Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
główny specjalista
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw informatyzacji archiwów państwowych w Departamencie Informatyzacji Archiwów
02-517 Warszawa ul. Rakowiecka 2D
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Realizuje zadania związane z administracją siecią WAN archiwów państwowych i wybranymi systemami teleinformatycznymi oraz wykonuje zadania związane z koordynacją prac nad projektowaniem, wdrażaniem i rozwojem systemów teleinformatycznych przeznaczonych do użytkowania w sieci archiwów państwowych i NDAP w celu zapewnienia bezpieczeństwa w sieci i utrzymania ciągłości działania archiwów państwowych i NDAP;
- Realizuje zadania związane z wdrażaniem i rozbudową infrastruktury IT w sieci archiwów państwowych i NDAP w celu rozwoju i podniesienia poziomu informatyzacji w archiwach państwowych i NDAP;
- Realizuje zadania dotyczące cyberbezpieczeństwa w sieci archiwów państwowych, w tym proponuje kierunki rozwoju i działań strategicznych oraz rozwiązań technicznych w zakresie cyberbezpieczeństwa w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa działania systemów i sieci archiwów państwowych i NDAP;
- Bierze udział w pracach legislacyjnych dotyczących przygotowywania analiz i projektów procedur i regulacji prawnych w zakresie informatyzacji archiwów państwowych, w tym sporządza analizy z zakresu stosowania przepisów dotyczących informatyzacji i systemów teleinformatycznych wydawanych przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych oraz przygotowuje projekty ich nowelizacji, a także rozwiązania dotyczące sposobu ich wdrożenia w archiwach państwowych;
- Przygotowuje analizy i założenia dotyczące stanu i planów w zakresie informatyzacji archiwów państwowych, a także w zakresie infrastruktury IT i systemów teleinformatycznych wykorzystywanych w archiwach państwowych i w NDAP w tym przygotowuje propozycje zmian do dokumentacji projektowej w przypadku modernizacji bądź budowy nowych systemów;
- Monitoruje i nadzoruje archiwa państwowe w zakresie prowadzonych przez nie działań dotyczących informatyzacji i cyberbezpieczeństwa w tym bierze udział w kontrolach, zgodnie z zakresem realizowanych działań, w celu zapewnienia właściwego nadzoru nad wykonywaniem zadań przez archiwa państwowe;
- Bierze udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych, a także nadzoruje realizację umów dotyczących tych zamówień w zakresie właściwości Departamentu. Wykonuje inne polecenia przełożonego w obszarze zgodnym z kompetencjami w celu zapewnieni skutecznego i efektywnego funkcjonowania urzędu.
Warunki pracy
Warunki pracy:
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, skaner),
- Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach,
- Krajowe lub zagraniczne wyjady służbowe.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- Wejście do budynku NDAP jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością - brak progów utrudniających poruszanie się osobom z niepełnosprawnością ruchową,
- Budynek wyposażony jest w podest ruchomy dla osób ze szczególnymi potrzebami,
- Stanowisko pracy usytuowane jest na I pietrze budynku,
- Stanowisko pracy jest wyposażone w monitor ekranowy - czas pracy przy monitorze powyżej połowy dobowego czasu pracy, z naturalnym i sztucznym oświetleniem.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
na stanowisku realizującym zadania z zakresu informatyki.
pozostałe wymagania niezbędne:
- Wiedza z zakresu projektowania i budowy systemów IT;
- Znajomość procedur i funkcjonowania administracji publicznej;
- Znajomość ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej – zagadnienia ogólne;
- Komunikatywność;
- Dobra organizacja pracy;
- Dokładność;
- Myślenie analityczne;
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Przeszkolenia z obszaru zarządzania projektami, cyberbezpieczeństwa, SZBI;
- Przeszkolenie w zakresie dobrych praktyk związanych ze świadczeniem usług IT;
- Znajomość zagadnień z obszaru cyberbezpieczeństwa.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-04-18
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych
ul. Rakowiecka 2D
02-517 Warszawa
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »