przepisów, decyzji i postanowień z zakresu telekomunikacji
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe z zakresu telekomunikacji lub pokrewnedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w realizacji zadań merytorycznych w sektorze komunikacji elektronicznej
- Znajomość przepisów ustawy: Prawo komunikacji elektronicznej wraz z aktami wykonawczymi, w szczególności w zakresie procesu postępowań kontrolnych, uchylonej ustawy Prawo telekomunikacyjne, obowiązującej w okresie przejściowym zgodnie z art. 104 ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo komunikacji elektronicznej wraz z aktami wykonawczymi, o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych, Prawo budowlane, Kodeks postępowania administracyjnego, Prawo cywilne, Prawo przedsiębiorców, Kodeks spółek handlowych
- Znajomość przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2015/2120 ustanawiającego środki dotyczące dostępu do otwartego Internetu
- Wiedza z zakresu funkcjonowania rynku komunikacji elektronicznej, również rynków zagranicznych oraz zasad funkcjonowania systemów telekomunikacyjnych, w szczególności sieci telekomunikacyjnych
- Umiejętność analizy i interpretacji przepisów prawa, a także stosowania ich w praktyce
- Znajomość zagadnień dotyczących konfliktu interesów oraz przeciwdziałania korupcji
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- Posiadanie kompetencji: wykorzystanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, myślenie analityczne, orientacja na klienta/interesanta
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r., będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »